Инфо

24. октобар 2024.24. окт 2024.
Фото: Глас Подриња

Фото: Глас Подриња

Шахтови на путу

Једна од већих опасности за возаче су улегнули или избочени шахтови који се налазе посред пута и могу да направе озбиљна оштећења на возилу. Осим тога, и још важније, преко њих возач мора да прође, јер је посебно опасно и небезбедно их заобићи а да се при том не пређе у супротну траку коловоза. Један од путева у Шапцу на којој се овај проблем санира али и поново враћа је деоница у Индустријској зони поред „Млекаре“ ка новом мосту, односно укључењу на аутопут Шабац-Рума.

-У питању су шахтови за кишну и фекалну канализацију који се налазе на саобраћајницама ка новом мосту. Велика количина саобраћаја која је због изградње моста и аутопута сада преусмерена тј. се одвија овим делом града, узрок је проблема са шахтовима. Камиони са великом тонажом пролазе том деоницом, и добро је што је таква врста саобраћаја измештена из града па се сад одвија обилазницом и дуж западне ка северозападној и северној индустријској зони и потом ка мосту, али саобраћајнице нису пројектоване да издрже толико оптерећење. Па тако и шахтови који најбоље да и нису по средини пута, али кад је конкретно пут поред Млекаре рађен, није било ни говора да ће баш та деоница, северна трансферзала, водити ка аутопуту или мосту преко Саве. У то време, рађен је као локални пут Шабац-Чеврнтија. Околности су данас другачије и сада је то државни пут IIА реда Шабац-Дреновац-Сремска Митровица. Главни проблем свугде са шахтовима јесте улегнуће али мислим да је недавна санација на овом конкретном путу од пре неколико дана урађена квалитетно и да се проблем са овом деоницом неће, бар у скорије време понављати. Извођачи радова, они који одржавају саобраћајнице, шахтове морају да скину, доведу у нивелету, поново потом поставе и обезбеде. Свугде су шахтови посред улице и то није проблем када су у „нивелети“, квалитетно се уграде и тако избегне могућност пропадања и улегнућа.

Фото: Глас Подриња


-Кад се ради план и регулација улице, оно што урбанисти предложе није увек и најрационалније решење за буџет. Иде се у правцу да се што мање земље изузме и отуђи јавни интерес. Свакако, мора се водити рачуна о околном земљишту и свему ономе што подразумева регулација. Западна трансферзала је рађена као улица са ивичњацима да се не би атмосферска вода одливала у околно земљиште због заштите изворишта „Мали Забран“. Пре радова на другој саобраћајници, северној трансферзали, ту није било ничега, чак ни приче о трећем мосту. Касније се помињало да је његова локација могућа код Јеленче, међутим од тога се одустало јер је са супротне стране природног добра „Каракуша“. Када је рађен просторни план померен је северније где је и урађен. Идеално би било да пут који води ка њему, северна трансферзала, добије још две траке – кажу у ЈП Инфраструктура.


Ако се доњи слојеви и прстен око шахта ураде како треба, он би требао да издржи и већи притисак. Оптерећење због саобраћаја и тежине је додатни проблем за шахт поклопце који су испод точкова аутомобила и који временом када се стално преко њих прелази, добију луфт, одвоје се и подигну – наводи грађевински инжењер Миле Мацакања.

Миле Мацакања, грађевински инжењер и Александар Максимовић, машински инжењер, Фото: Глас Подриња


Мацакања објашњава да је постављање шахтова, односно кишне и фекалне канализације најбоље извести у путном појасу, односно са стране, дуж коловозних трака уколико је то могуће.

-Неретко се ипак прибегава стављању испод пута, тачније пут се ради преко цеви због уштеде нарочито у земљишту. Пет или десет метара са обе стране пута када су парцеле у питању, аутоматски смањују површину а тиме и продајну вредност. Други разлог је практичан – будућим корисницима, прикључак на мрежу и са једне и друге стране пута или улице је на истом растојању и обезбеђен је једноставан прилаз – објашњава Мацакања.

-Неопходна је контрола радова, провера квалитета приликом постављања шахтова али и саме израде идејног пројекта будуће саобраћајнице. Са друге стране, када би се, рецимо, градови одлучили да преместе шахтове преуређивањем постојећих комуналних путева, или чак кренули са изградњом потпуно нове мреже, то би коштало милионе и милионе. Идеално би било да се у старту ради фекална канализација са једне и друге стране а само кишна да остане по средини јер у њу иде и сливничка мрежа. Због шахт поклопаца зову нас често грађани. Конкретно кад је деоница пута која води до новог моста у питању, „Водовод“ нема надлежност јер ми не одржавамо нити смо учествовали у његовој реконструкцији, то је државни пут – истиче машински инжењер Александар Максимовић, руководилац Сектора развоја и инвестиција у шабачком „Водоводу“.

Фото: Глас Подриња


Кад се заврше радови на брзој саобраћајници до Лознице, а то би према најавама из ресорног Министарства требало да буде средином децембра месеца ове године, путеви кроз Индустријску зону би требало да буду нешто мање оптерећени.

- Велики број возила која се сливају са аутопута Рума-Шабац наставиће ка Лозници и даље ка Босни. Само они који иду у Шабац и евентуално у Ваљево или ка Крупњу, пролазиће Индустријском зоном – каже Максимовић.
С.Г.

Најновији број

6. фебруар 2025.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa