7. septembar 2017.7. sep 2017.
OPŠTINA BOGATIĆ – VELIKO GRADILIŠTE

KRUPNIM KORACIMA U BUDUĆNOST

Povodom 10.septembra dana Opštine Bogatić, razgovarali smo sa predsednikom Opštine, Nenadom Beserovcem, koji je sa puno optimizma izjavio sledeće:
-Kraj prošle kalendarske godine, obeležio je za građane ne toliko vidljiv, ali veoma kompleksan i obiman posao, na transformaciji Opštinske uprave i stvaranju uslova, da nakon gašenja i likvidacije dve Direkcije (Zakon o budžetskom sistemu predvideo da se to završi do 1. decembra), svi poslovi iz njihove nadležnosti, budu preuzeti i još efikasnije izvršavani. To je naravno podrazumevalo donošenje i izmenu više skupštinskih Odluka, a pre svega Odluke o Opštinskoj upravi, Odluke o gašenju Direkcije za poljoprivredu i selo, Odluke o likvidaciji Direkcije za GZPI, izmenu Odluke o maksimalnom broju zaposlenih, Odluke o komunalnim delatnostima, izmenu Pravilnika o sistematizaciji radnih mesta Opštinske uprave i JKP Bogatić, preuzimanje zaposlenih iz ugašenih preduzeća putem internog konkursa.
Želim da se ovim putem zahvalim zaposlenim u Upravi, koji su naporno radili na pripremi svih ovih akata, ali i članovima Opštinskog veća i odbornicima Skupštine opštine, koji su sve ove akte na vreme i u roku predlagali i usvajali na sednicama koje su zakazivane i održavane po ubrzanom postupku, pa smo imali čak i slučaj da su 30. novembra održane i sednice SO i sednica Opštinskog veća, što se verovatno nikada ranije nije dešavalo.
Drugi veliki posao koji je pred lokalne samouprave postavljen, usvajanjem u Narodnoj skupštini Republike Srbije, Zakona o ozakonjenju nelegalno izgrađenih objekata, dakle popis oko 12.500 nelegalnih objekata na teritoriji naše Opštine, smo uz dobru organizaciju i angažman više zaposlenih iz Ustanove, ali i lica koje smo angažovali na određeno vreme, završili u zakonskom roku, među pet lokalnih samouprava u čitavoj Srbiji, za šta smo bili javno pohvaljeni na konferenciji za medije, koju je organizovala potpredsednica Vlade i ministarka Ministarstva građevinarstva,saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović, a na koju smo bili pozvani.
Još jedan značajan posao okončan je do kraja prošle godine u zakonskom roku, posao koji radimo poslednje tri godine, jeste prenos matičnih podataka iz Matičnih knjiga u elektronski oblik, što je jedan od preduslova za uvođenje E-uprave, koji je jedan od strateških ciljeva Vlade, o čemu premijerka Brnabić, često govori u svojim javnim nastupima.
Moram da istaknem i da smo Objedinjenu proceduru i elektronsko izdavanje građevinskih dozvola implementirali, takođe u zakonskom roku, bez nekih većih problema, kao i Zakon o upravnom postupku, u delu koji predviđa prikupljanje dokumenata od strane opštinskih službi, u ime i za račun građana i stranaka. Bio bi greh a ne pomenuti i ne pohvaliti ovim putem i Radnu grupu, koja je okončala jedan izuzetno obiman i komplikovan posao vezan za eksproprijaciju preko 500 parcela, neophodnih za rekonstrukciju i proširenje odbrambenog nasipa, na potezu Pavlovića most - Banov brod.
Ono čime sam takođe veoma zadovoljan, jeste kako je organizovan rad zimske službe, jer je ocena ne samo nadležnih već i građanstva, da su naši putevi prvog, ali i ulice drugog reda, bez obzira na veoma oštru zimu sa intenzivnim padavinama i ledeni januar, bili čisti i bezbedni za saobraćaj.
Koji su to infrastrukturni projekti koji su realizovani i koji su važniji projekti koji se mogu očekivati u narednom periodu?
- Kada su najvažniji infrastrukturni projekti u pitanju, očekujemo skori početak radova, na nastavku rekonstrukcije nasipa, od Salaša Crnobarskog ka Crnoj Bari, a 23. avgusta u Ministarstvu privrede održana je sednica Komisije za izbor najpovoljnijeg ponuđača, za završne radove na sportskoj hali Mačvanske srednje škole. Očekujemo potpisivanje ugovora sa izabranim izvođačem, uvođenje u posao i konačni završetak ovog dugogodišnjeg projekta.
Za projekat zagrevanja javnih ustanova 1. septembra raspisana je javna nabavka, koja obuhvata projektovanje i izvođenje radova. Stvoreni su svi preduslovi, pribavljeno Rešenje o pravu na eksploataciju Ministarstva rudarstva i energetike, Revizijom plana generalne regulacije za naseljeno mesto Bogatić, utvrđena je trasa toplovoda, Studijom iskorišćenosti geotermalnog potencijala sa izvorišta BB-1, za potrebe daljinskog grejanja javnih ustanova u opštini Bogatić, koji je izradio Rudarsko-geološki fakultet, Univerziteta u Beogradu, odabran je model otvorenog, prstenastog sistema grejanja, bez klasične toplotne stanice, sa podstanicama i izmenjivačima toplote u svakom objektu, dobijena saglasnost od Ministarstva finansija za zaduženje i rebalansom budžeta obezbeđeno finansiranje čitavog projekta, dakle ne postoji nijedan razlog da ovaj projekat, koji će biti jedinstven i prvi takve vrste u našoj zemlji, ne bude realizovan.
Kada je putna infrastruktura u pitanju, šljunčenje lokalnih i nekategorisanih poljskih puteva u 9 MZ, za šta je utrošeno 5.000 m3 šljunka, je realizovano,investicija vredna 3,7 miliona dinara, a 25. avgusta potpisan je Ugovor sa Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede o sufinansiranju revitalizacije poljskih i atarskih puteva, vredan 7,5 miliona dinara, a odnosi se na poljske puteve u KO Bogatić, Dublje, Metković, Uzveće i Glušci.
Prvog septembra raspisana je Javna nabavka za ovaj projekat, koji po slovu Ugovora mora biti okončan do 30. novembra.Kada su asfaltni putevi u pitanju, završeno je prolećno održavanje, krpljenje udarnih rupa i presvlačenje pojedinih deonica, a do kraja godine završićemo izradu projekata, za revitalizaciju 10km puteva i 15km trotoara, po predlozima predstavnika naših MZ.
Završena je Javna nabavka i izabran izvođač radova za opremanje šahtova, na glavnom potisnom kanalizacionom cevovodu, investicija vredna oko 20 miliona dinara, a kako smo budžetom predvideli duplo više sredstava za ovu namenu,razmišljamo da raspišemo novu nabavku za završetak izgradnje kolektora, ukoliko vremenske prilike to dozvole.
Započeta je izgradnja Crkve brvnare u Sovljaku, kao i crkve-kapele u Svetom Polju u Bogatiću, a sufinansiraju se i projekti obnove i rekonstrukcije svih hramova u našoj opštini.
Zajedno sa JKP Bogatić, radimo na opremanju i stavljanju u funkciju novog bunara na izvorištu u Bogatiću, a planirana je i nabavka novih vozila, kamiona sa dizalicom i korpom, što je preduslov da JKP preuzme poslove održavanja javne rasvete od sledeće godine, kao i novog traktora.
Završetkom školske godine gotovo u isto vreme otvorena su tri gradilišta. Dva za dogradnju dodatnog prostora u Mačvanskoj srednjoj školi i zamenu kompletne stolarije na objektu osnovne škole u Klenju, realizujemo sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, a treći, potpunu obnovu i adaptaciju na objektu OŠ „Mika Mitrović“ u Bogatiću, dakle rekonstrukciju spoljne fasade, unutrašnje krečenje svih prostorija, zamenu podova, zamenu elektroinstalacija, zamenu svetlarnika PVC stolarijom,farbanje radijatora, sa Vladinom Kancelarijom za upravljanje javnim ulaganjima.
Čim završimo projektovanje, krećemo u raspisivanje tendera i za kompletnu adaptaciju školskih objekata u Badovincima i Crnoj Bari, takođe u saradnji sa gore pomenutom Kancelarijom.
Opština Bogatić u saradnji sa EDB Šabac, ove godine realizovaće projektevredne oko 16 miliona dinara, a radi se o izgradnji trafo stanice u MZ Klenje, rekonstrukciji niskonaponske mreže u MZ Uzveće i Belotić, izmeštanju dalekovoda u Crnoj Bari. Dogovorena je i jedna velika investicija, koja će biti realizovana sledeće godine, a to je izgradnja novog dalekovoda koji bi napajao električnom energijom MZ Badovince, čime bi se ova naša najveća seoska MZ, odvojila sa postojeće mreže i izbegli česti nestanci struje koji se sada događaju, s obzirom da u Badovincima već imamo preko pet hiljada priključenih potrošača. Opština Bogatić je krenula u izradu projektne dokumentacije i urbanističkih projekata, za one delove teritorije kojom treba da prođe dalekovod, a koji nisu pokriveni važećim planskim dokumentima, Prostornim planom opštine Bogatić i Planom generalne regulacije za naseljeno mesto Bogatić. Vrednost ove investicije procenjuje se na preko 30 miliona dinara.
Čime niste zadovoljni u dosadašnjem periodu?
Onim čime nisam zadovoljan je svakako privredni ambijent. I dalje glavna privredna grana je poljoprivreda, ako znamo kakve su probleme imali naši proizvođači stoke sa otkupnim cenama u dugom periodu, sušu koja je značajno umanjila prinose pre svega žitarica, jasno je da će prihod ove godine biti značajno umanjen i naša je obaveza da u narednom periodu, zajedno sa Vladom Republike Srbije radimo na dovođenju investitora, a i predsednik Vučić najavio je da će posle investicija na jugu Srbije, prioriteti u narednom periodu biti Zapadna i Centralna Srbija. Mi radimo na izradi Odluke o javnim ulaganjima, kojom ćemo na osnovu Zakona o javnim ulaganjima predvidetimere, kojima ćemo pomoći našim preduzetnicima i potencijalnim investitorima.
Početkom ove godine lokalna samourpava bila je predmet DRI? Šta nam možete reći povodom ovog pitanja?
-Od početka februara, pa sve do polovine juna, naša Opština, je bila predmet redovne kontrole Državne revizorske institucije. Polovinom septembra, posle Predloga izveštaja,koji nam je dostavljen pre dvadesetak dana, očekujemo i konačni Izveštaj, po kome će opština Bogatić, dobiti ocenu Mišljenje sa rezervom, čime možemo biti relativno zadovoljni, jer za sedam godina koliko DRI postoji i kontroliše lokalne samouprave, nijedna nije dobila pozitivno Mišljenje. Postoji još jedna, najgora ocena, a to je opcija kada su uočene tolike nepravilnosti u poslovanju, da DRI uopšte ne može da se izjasni. Dakle dobili smo najvišu moguću ocenu u ovom trenutku, a nama ostaje da po dobijanju konačnog Izveštaja, u narednih 90 dana uradimo Odzivni izveštaj, kojim ćemo dokazati DRI da smo ispoštovali sve njihove preporuke, izvestiti ih i dokumentovati o usvojenim Odlukama, Pravilnicima i drugim aktima u samom procesu kontrole, ali i o onim Odlukama, koje su ukinute, jer su bile u suprotnosti sa krovnim Zakonima. Naravno imamo zadatak da ispravimo što više uočenih nepravilnosti vezanih pre svega za knjiženja u glavnoj i pomoćnim knjigama, popisu finansijske i nefinansijske imovine, uvedemo procedure interne revizije i budžetske kontrole itd. Ovim putem želim da se zahvalim svim opštinskim službama, kao i indirektnim budžetskim korisnicima,koji su bili na usluzi revizorskom timu, zaposlenima koji su ostajali i posle radnog vremena, radili i vikendom, da bi stotine akata i hiljade stranica istih, blagovremeno dostavili na uvid i raspolaganje revizorima.
S obzirom na to da je Opštinska uprava preuzela zaposlene iz dve Direkcije, a na osnovu Uredbe o maksimalnom broju zaposlenih da li imate problema sa viškom zaposlenih radnika?
Ja zbog javnosti želim da istaknem, jer se stvara fama o nekakvom nekontrolisanom stranačkom zapošljavanju, trošenju budžetskih sredstava na Ugovore o delu i privremeno povremene poslove, da smo mi pre svega Opština koja po Zakonu o maksimalnom broju zaposlenih nema višak zaposlenih, da smo zbog Uredbe o zabrani zapošljavanja na neodređeno vreme, bez pribavljanja saglasnosti Vladine komisije, kadrovski desetkovani, prirodnim odlivom zbog odlaska zaposlenih u penziju, napuštanja ustanova, nažalost i smrtnih slučajeva, koje smo imali, pa nam recimo u Odseku LPA rade dva zaposlena,u Odseku finansija četiri, da ne pominjem JKP Bogatić, koje je ukidanjem Direkcije za GZPI, dobilo u nadležnost sve komunalne delatnosti koje Zakon poznaje, pored onih koje je već obavljao, dakle i održavanje privremenih i divljih deponija, odražvanje grobalja na čitavoj teritoriji Opštine,zoohigijenu, održavanje javne rasvete, da je nabavkom novog auto-smećara,prošireno prikupljanje komunalnog otpada na skoro pola teritorije Opštine i da JKP sa 41 zaposlenim, jednostavno nije u mogućnosti da na adekvatan način i u punom kapacitetu izvrši sve pred njih postavljene zadatke. Na sastanku u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave, održanom 23.avgusta, državnog sekretara g. Kasalovića i pomoćnika ministra g. Mogića,delegacija naše Opštine, detaljno je upoznala sa svim ovim problemima, objasnila da nama bukvalno, obavljanje poslova u pojedinim službama zavisi od radnika koji se angažuju na određeno vreme, preko ugovora o PPP, javnih radova ili volontera. Dobili smo obećanje da ćemo zajedničkim snagama pokušati da u narednom periodu prevaziđemo ove probleme i da mlade, visokoobrazovane, ljude, koje smo obučili kroz stručnu praksu i pobrojane vidove angažovanja, prevedemo u radni odnos, sa određenog na neodređenovreme.
Na kraju bih da građanima poželim sve najbolje povodom našeg praznika, 10. septembra Dana opštine Bogatić.

Najnoviji broj

25. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa