ОПШТИНА БОГАТИЋ – ВЕЛИКО ГРАДИЛИШТЕ
КРУПНИМ КОРАЦИМА У БУДУЋНОСТ
Поводом 10.септембра дана Општине Богатић, разговарали смо са председником Општине, Ненадом Бесеровцем, који је са пуно оптимизма изјавио следеће:
-Крај прошле календарске године, обележио је за грађане не толико видљив, али веома комплексан и обиман посао, на трансформацији Општинске управе и стварању услова, да након гашења и ликвидације две Дирекције (Закон о буџетском систему предвидео да се то заврши до 1. децембра), сви послови из њихове надлежности, буду преузети и још ефикасније извршавани. То је наравно подразумевало доношење и измену више скупштинских Одлука, а пре свега Одлуке о Општинској управи, Одлуке о гашењу Дирекције за пољопривреду и село, Одлуке о ликвидацији Дирекције за ГЗПИ, измену Одлуке о максималном броју запослених, Одлуке о комуналним делатностима, измену Правилника о систематизацији радних места Општинске управе и ЈКП Богатић, преузимање запослених из угашених предузећа путем интерног конкурса.
Желим да се овим путем захвалим запосленим у Управи, који су напорно радили на припреми свих ових аката, али и члановима Општинског већа и одборницима Скупштине општине, који су све ове акте на време и у року предлагали и усвајали на седницама које су заказиване и одржаване по убрзаном поступку, па смо имали чак и случај да су 30. новембра одржане и седнице СО и седница Општинског већа, што се вероватно никада раније није дешавало.
Други велики посао који је пред локалне самоуправе постављен, усвајањем у Народној скупштини Републике Србије, Закона о озакоњењу нелегално изграђених објеката, дакле попис око 12.500 нелегалних објеката на територији наше Општине, смо уз добру организацију и ангажман више запослених из Установе, али и лица које смо ангажовали на одређено време, завршили у законском року, међу пет локалних самоуправа у читавој Србији, за шта смо били јавно похваљени на конференцији за медије, коју је организовала потпредседница Владе и министарка Министарства грађевинарства,саобраћаја и инфраструктуре, Зорана Михајловић, а на коју смо били позвани.
Још један значајан посао окончан је до краја прошле године у законском року, посао који радимо последње три године, јесте пренос матичних података из Матичних књига у електронски облик, што је један од предуслова за увођење Е-управе, који је један од стратешких циљева Владе, о чему премијерка Брнабић, често говори у својим јавним наступима.
Морам да истакнем и да смо Обједињену процедуру и електронско издавање грађевинских дозвола имплементирали, такође у законском року, без неких већих проблема, као и Закон о управном поступку, у делу који предвиђа прикупљање докумената од стране општинских служби, у име и за рачун грађана и странака. Био би грех а не поменути и не похвалити овим путем и Радну групу, која је окончала један изузетно обиман и компликован посао везан за експропријацију преко 500 парцела, неопходних за реконструкцију и проширење одбрамбеног насипа, на потезу Павловића мост - Банов брод.
Оно чиме сам такође веома задовољан, јесте како је организован рад зимске службе, јер је оцена не само надлежних већ и грађанства, да су наши путеви првог, али и улице другог реда, без обзира на веома оштру зиму са интензивним падавинама и ледени јануар, били чисти и безбедни за саобраћај.
Који су то инфраструктурни пројекти који су реализовани и који су важнији пројекти који се могу очекивати у наредном периоду?
- Када су најважнији инфраструктурни пројекти у питању, очекујемо скори почетак радова, на наставку реконструкције насипа, од Салаша Црнобарског ка Црној Бари, а 23. августа у Министарству привреде одржана је седница Комисије за избор најповољнијег понуђача, за завршне радове на спортској хали Мачванске средње школе. Очекујемо потписивање уговора са изабраним извођачем, увођење у посао и коначни завршетак овог дугогодишњег пројекта.
За пројекат загревања јавних установа 1. септембра расписана је јавна набавка, која обухвата пројектовање и извођење радова. Створени су сви предуслови, прибављено Решење о праву на експлоатацију Министарства рударства и енергетике, Ревизијом плана генералне регулације за насељено место Богатић, утврђена је траса топловода, Студијом искоришћености геотермалног потенцијала са изворишта ББ-1, за потребе даљинског грејања јавних установа у општини Богатић, који је израдио Рударско-геолошки факултет, Универзитета у Београду, одабран је модел отвореног, прстенастог система грејања, без класичне топлотне станице, са подстаницама и измењивачима топлоте у сваком објекту, добијена сагласност од Министарства финансија за задужење и ребалансом буџета обезбеђено финансирање читавог пројекта, дакле не постоји ниједан разлог да овај пројекат, који ће бити јединствен и први такве врсте у нашој земљи, не буде реализован.
Када је путна инфраструктура у питању, шљунчење локалних и некатегорисаних пољских путева у 9 МЗ, за шта је утрошено 5.000 м3 шљунка, је реализовано,инвестиција вредна 3,7 милиона динара, а 25. августа потписан је Уговор са Министарством пољопривреде, шумарства и водопривреде о суфинансирању ревитализације пољских и атарских путева, вредан 7,5 милиона динара, а односи се на пољске путеве у КО Богатић, Дубље, Метковић, Узвеће и Глушци.
Првог септембра расписана је Јавна набавка за овај пројекат, који по слову Уговора мора бити окончан до 30. новембра.Када су асфалтни путеви у питању, завршено је пролећно одржавање, крпљење ударних рупа и пресвлачење појединих деоница, а до краја године завршићемо израду пројеката, за ревитализацију 10км путева и 15км тротоара, по предлозима представника наших МЗ.
Завршена је Јавна набавка и изабран извођач радова за опремање шахтова, на главном потисном канализационом цевоводу, инвестиција вредна око 20 милиона динара, а како смо буџетом предвидели дупло више средстава за ову намену,размишљамо да распишемо нову набавку за завршетак изградње колектора, уколико временске прилике то дозволе.
Започета је изградња Цркве брвнаре у Совљаку, као и цркве-капеле у Светом Пољу у Богатићу, а суфинансирају се и пројекти обнове и реконструкције свих храмова у нашој општини.
Заједно са ЈКП Богатић, радимо на опремању и стављању у функцију новог бунара на изворишту у Богатићу, а планирана је и набавка нових возила, камиона са дизалицом и корпом, што је предуслов да ЈКП преузме послове одржавања јавне расвете од следеће године, као и новог трактора.
Завршетком школске године готово у исто време отворена су три градилишта. Два за доградњу додатног простора у Мачванској средњој школи и замену комплетне столарије на објекту основне школе у Клењу, реализујемо са Министарством просвете, науке и технолошког развоја, а трећи, потпуну обнову и адаптацију на објекту ОШ „Мика Митровић“ у Богатићу, дакле реконструкцију спољне фасаде, унутрашње кречење свих просторија, замену подова, замену електроинсталација, замену светларника ПВЦ столаријом,фарбање радијатора, са Владином Канцеларијом за управљање јавним улагањима.
Чим завршимо пројектовање, крећемо у расписивање тендера и за комплетну адаптацију школских објеката у Бадовинцима и Црној Бари, такође у сарадњи са горе поменутом Канцеларијом.
Општина Богатић у сарадњи са ЕДБ Шабац, ове године реализоваће пројектевредне око 16 милиона динара, а ради се о изградњи трафо станице у МЗ Клење, реконструкцији нисконапонске мреже у МЗ Узвеће и Белотић, измештању далековода у Црној Бари. Договорена је и једна велика инвестиција, која ће бити реализована следеће године, а то је изградња новог далековода који би напајао електричном енергијом МЗ Бадовинце, чиме би се ова наша највећа сеоска МЗ, одвојила са постојеће мреже и избегли чести нестанци струје који се сада догађају, с обзиром да у Бадовинцима већ имамо преко пет хиљада прикључених потрошача. Општина Богатић је кренула у израду пројектне документације и урбанистичких пројеката, за оне делове територије којом треба да прође далековод, а који нису покривени важећим планским документима, Просторним планом општине Богатић и Планом генералне регулације за насељено место Богатић. Вредност ове инвестиције процењује се на преко 30 милиона динара.
Чиме нисте задовољни у досадашњем периоду?
Оним чиме нисам задовољан је свакако привредни амбијент. И даље главна привредна грана је пољопривреда, ако знамо какве су проблеме имали наши произвођачи стоке са откупним ценама у дугом периоду, сушу која је значајно умањила приносе пре свега житарица, јасно је да ће приход ове године бити значајно умањен и наша је обавеза да у наредном периоду, заједно са Владом Републике Србије радимо на довођењу инвеститора, а и председник Вучић најавио је да ће после инвестиција на југу Србије, приоритети у наредном периоду бити Западна и Централна Србија. Ми радимо на изради Одлуке о јавним улагањима, којом ћемо на основу Закона о јавним улагањима предвидетимере, којима ћемо помоћи нашим предузетницима и потенцијалним инвеститорима.
Почетком ове године локална самоурпава била је предмет ДРИ? Шта нам можете рећи поводом овог питања?
-Од почетка фебруара, па све до половине јуна, наша Општина, је била предмет редовне контроле Државне ревизорске институције. Половином септембра, после Предлога извештаја,који нам је достављен пре двадесетак дана, очекујемо и коначни Извештај, по коме ће општина Богатић, добити оцену Мишљење са резервом, чиме можемо бити релативно задовољни, јер за седам година колико ДРИ постоји и контролише локалне самоуправе, ниједна није добила позитивно Мишљење. Постоји још једна, најгора оцена, а то је опција када су уочене толике неправилности у пословању, да ДРИ уопште не може да се изјасни. Дакле добили смо највишу могућу оцену у овом тренутку, а нама остаје да по добијању коначног Извештаја, у наредних 90 дана урадимо Одзивни извештај, којим ћемо доказати ДРИ да смо испоштовали све њихове препоруке, известити их и документовати о усвојеним Одлукама, Правилницима и другим актима у самом процесу контроле, али и о оним Одлукама, које су укинуте, јер су биле у супротности са кровним Законима. Наравно имамо задатак да исправимо што више уочених неправилности везаних пре свега за књижења у главној и помоћним књигама, попису финансијске и нефинансијске имовине, уведемо процедуре интерне ревизије и буџетске контроле итд. Овим путем желим да се захвалим свим општинским службама, као и индиректним буџетским корисницима,који су били на услузи ревизорском тиму, запосленима који су остајали и после радног времена, радили и викендом, да би стотине аката и хиљаде страница истих, благовремено доставили на увид и располагање ревизорима.
С обзиром на то да је Општинска управа преузела запослене из две Дирекције, а на основу Уредбе о максималном броју запослених да ли имате проблема са вишком запослених радника?
Ја због јавности желим да истакнем, јер се ствара фама о некаквом неконтролисаном страначком запошљавању, трошењу буџетских средстава на Уговоре о делу и привремено повремене послове, да смо ми пре свега Општина која по Закону о максималном броју запослених нема вишак запослених, да смо због Уредбе о забрани запошљавања на неодређено време, без прибављања сагласности Владине комисије, кадровски десетковани, природним одливом због одласка запослених у пензију, напуштања установа, нажалост и смртних случајева, које смо имали, па нам рецимо у Одсеку ЛПА раде два запослена,у Одсеку финансија четири, да не помињем ЈКП Богатић, које је укидањем Дирекције за ГЗПИ, добило у надлежност све комуналне делатности које Закон познаје, поред оних које је већ обављао, дакле и одржавање привремених и дивљих депонија, одражвање гробаља на читавој територији Општине,зоохигијену, одржавање јавне расвете, да је набавком новог ауто-смећара,проширено прикупљање комуналног отпада на скоро пола територије Општине и да ЈКП са 41 запосленим, једноставно није у могућности да на адекватан начин и у пуном капацитету изврши све пред њих постављене задатке. На састанку у Министарству државне управе и локалне самоуправе, одржаном 23.августа, државног секретара г. Касаловића и помоћника министра г. Могића,делегација наше Општине, детаљно је упознала са свим овим проблемима, објаснила да нама буквално, обављање послова у појединим службама зависи од радника који се ангажују на одређено време, преко уговора о ППП, јавних радова или волонтера. Добили смо обећање да ћемо заједничким снагама покушати да у наредном периоду превазиђемо ове проблеме и да младе, високообразоване, људе, које смо обучили кроз стручну праксу и побројане видове ангажовања, преведемо у радни однос, са одређеног на неодређеновреме.
На крају бих да грађанима пожелим све најбоље поводом нашег празника, 10. септембра Дана општине Богатић.
-Крај прошле календарске године, обележио је за грађане не толико видљив, али веома комплексан и обиман посао, на трансформацији Општинске управе и стварању услова, да након гашења и ликвидације две Дирекције (Закон о буџетском систему предвидео да се то заврши до 1. децембра), сви послови из њихове надлежности, буду преузети и још ефикасније извршавани. То је наравно подразумевало доношење и измену више скупштинских Одлука, а пре свега Одлуке о Општинској управи, Одлуке о гашењу Дирекције за пољопривреду и село, Одлуке о ликвидацији Дирекције за ГЗПИ, измену Одлуке о максималном броју запослених, Одлуке о комуналним делатностима, измену Правилника о систематизацији радних места Општинске управе и ЈКП Богатић, преузимање запослених из угашених предузећа путем интерног конкурса.
Желим да се овим путем захвалим запосленим у Управи, који су напорно радили на припреми свих ових аката, али и члановима Општинског већа и одборницима Скупштине општине, који су све ове акте на време и у року предлагали и усвајали на седницама које су заказиване и одржаване по убрзаном поступку, па смо имали чак и случај да су 30. новембра одржане и седнице СО и седница Општинског већа, што се вероватно никада раније није дешавало.
Други велики посао који је пред локалне самоуправе постављен, усвајањем у Народној скупштини Републике Србије, Закона о озакоњењу нелегално изграђених објеката, дакле попис око 12.500 нелегалних објеката на територији наше Општине, смо уз добру организацију и ангажман више запослених из Установе, али и лица које смо ангажовали на одређено време, завршили у законском року, међу пет локалних самоуправа у читавој Србији, за шта смо били јавно похваљени на конференцији за медије, коју је организовала потпредседница Владе и министарка Министарства грађевинарства,саобраћаја и инфраструктуре, Зорана Михајловић, а на коју смо били позвани.
Још један значајан посао окончан је до краја прошле године у законском року, посао који радимо последње три године, јесте пренос матичних података из Матичних књига у електронски облик, што је један од предуслова за увођење Е-управе, који је један од стратешких циљева Владе, о чему премијерка Брнабић, често говори у својим јавним наступима.
Морам да истакнем и да смо Обједињену процедуру и електронско издавање грађевинских дозвола имплементирали, такође у законском року, без неких већих проблема, као и Закон о управном поступку, у делу који предвиђа прикупљање докумената од стране општинских служби, у име и за рачун грађана и странака. Био би грех а не поменути и не похвалити овим путем и Радну групу, која је окончала један изузетно обиман и компликован посао везан за експропријацију преко 500 парцела, неопходних за реконструкцију и проширење одбрамбеног насипа, на потезу Павловића мост - Банов брод.
Оно чиме сам такође веома задовољан, јесте како је организован рад зимске службе, јер је оцена не само надлежних већ и грађанства, да су наши путеви првог, али и улице другог реда, без обзира на веома оштру зиму са интензивним падавинама и ледени јануар, били чисти и безбедни за саобраћај.
Који су то инфраструктурни пројекти који су реализовани и који су важнији пројекти који се могу очекивати у наредном периоду?
- Када су најважнији инфраструктурни пројекти у питању, очекујемо скори почетак радова, на наставку реконструкције насипа, од Салаша Црнобарског ка Црној Бари, а 23. августа у Министарству привреде одржана је седница Комисије за избор најповољнијег понуђача, за завршне радове на спортској хали Мачванске средње школе. Очекујемо потписивање уговора са изабраним извођачем, увођење у посао и коначни завршетак овог дугогодишњег пројекта.
За пројекат загревања јавних установа 1. септембра расписана је јавна набавка, која обухвата пројектовање и извођење радова. Створени су сви предуслови, прибављено Решење о праву на експлоатацију Министарства рударства и енергетике, Ревизијом плана генералне регулације за насељено место Богатић, утврђена је траса топловода, Студијом искоришћености геотермалног потенцијала са изворишта ББ-1, за потребе даљинског грејања јавних установа у општини Богатић, који је израдио Рударско-геолошки факултет, Универзитета у Београду, одабран је модел отвореног, прстенастог система грејања, без класичне топлотне станице, са подстаницама и измењивачима топлоте у сваком објекту, добијена сагласност од Министарства финансија за задужење и ребалансом буџета обезбеђено финансирање читавог пројекта, дакле не постоји ниједан разлог да овај пројекат, који ће бити јединствен и први такве врсте у нашој земљи, не буде реализован.
Када је путна инфраструктура у питању, шљунчење локалних и некатегорисаних пољских путева у 9 МЗ, за шта је утрошено 5.000 м3 шљунка, је реализовано,инвестиција вредна 3,7 милиона динара, а 25. августа потписан је Уговор са Министарством пољопривреде, шумарства и водопривреде о суфинансирању ревитализације пољских и атарских путева, вредан 7,5 милиона динара, а односи се на пољске путеве у КО Богатић, Дубље, Метковић, Узвеће и Глушци.
Првог септембра расписана је Јавна набавка за овај пројекат, који по слову Уговора мора бити окончан до 30. новембра.Када су асфалтни путеви у питању, завршено је пролећно одржавање, крпљење ударних рупа и пресвлачење појединих деоница, а до краја године завршићемо израду пројеката, за ревитализацију 10км путева и 15км тротоара, по предлозима представника наших МЗ.
Завршена је Јавна набавка и изабран извођач радова за опремање шахтова, на главном потисном канализационом цевоводу, инвестиција вредна око 20 милиона динара, а како смо буџетом предвидели дупло више средстава за ову намену,размишљамо да распишемо нову набавку за завршетак изградње колектора, уколико временске прилике то дозволе.
Започета је изградња Цркве брвнаре у Совљаку, као и цркве-капеле у Светом Пољу у Богатићу, а суфинансирају се и пројекти обнове и реконструкције свих храмова у нашој општини.
Заједно са ЈКП Богатић, радимо на опремању и стављању у функцију новог бунара на изворишту у Богатићу, а планирана је и набавка нових возила, камиона са дизалицом и корпом, што је предуслов да ЈКП преузме послове одржавања јавне расвете од следеће године, као и новог трактора.
Завршетком школске године готово у исто време отворена су три градилишта. Два за доградњу додатног простора у Мачванској средњој школи и замену комплетне столарије на објекту основне школе у Клењу, реализујемо са Министарством просвете, науке и технолошког развоја, а трећи, потпуну обнову и адаптацију на објекту ОШ „Мика Митровић“ у Богатићу, дакле реконструкцију спољне фасаде, унутрашње кречење свих просторија, замену подова, замену електроинсталација, замену светларника ПВЦ столаријом,фарбање радијатора, са Владином Канцеларијом за управљање јавним улагањима.
Чим завршимо пројектовање, крећемо у расписивање тендера и за комплетну адаптацију школских објеката у Бадовинцима и Црној Бари, такође у сарадњи са горе поменутом Канцеларијом.
Општина Богатић у сарадњи са ЕДБ Шабац, ове године реализоваће пројектевредне око 16 милиона динара, а ради се о изградњи трафо станице у МЗ Клење, реконструкцији нисконапонске мреже у МЗ Узвеће и Белотић, измештању далековода у Црној Бари. Договорена је и једна велика инвестиција, која ће бити реализована следеће године, а то је изградња новог далековода који би напајао електричном енергијом МЗ Бадовинце, чиме би се ова наша највећа сеоска МЗ, одвојила са постојеће мреже и избегли чести нестанци струје који се сада догађају, с обзиром да у Бадовинцима већ имамо преко пет хиљада прикључених потрошача. Општина Богатић је кренула у израду пројектне документације и урбанистичких пројеката, за оне делове територије којом треба да прође далековод, а који нису покривени важећим планским документима, Просторним планом општине Богатић и Планом генералне регулације за насељено место Богатић. Вредност ове инвестиције процењује се на преко 30 милиона динара.
Чиме нисте задовољни у досадашњем периоду?
Оним чиме нисам задовољан је свакако привредни амбијент. И даље главна привредна грана је пољопривреда, ако знамо какве су проблеме имали наши произвођачи стоке са откупним ценама у дугом периоду, сушу која је значајно умањила приносе пре свега житарица, јасно је да ће приход ове године бити значајно умањен и наша је обавеза да у наредном периоду, заједно са Владом Републике Србије радимо на довођењу инвеститора, а и председник Вучић најавио је да ће после инвестиција на југу Србије, приоритети у наредном периоду бити Западна и Централна Србија. Ми радимо на изради Одлуке о јавним улагањима, којом ћемо на основу Закона о јавним улагањима предвидетимере, којима ћемо помоћи нашим предузетницима и потенцијалним инвеститорима.
Почетком ове године локална самоурпава била је предмет ДРИ? Шта нам можете рећи поводом овог питања?
-Од почетка фебруара, па све до половине јуна, наша Општина, је била предмет редовне контроле Државне ревизорске институције. Половином септембра, после Предлога извештаја,који нам је достављен пре двадесетак дана, очекујемо и коначни Извештај, по коме ће општина Богатић, добити оцену Мишљење са резервом, чиме можемо бити релативно задовољни, јер за седам година колико ДРИ постоји и контролише локалне самоуправе, ниједна није добила позитивно Мишљење. Постоји још једна, најгора оцена, а то је опција када су уочене толике неправилности у пословању, да ДРИ уопште не може да се изјасни. Дакле добили смо највишу могућу оцену у овом тренутку, а нама остаје да по добијању коначног Извештаја, у наредних 90 дана урадимо Одзивни извештај, којим ћемо доказати ДРИ да смо испоштовали све њихове препоруке, известити их и документовати о усвојеним Одлукама, Правилницима и другим актима у самом процесу контроле, али и о оним Одлукама, које су укинуте, јер су биле у супротности са кровним Законима. Наравно имамо задатак да исправимо што више уочених неправилности везаних пре свега за књижења у главној и помоћним књигама, попису финансијске и нефинансијске имовине, уведемо процедуре интерне ревизије и буџетске контроле итд. Овим путем желим да се захвалим свим општинским службама, као и индиректним буџетским корисницима,који су били на услузи ревизорском тиму, запосленима који су остајали и после радног времена, радили и викендом, да би стотине аката и хиљаде страница истих, благовремено доставили на увид и располагање ревизорима.
С обзиром на то да је Општинска управа преузела запослене из две Дирекције, а на основу Уредбе о максималном броју запослених да ли имате проблема са вишком запослених радника?
Ја због јавности желим да истакнем, јер се ствара фама о некаквом неконтролисаном страначком запошљавању, трошењу буџетских средстава на Уговоре о делу и привремено повремене послове, да смо ми пре свега Општина која по Закону о максималном броју запослених нема вишак запослених, да смо због Уредбе о забрани запошљавања на неодређено време, без прибављања сагласности Владине комисије, кадровски десетковани, природним одливом због одласка запослених у пензију, напуштања установа, нажалост и смртних случајева, које смо имали, па нам рецимо у Одсеку ЛПА раде два запослена,у Одсеку финансија четири, да не помињем ЈКП Богатић, које је укидањем Дирекције за ГЗПИ, добило у надлежност све комуналне делатности које Закон познаје, поред оних које је већ обављао, дакле и одржавање привремених и дивљих депонија, одражвање гробаља на читавој територији Општине,зоохигијену, одржавање јавне расвете, да је набавком новог ауто-смећара,проширено прикупљање комуналног отпада на скоро пола територије Општине и да ЈКП са 41 запосленим, једноставно није у могућности да на адекватан начин и у пуном капацитету изврши све пред њих постављене задатке. На састанку у Министарству државне управе и локалне самоуправе, одржаном 23.августа, државног секретара г. Касаловића и помоћника министра г. Могића,делегација наше Општине, детаљно је упознала са свим овим проблемима, објаснила да нама буквално, обављање послова у појединим службама зависи од радника који се ангажују на одређено време, преко уговора о ППП, јавних радова или волонтера. Добили смо обећање да ћемо заједничким снагама покушати да у наредном периоду превазиђемо ове проблеме и да младе, високообразоване, људе, које смо обучили кроз стручну праксу и побројане видове ангажовања, преведемо у радни однос, са одређеног на неодређеновреме.
На крају бих да грађанима пожелим све најбоље поводом нашег празника, 10. септембра Дана општине Богатић.
Најновији број
30. април 2025.