Info

13. oktobar 2025.13. okt 2025.
Mladen Petrović, direktor Turističke organizacije Šapca (Foto: Glas Podrinja/J.R.)

Mladen Petrović, direktor Turističke organizacije Šapca (Foto: Glas Podrinja/J.R.)

Od početka godine organizovano više od 30 manifestacija

Turistička organizacija grada Šapca: Prilagođavanje savremenim trendovima

Šabac poseduje dobru turističku ponudu i nastoji da je unapredi kroz različite manifestacije i aktivnosti tokom cele godine, ocenjuju u Turističkoj organizaciji grada i dodaju da prihvataju konstruktivne kritike koje koriste za poboljšanje rada
Turistička organizacija Šapca se osim manifestacionog turizma fokusira i na prisutnost na društvenim mrežama i saradnju sa školama kroz edukativne ture i aktivnosti. Broj posetilaca grada i manifestacija znatno premašuje zvanične statistike broja turista i zabeleženih noćenja.

Sezona bez predaha do kasnog leta
- Tokom ove godine je TOŠ organizovao više od 30 manifestacija samostalno ili u saradnji sa drugim organizacijama i udruženjima. Od samog početka godine i plivanja za Bogojavljenski krst, a naročito od aprila i Ulice humanih Čivijaša na Vrbicu, potom BMW skupa, Tuning skupa, preko Leta na Savi i brojnih drugih, pa sve do Gospojine i vašara, faktički nije bilo vikenda bez nekog događaja, a nekad i po dva ili tri u dva dana. Velika posećenost zabeležena je na većini koncerata u okviru Leta na Savi, broj učesnika na Čivijaškom polumaratonu je bio više nego zadovoljavajući, iz godine u godinu zaista, sve više posetilaca privlače sadržaji čiji smo organizatori. Ove godine je to naročito došlo do izražaja čemu je delom doprinelo i lepo vreme što je jako bitno pri organizaciji manifestacija. Međutim, biće da je nešto i do sadržaja koji smo ponudili kako Šapčanima, tako i posetiocima sa strane – ističe Mladen Petrović, direktor Turističke organizacije Šapca.

Foto: "Glas Podrinja"


Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u Šapcu je zabeleženo oko 75.000 noćenja i nešto manje od 22.000 turista, sa prosekom od 3,5 noćenja po turisti. Posetioci manifestacija se uglavnom ne ubrajaju u turiste.

-Radi se uglavnom o „jednodnevnim“ turistima koji dolaze na događaje i potom se vraćaju ili odsedaju kod rodbine, prijatelja. Oni ne ulaze u zvaničnu statistiku pa je tako mnogo veći broj onih koji prođu i posete naš grad nego što je evidentirano. Procena je recimo da samo za vreme vašara, u tih devet ili deset dana, bude više od 300 hiljada posetilaca. TOŠ funkcioniše i kao info centar, pružajući informacije o smeštaju, restoranima, manifestacijama i znamenitostima, naročito aktuelan baš tokom trajanja vašara.

Foto: "Glas Podrinja"


Promocija je važna stavka
Pored manifestacionog turizma, okrenuti smo na prisutnost i interakciju sa građanima putem društvenih mreža, saradnju sa obrazovnim ustanovama kao i na promociju autentičnih proizvoda kroz suvenirnicu, navodi Petrović.

- Organizovali smo ture za niže razrede u dve osnovne škole. Očekujemo da ćemo tokom školske godine i ostale gradske škole, ali i one sa seoskog područja provesti jednosatnom turom kroz centar grada i upoznati ih sa znamenitostima. Sarađivali smo sa mališanima iz Predškolske ustanove. Plan je da se nastavi rad na promociji, da se ljudi bolje upoznaju sa turističkim potencijalima Šapca, jer mnogo njih i ne zna šta sve grad ima da ponudi i mi koji živimo tu, nekada se iznenadimo. Da se organizuju edukativne ture, kao i da se tokom cele godine održavaju različite manifestacije i događaji koji neguju kulturno nasleđe i posebnost grada. Želimo da se saradnja sa školama proširi, da se najmlađi upoznaju sa kulturnim nasleđem i čivijaškim duhom što mislim da je jako važno, da sačuvamo tu svoju posebnost. Mi Šapčani imamo neki poseban i karakter i smeh i šmek, i to moramo da negujemo – ističe.

U 2024. godini u Šapcu je zabeleženo 75.167 noćenja. Od toga, 38.350 noćenja ostvarili su strani turisti. Po mesecima, najviše turista Šabac je posetilo u maju i septembru, dok je najveći broj noćenja bio u julu i septembru.


Foto: "Glas Podrinja"


Pravac razvoja prati trendove
Cilj je osavremeniti i unaprediti ponudu i manifestacije u skladu sa savremenim trendovima. Prostora, kaže Petrović, ima u svim segmentima rada, počev od manifestacionog turizma, infrastrukture, pratećih sadržaja.

-Turistička organizacija nema direktnu nadležnost nad obnovom i održavanjem objekata, ali može davati sugestije. Zaštićeni objekti su pod nadležnošću drugih institucija, kao što je Zavod za zaštitu spomenika. Šabac ima potencijale u manifestacionom turizmu, seoskom turizmu u okolini, kao i u brojnim prirodnim i istorijskim znamenitostima. Postoji prostor za poboljšanje turističke infrastrukture i ponude i u samom gradskom jezgru. Prva asocijacija na Šabac je svakako vašar gde bude više stotina hiljada posetilaca. Dakle, to svakako jeste dobra stvar jer će ti ljudi sipati gorivo, ješće u restoranima, lokalna zajednica će imati koristi, kupovaće, potrošiće neke pare na vašaru. Ali vašar nije jedini gde se može gledati u pravcu razvoja – tu su lepa priroda, okruženje, pogodnosti za seoski turizam. Imamo i planinu Cer koja je delom na našoj teritoriji, svakako znamenito mesto iz Prvog svetskog rata, ali i u samom gradu može se poboljšati turistička ponuda. I ovo što imamo je u principu pristojno i dovoljno, nije da nije, zaista dolazi veli broj ljudi, tokom leta kada je sezona godišnjih odmora, prilično često se kod nas u suvenirnici govore strani jezici, dakle dolazi ljudi sa strane. Imamo šta da ponudimo i zaista su posetioci prijatno iznenađeni i gradom i manifestacijama.

Foto: "Glas Podrinja"


Prihvatamo konstruktivne kritike
Na pozitivne ali i one negativne komentare na rad TOŠ-a, direktor ustanove gleda kao na nešto što svakako treba analizirati i uzeti u razmatranje.

- U svakom slučaju kritika nam daje usmerenja osim ako nije ostrašnjena i ne preraste u vređanje, ona jeste nešto što treba uzeti u obzir. Mi smo upravo zbog tih kritika u drugom, ovogodišnjem izdanju Leta na Savi, pojačali ozvučenje jer su se ljudi recimo žalili da nije baš dobro. Dakle, ne treba biti sujetan, treba prihvatati sugestije, sve dok one doprinose poboljšanju same manifestacije. Bilo je raznih komentara i kad su drugi događaji u pitanju, ali ponavljam, sve što je dobronamerno je i dobrodošlo. Cilj turističke organizacije nije da uništi ono što traje tolike godine i što je dobro, već da unapredi ili poboljša u skladu sa savremenim trendovima. Ne živimo u prošlom vremenu, živimo u 2025, moramo da se prilagođavamo i pratimo tokove. Nama je cilj da povećavamo broj manifestacija, a postojeće da osavremenimo, da im udahnemo život. Moramo priznati da su pojedine manifestacije ušle u neku fazu učmalosti i negde je potrebno nešto korigovati, promeniti, a sve promene su bolne. Ko god krene da menja će od strane nekoga biti dočekan neprijatno, ali u principu između ideje da se nešto osavremeni i između toga da se ide po inerciji, mi biramo ovo prvo. Dakle, hoćemo da unapredimo sve manifestacije, da im udahnemo život u skladu sa vremenom, treba biti svestan šta ne funkcioniše pa to korigovati a šta se pokazalo kao dobro ostavljati – zaključuje Mladen Petrović, direktor Turističke organizacije Šapca.
S.Gajić

Najnoviji broj

9. oktobar 2025.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa