OPŠTINA BOGATIĆ – VELIKO GRADILIŠTE
KRUPNIM KORACIMA U BUDUĆNOST
Povodom 10.septembra dana Opštine Bogatić, razgovarali smo sa predsednikom Opštine, Nenadom Beserovcem, koji je sa puno optimizma izjavio sledeće:
-Kraj prošle kalendarske godine, obeležio je za građane ne toliko vidljiv, ali veoma kompleksan i obiman posao, na transformaciji Opštinske uprave i stvaranju uslova, da nakon gašenja i likvidacije dve Direkcije (Zakon o budžetskom sistemu predvideo da se to završi do 1. decembra), svi poslovi iz njihove nadležnosti, budu preuzeti i još efikasnije izvršavani. To je naravno podrazumevalo donošenje i izmenu više skupštinskih Odluka, a pre svega Odluke o Opštinskoj upravi, Odluke o gašenju Direkcije za poljoprivredu i selo, Odluke o likvidaciji Direkcije za GZPI, izmenu Odluke o maksimalnom broju zaposlenih, Odluke o komunalnim delatnostima, izmenu Pravilnika o sistematizaciji radnih mesta Opštinske uprave i JKP Bogatić, preuzimanje zaposlenih iz ugašenih preduzeća putem internog konkursa.
Želim da se ovim putem zahvalim zaposlenim u Upravi, koji su naporno radili na pripremi svih ovih akata, ali i članovima Opštinskog veća i odbornicima Skupštine opštine, koji su sve ove akte na vreme i u roku predlagali i usvajali na sednicama koje su zakazivane i održavane po ubrzanom postupku, pa smo imali čak i slučaj da su 30. novembra održane i sednice SO i sednica Opštinskog veća, što se verovatno nikada ranije nije dešavalo.
Drugi veliki posao koji je pred lokalne samouprave postavljen, usvajanjem u Narodnoj skupštini Republike Srbije, Zakona o ozakonjenju nelegalno izgrađenih objekata, dakle popis oko 12.500 nelegalnih objekata na teritoriji naše Opštine, smo uz dobru organizaciju i angažman više zaposlenih iz Ustanove, ali i lica koje smo angažovali na određeno vreme, završili u zakonskom roku, među pet lokalnih samouprava u čitavoj Srbiji, za šta smo bili javno pohvaljeni na konferenciji za medije, koju je organizovala potpredsednica Vlade i ministarka Ministarstva građevinarstva,saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović, a na koju smo bili pozvani.
Još jedan značajan posao okončan je do kraja prošle godine u zakonskom roku, posao koji radimo poslednje tri godine, jeste prenos matičnih podataka iz Matičnih knjiga u elektronski oblik, što je jedan od preduslova za uvođenje E-uprave, koji je jedan od strateških ciljeva Vlade, o čemu premijerka Brnabić, često govori u svojim javnim nastupima.
Moram da istaknem i da smo Objedinjenu proceduru i elektronsko izdavanje građevinskih dozvola implementirali, takođe u zakonskom roku, bez nekih većih problema, kao i Zakon o upravnom postupku, u delu koji predviđa prikupljanje dokumenata od strane opštinskih službi, u ime i za račun građana i stranaka. Bio bi greh a ne pomenuti i ne pohvaliti ovim putem i Radnu grupu, koja je okončala jedan izuzetno obiman i komplikovan posao vezan za eksproprijaciju preko 500 parcela, neophodnih za rekonstrukciju i proširenje odbrambenog nasipa, na potezu Pavlovića most - Banov brod.
Ono čime sam takođe veoma zadovoljan, jeste kako je organizovan rad zimske službe, jer je ocena ne samo nadležnih već i građanstva, da su naši putevi prvog, ali i ulice drugog reda, bez obzira na veoma oštru zimu sa intenzivnim padavinama i ledeni januar, bili čisti i bezbedni za saobraćaj.
Koji su to infrastrukturni projekti koji su realizovani i koji su važniji projekti koji se mogu očekivati u narednom periodu?
- Kada su najvažniji infrastrukturni projekti u pitanju, očekujemo skori početak radova, na nastavku rekonstrukcije nasipa, od Salaša Crnobarskog ka Crnoj Bari, a 23. avgusta u Ministarstvu privrede održana je sednica Komisije za izbor najpovoljnijeg ponuđača, za završne radove na sportskoj hali Mačvanske srednje škole. Očekujemo potpisivanje ugovora sa izabranim izvođačem, uvođenje u posao i konačni završetak ovog dugogodišnjeg projekta.
Za projekat zagrevanja javnih ustanova 1. septembra raspisana je javna nabavka, koja obuhvata projektovanje i izvođenje radova. Stvoreni su svi preduslovi, pribavljeno Rešenje o pravu na eksploataciju Ministarstva rudarstva i energetike, Revizijom plana generalne regulacije za naseljeno mesto Bogatić, utvrđena je trasa toplovoda, Studijom iskorišćenosti geotermalnog potencijala sa izvorišta BB-1, za potrebe daljinskog grejanja javnih ustanova u opštini Bogatić, koji je izradio Rudarsko-geološki fakultet, Univerziteta u Beogradu, odabran je model otvorenog, prstenastog sistema grejanja, bez klasične toplotne stanice, sa podstanicama i izmenjivačima toplote u svakom objektu, dobijena saglasnost od Ministarstva finansija za zaduženje i rebalansom budžeta obezbeđeno finansiranje čitavog projekta, dakle ne postoji nijedan razlog da ovaj projekat, koji će biti jedinstven i prvi takve vrste u našoj zemlji, ne bude realizovan.
Kada je putna infrastruktura u pitanju, šljunčenje lokalnih i nekategorisanih poljskih puteva u 9 MZ, za šta je utrošeno 5.000 m3 šljunka, je realizovano,investicija vredna 3,7 miliona dinara, a 25. avgusta potpisan je Ugovor sa Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede o sufinansiranju revitalizacije poljskih i atarskih puteva, vredan 7,5 miliona dinara, a odnosi se na poljske puteve u KO Bogatić, Dublje, Metković, Uzveće i Glušci.
Prvog septembra raspisana je Javna nabavka za ovaj projekat, koji po slovu Ugovora mora biti okončan do 30. novembra.Kada su asfaltni putevi u pitanju, završeno je prolećno održavanje, krpljenje udarnih rupa i presvlačenje pojedinih deonica, a do kraja godine završićemo izradu projekata, za revitalizaciju 10km puteva i 15km trotoara, po predlozima predstavnika naših MZ.
Završena je Javna nabavka i izabran izvođač radova za opremanje šahtova, na glavnom potisnom kanalizacionom cevovodu, investicija vredna oko 20 miliona dinara, a kako smo budžetom predvideli duplo više sredstava za ovu namenu,razmišljamo da raspišemo novu nabavku za završetak izgradnje kolektora, ukoliko vremenske prilike to dozvole.
Započeta je izgradnja Crkve brvnare u Sovljaku, kao i crkve-kapele u Svetom Polju u Bogatiću, a sufinansiraju se i projekti obnove i rekonstrukcije svih hramova u našoj opštini.
Zajedno sa JKP Bogatić, radimo na opremanju i stavljanju u funkciju novog bunara na izvorištu u Bogatiću, a planirana je i nabavka novih vozila, kamiona sa dizalicom i korpom, što je preduslov da JKP preuzme poslove održavanja javne rasvete od sledeće godine, kao i novog traktora.
Završetkom školske godine gotovo u isto vreme otvorena su tri gradilišta. Dva za dogradnju dodatnog prostora u Mačvanskoj srednjoj školi i zamenu kompletne stolarije na objektu osnovne škole u Klenju, realizujemo sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, a treći, potpunu obnovu i adaptaciju na objektu OŠ „Mika Mitrović“ u Bogatiću, dakle rekonstrukciju spoljne fasade, unutrašnje krečenje svih prostorija, zamenu podova, zamenu elektroinstalacija, zamenu svetlarnika PVC stolarijom,farbanje radijatora, sa Vladinom Kancelarijom za upravljanje javnim ulaganjima.
Čim završimo projektovanje, krećemo u raspisivanje tendera i za kompletnu adaptaciju školskih objekata u Badovincima i Crnoj Bari, takođe u saradnji sa gore pomenutom Kancelarijom.
Opština Bogatić u saradnji sa EDB Šabac, ove godine realizovaće projektevredne oko 16 miliona dinara, a radi se o izgradnji trafo stanice u MZ Klenje, rekonstrukciji niskonaponske mreže u MZ Uzveće i Belotić, izmeštanju dalekovoda u Crnoj Bari. Dogovorena je i jedna velika investicija, koja će biti realizovana sledeće godine, a to je izgradnja novog dalekovoda koji bi napajao električnom energijom MZ Badovince, čime bi se ova naša najveća seoska MZ, odvojila sa postojeće mreže i izbegli česti nestanci struje koji se sada događaju, s obzirom da u Badovincima već imamo preko pet hiljada priključenih potrošača. Opština Bogatić je krenula u izradu projektne dokumentacije i urbanističkih projekata, za one delove teritorije kojom treba da prođe dalekovod, a koji nisu pokriveni važećim planskim dokumentima, Prostornim planom opštine Bogatić i Planom generalne regulacije za naseljeno mesto Bogatić. Vrednost ove investicije procenjuje se na preko 30 miliona dinara.
Čime niste zadovoljni u dosadašnjem periodu?
Onim čime nisam zadovoljan je svakako privredni ambijent. I dalje glavna privredna grana je poljoprivreda, ako znamo kakve su probleme imali naši proizvođači stoke sa otkupnim cenama u dugom periodu, sušu koja je značajno umanjila prinose pre svega žitarica, jasno je da će prihod ove godine biti značajno umanjen i naša je obaveza da u narednom periodu, zajedno sa Vladom Republike Srbije radimo na dovođenju investitora, a i predsednik Vučić najavio je da će posle investicija na jugu Srbije, prioriteti u narednom periodu biti Zapadna i Centralna Srbija. Mi radimo na izradi Odluke o javnim ulaganjima, kojom ćemo na osnovu Zakona o javnim ulaganjima predvidetimere, kojima ćemo pomoći našim preduzetnicima i potencijalnim investitorima.
Početkom ove godine lokalna samourpava bila je predmet DRI? Šta nam možete reći povodom ovog pitanja?
-Od početka februara, pa sve do polovine juna, naša Opština, je bila predmet redovne kontrole Državne revizorske institucije. Polovinom septembra, posle Predloga izveštaja,koji nam je dostavljen pre dvadesetak dana, očekujemo i konačni Izveštaj, po kome će opština Bogatić, dobiti ocenu Mišljenje sa rezervom, čime možemo biti relativno zadovoljni, jer za sedam godina koliko DRI postoji i kontroliše lokalne samouprave, nijedna nije dobila pozitivno Mišljenje. Postoji još jedna, najgora ocena, a to je opcija kada su uočene tolike nepravilnosti u poslovanju, da DRI uopšte ne može da se izjasni. Dakle dobili smo najvišu moguću ocenu u ovom trenutku, a nama ostaje da po dobijanju konačnog Izveštaja, u narednih 90 dana uradimo Odzivni izveštaj, kojim ćemo dokazati DRI da smo ispoštovali sve njihove preporuke, izvestiti ih i dokumentovati o usvojenim Odlukama, Pravilnicima i drugim aktima u samom procesu kontrole, ali i o onim Odlukama, koje su ukinute, jer su bile u suprotnosti sa krovnim Zakonima. Naravno imamo zadatak da ispravimo što više uočenih nepravilnosti vezanih pre svega za knjiženja u glavnoj i pomoćnim knjigama, popisu finansijske i nefinansijske imovine, uvedemo procedure interne revizije i budžetske kontrole itd. Ovim putem želim da se zahvalim svim opštinskim službama, kao i indirektnim budžetskim korisnicima,koji su bili na usluzi revizorskom timu, zaposlenima koji su ostajali i posle radnog vremena, radili i vikendom, da bi stotine akata i hiljade stranica istih, blagovremeno dostavili na uvid i raspolaganje revizorima.
S obzirom na to da je Opštinska uprava preuzela zaposlene iz dve Direkcije, a na osnovu Uredbe o maksimalnom broju zaposlenih da li imate problema sa viškom zaposlenih radnika?
Ja zbog javnosti želim da istaknem, jer se stvara fama o nekakvom nekontrolisanom stranačkom zapošljavanju, trošenju budžetskih sredstava na Ugovore o delu i privremeno povremene poslove, da smo mi pre svega Opština koja po Zakonu o maksimalnom broju zaposlenih nema višak zaposlenih, da smo zbog Uredbe o zabrani zapošljavanja na neodređeno vreme, bez pribavljanja saglasnosti Vladine komisije, kadrovski desetkovani, prirodnim odlivom zbog odlaska zaposlenih u penziju, napuštanja ustanova, nažalost i smrtnih slučajeva, koje smo imali, pa nam recimo u Odseku LPA rade dva zaposlena,u Odseku finansija četiri, da ne pominjem JKP Bogatić, koje je ukidanjem Direkcije za GZPI, dobilo u nadležnost sve komunalne delatnosti koje Zakon poznaje, pored onih koje je već obavljao, dakle i održavanje privremenih i divljih deponija, odražvanje grobalja na čitavoj teritoriji Opštine,zoohigijenu, održavanje javne rasvete, da je nabavkom novog auto-smećara,prošireno prikupljanje komunalnog otpada na skoro pola teritorije Opštine i da JKP sa 41 zaposlenim, jednostavno nije u mogućnosti da na adekvatan način i u punom kapacitetu izvrši sve pred njih postavljene zadatke. Na sastanku u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave, održanom 23.avgusta, državnog sekretara g. Kasalovića i pomoćnika ministra g. Mogića,delegacija naše Opštine, detaljno je upoznala sa svim ovim problemima, objasnila da nama bukvalno, obavljanje poslova u pojedinim službama zavisi od radnika koji se angažuju na određeno vreme, preko ugovora o PPP, javnih radova ili volontera. Dobili smo obećanje da ćemo zajedničkim snagama pokušati da u narednom periodu prevaziđemo ove probleme i da mlade, visokoobrazovane, ljude, koje smo obučili kroz stručnu praksu i pobrojane vidove angažovanja, prevedemo u radni odnos, sa određenog na neodređenovreme.
Na kraju bih da građanima poželim sve najbolje povodom našeg praznika, 10. septembra Dana opštine Bogatić.
-Kraj prošle kalendarske godine, obeležio je za građane ne toliko vidljiv, ali veoma kompleksan i obiman posao, na transformaciji Opštinske uprave i stvaranju uslova, da nakon gašenja i likvidacije dve Direkcije (Zakon o budžetskom sistemu predvideo da se to završi do 1. decembra), svi poslovi iz njihove nadležnosti, budu preuzeti i još efikasnije izvršavani. To je naravno podrazumevalo donošenje i izmenu više skupštinskih Odluka, a pre svega Odluke o Opštinskoj upravi, Odluke o gašenju Direkcije za poljoprivredu i selo, Odluke o likvidaciji Direkcije za GZPI, izmenu Odluke o maksimalnom broju zaposlenih, Odluke o komunalnim delatnostima, izmenu Pravilnika o sistematizaciji radnih mesta Opštinske uprave i JKP Bogatić, preuzimanje zaposlenih iz ugašenih preduzeća putem internog konkursa.
Želim da se ovim putem zahvalim zaposlenim u Upravi, koji su naporno radili na pripremi svih ovih akata, ali i članovima Opštinskog veća i odbornicima Skupštine opštine, koji su sve ove akte na vreme i u roku predlagali i usvajali na sednicama koje su zakazivane i održavane po ubrzanom postupku, pa smo imali čak i slučaj da su 30. novembra održane i sednice SO i sednica Opštinskog veća, što se verovatno nikada ranije nije dešavalo.
Drugi veliki posao koji je pred lokalne samouprave postavljen, usvajanjem u Narodnoj skupštini Republike Srbije, Zakona o ozakonjenju nelegalno izgrađenih objekata, dakle popis oko 12.500 nelegalnih objekata na teritoriji naše Opštine, smo uz dobru organizaciju i angažman više zaposlenih iz Ustanove, ali i lica koje smo angažovali na određeno vreme, završili u zakonskom roku, među pet lokalnih samouprava u čitavoj Srbiji, za šta smo bili javno pohvaljeni na konferenciji za medije, koju je organizovala potpredsednica Vlade i ministarka Ministarstva građevinarstva,saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović, a na koju smo bili pozvani.
Još jedan značajan posao okončan je do kraja prošle godine u zakonskom roku, posao koji radimo poslednje tri godine, jeste prenos matičnih podataka iz Matičnih knjiga u elektronski oblik, što je jedan od preduslova za uvođenje E-uprave, koji je jedan od strateških ciljeva Vlade, o čemu premijerka Brnabić, često govori u svojim javnim nastupima.
Moram da istaknem i da smo Objedinjenu proceduru i elektronsko izdavanje građevinskih dozvola implementirali, takođe u zakonskom roku, bez nekih većih problema, kao i Zakon o upravnom postupku, u delu koji predviđa prikupljanje dokumenata od strane opštinskih službi, u ime i za račun građana i stranaka. Bio bi greh a ne pomenuti i ne pohvaliti ovim putem i Radnu grupu, koja je okončala jedan izuzetno obiman i komplikovan posao vezan za eksproprijaciju preko 500 parcela, neophodnih za rekonstrukciju i proširenje odbrambenog nasipa, na potezu Pavlovića most - Banov brod.
Ono čime sam takođe veoma zadovoljan, jeste kako je organizovan rad zimske službe, jer je ocena ne samo nadležnih već i građanstva, da su naši putevi prvog, ali i ulice drugog reda, bez obzira na veoma oštru zimu sa intenzivnim padavinama i ledeni januar, bili čisti i bezbedni za saobraćaj.
Koji su to infrastrukturni projekti koji su realizovani i koji su važniji projekti koji se mogu očekivati u narednom periodu?
- Kada su najvažniji infrastrukturni projekti u pitanju, očekujemo skori početak radova, na nastavku rekonstrukcije nasipa, od Salaša Crnobarskog ka Crnoj Bari, a 23. avgusta u Ministarstvu privrede održana je sednica Komisije za izbor najpovoljnijeg ponuđača, za završne radove na sportskoj hali Mačvanske srednje škole. Očekujemo potpisivanje ugovora sa izabranim izvođačem, uvođenje u posao i konačni završetak ovog dugogodišnjeg projekta.
Za projekat zagrevanja javnih ustanova 1. septembra raspisana je javna nabavka, koja obuhvata projektovanje i izvođenje radova. Stvoreni su svi preduslovi, pribavljeno Rešenje o pravu na eksploataciju Ministarstva rudarstva i energetike, Revizijom plana generalne regulacije za naseljeno mesto Bogatić, utvrđena je trasa toplovoda, Studijom iskorišćenosti geotermalnog potencijala sa izvorišta BB-1, za potrebe daljinskog grejanja javnih ustanova u opštini Bogatić, koji je izradio Rudarsko-geološki fakultet, Univerziteta u Beogradu, odabran je model otvorenog, prstenastog sistema grejanja, bez klasične toplotne stanice, sa podstanicama i izmenjivačima toplote u svakom objektu, dobijena saglasnost od Ministarstva finansija za zaduženje i rebalansom budžeta obezbeđeno finansiranje čitavog projekta, dakle ne postoji nijedan razlog da ovaj projekat, koji će biti jedinstven i prvi takve vrste u našoj zemlji, ne bude realizovan.
Kada je putna infrastruktura u pitanju, šljunčenje lokalnih i nekategorisanih poljskih puteva u 9 MZ, za šta je utrošeno 5.000 m3 šljunka, je realizovano,investicija vredna 3,7 miliona dinara, a 25. avgusta potpisan je Ugovor sa Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede o sufinansiranju revitalizacije poljskih i atarskih puteva, vredan 7,5 miliona dinara, a odnosi se na poljske puteve u KO Bogatić, Dublje, Metković, Uzveće i Glušci.
Prvog septembra raspisana je Javna nabavka za ovaj projekat, koji po slovu Ugovora mora biti okončan do 30. novembra.Kada su asfaltni putevi u pitanju, završeno je prolećno održavanje, krpljenje udarnih rupa i presvlačenje pojedinih deonica, a do kraja godine završićemo izradu projekata, za revitalizaciju 10km puteva i 15km trotoara, po predlozima predstavnika naših MZ.
Završena je Javna nabavka i izabran izvođač radova za opremanje šahtova, na glavnom potisnom kanalizacionom cevovodu, investicija vredna oko 20 miliona dinara, a kako smo budžetom predvideli duplo više sredstava za ovu namenu,razmišljamo da raspišemo novu nabavku za završetak izgradnje kolektora, ukoliko vremenske prilike to dozvole.
Započeta je izgradnja Crkve brvnare u Sovljaku, kao i crkve-kapele u Svetom Polju u Bogatiću, a sufinansiraju se i projekti obnove i rekonstrukcije svih hramova u našoj opštini.
Zajedno sa JKP Bogatić, radimo na opremanju i stavljanju u funkciju novog bunara na izvorištu u Bogatiću, a planirana je i nabavka novih vozila, kamiona sa dizalicom i korpom, što je preduslov da JKP preuzme poslove održavanja javne rasvete od sledeće godine, kao i novog traktora.
Završetkom školske godine gotovo u isto vreme otvorena su tri gradilišta. Dva za dogradnju dodatnog prostora u Mačvanskoj srednjoj školi i zamenu kompletne stolarije na objektu osnovne škole u Klenju, realizujemo sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, a treći, potpunu obnovu i adaptaciju na objektu OŠ „Mika Mitrović“ u Bogatiću, dakle rekonstrukciju spoljne fasade, unutrašnje krečenje svih prostorija, zamenu podova, zamenu elektroinstalacija, zamenu svetlarnika PVC stolarijom,farbanje radijatora, sa Vladinom Kancelarijom za upravljanje javnim ulaganjima.
Čim završimo projektovanje, krećemo u raspisivanje tendera i za kompletnu adaptaciju školskih objekata u Badovincima i Crnoj Bari, takođe u saradnji sa gore pomenutom Kancelarijom.
Opština Bogatić u saradnji sa EDB Šabac, ove godine realizovaće projektevredne oko 16 miliona dinara, a radi se o izgradnji trafo stanice u MZ Klenje, rekonstrukciji niskonaponske mreže u MZ Uzveće i Belotić, izmeštanju dalekovoda u Crnoj Bari. Dogovorena je i jedna velika investicija, koja će biti realizovana sledeće godine, a to je izgradnja novog dalekovoda koji bi napajao električnom energijom MZ Badovince, čime bi se ova naša najveća seoska MZ, odvojila sa postojeće mreže i izbegli česti nestanci struje koji se sada događaju, s obzirom da u Badovincima već imamo preko pet hiljada priključenih potrošača. Opština Bogatić je krenula u izradu projektne dokumentacije i urbanističkih projekata, za one delove teritorije kojom treba da prođe dalekovod, a koji nisu pokriveni važećim planskim dokumentima, Prostornim planom opštine Bogatić i Planom generalne regulacije za naseljeno mesto Bogatić. Vrednost ove investicije procenjuje se na preko 30 miliona dinara.
Čime niste zadovoljni u dosadašnjem periodu?
Onim čime nisam zadovoljan je svakako privredni ambijent. I dalje glavna privredna grana je poljoprivreda, ako znamo kakve su probleme imali naši proizvođači stoke sa otkupnim cenama u dugom periodu, sušu koja je značajno umanjila prinose pre svega žitarica, jasno je da će prihod ove godine biti značajno umanjen i naša je obaveza da u narednom periodu, zajedno sa Vladom Republike Srbije radimo na dovođenju investitora, a i predsednik Vučić najavio je da će posle investicija na jugu Srbije, prioriteti u narednom periodu biti Zapadna i Centralna Srbija. Mi radimo na izradi Odluke o javnim ulaganjima, kojom ćemo na osnovu Zakona o javnim ulaganjima predvidetimere, kojima ćemo pomoći našim preduzetnicima i potencijalnim investitorima.
Početkom ove godine lokalna samourpava bila je predmet DRI? Šta nam možete reći povodom ovog pitanja?
-Od početka februara, pa sve do polovine juna, naša Opština, je bila predmet redovne kontrole Državne revizorske institucije. Polovinom septembra, posle Predloga izveštaja,koji nam je dostavljen pre dvadesetak dana, očekujemo i konačni Izveštaj, po kome će opština Bogatić, dobiti ocenu Mišljenje sa rezervom, čime možemo biti relativno zadovoljni, jer za sedam godina koliko DRI postoji i kontroliše lokalne samouprave, nijedna nije dobila pozitivno Mišljenje. Postoji još jedna, najgora ocena, a to je opcija kada su uočene tolike nepravilnosti u poslovanju, da DRI uopšte ne može da se izjasni. Dakle dobili smo najvišu moguću ocenu u ovom trenutku, a nama ostaje da po dobijanju konačnog Izveštaja, u narednih 90 dana uradimo Odzivni izveštaj, kojim ćemo dokazati DRI da smo ispoštovali sve njihove preporuke, izvestiti ih i dokumentovati o usvojenim Odlukama, Pravilnicima i drugim aktima u samom procesu kontrole, ali i o onim Odlukama, koje su ukinute, jer su bile u suprotnosti sa krovnim Zakonima. Naravno imamo zadatak da ispravimo što više uočenih nepravilnosti vezanih pre svega za knjiženja u glavnoj i pomoćnim knjigama, popisu finansijske i nefinansijske imovine, uvedemo procedure interne revizije i budžetske kontrole itd. Ovim putem želim da se zahvalim svim opštinskim službama, kao i indirektnim budžetskim korisnicima,koji su bili na usluzi revizorskom timu, zaposlenima koji su ostajali i posle radnog vremena, radili i vikendom, da bi stotine akata i hiljade stranica istih, blagovremeno dostavili na uvid i raspolaganje revizorima.
S obzirom na to da je Opštinska uprava preuzela zaposlene iz dve Direkcije, a na osnovu Uredbe o maksimalnom broju zaposlenih da li imate problema sa viškom zaposlenih radnika?
Ja zbog javnosti želim da istaknem, jer se stvara fama o nekakvom nekontrolisanom stranačkom zapošljavanju, trošenju budžetskih sredstava na Ugovore o delu i privremeno povremene poslove, da smo mi pre svega Opština koja po Zakonu o maksimalnom broju zaposlenih nema višak zaposlenih, da smo zbog Uredbe o zabrani zapošljavanja na neodređeno vreme, bez pribavljanja saglasnosti Vladine komisije, kadrovski desetkovani, prirodnim odlivom zbog odlaska zaposlenih u penziju, napuštanja ustanova, nažalost i smrtnih slučajeva, koje smo imali, pa nam recimo u Odseku LPA rade dva zaposlena,u Odseku finansija četiri, da ne pominjem JKP Bogatić, koje je ukidanjem Direkcije za GZPI, dobilo u nadležnost sve komunalne delatnosti koje Zakon poznaje, pored onih koje je već obavljao, dakle i održavanje privremenih i divljih deponija, odražvanje grobalja na čitavoj teritoriji Opštine,zoohigijenu, održavanje javne rasvete, da je nabavkom novog auto-smećara,prošireno prikupljanje komunalnog otpada na skoro pola teritorije Opštine i da JKP sa 41 zaposlenim, jednostavno nije u mogućnosti da na adekvatan način i u punom kapacitetu izvrši sve pred njih postavljene zadatke. Na sastanku u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave, održanom 23.avgusta, državnog sekretara g. Kasalovića i pomoćnika ministra g. Mogića,delegacija naše Opštine, detaljno je upoznala sa svim ovim problemima, objasnila da nama bukvalno, obavljanje poslova u pojedinim službama zavisi od radnika koji se angažuju na određeno vreme, preko ugovora o PPP, javnih radova ili volontera. Dobili smo obećanje da ćemo zajedničkim snagama pokušati da u narednom periodu prevaziđemo ove probleme i da mlade, visokoobrazovane, ljude, koje smo obučili kroz stručnu praksu i pobrojane vidove angažovanja, prevedemo u radni odnos, sa određenog na neodređenovreme.
Na kraju bih da građanima poželim sve najbolje povodom našeg praznika, 10. septembra Dana opštine Bogatić.
Najnoviji broj
25. april 2024.