Фото: Приватна архива
Шабачки гимназијалци у Чешкој у оквиру Erasmus+ пројекта
Лепота различитости култура и језика
Осморо ученика из из другог разреда филолошког и друштвено- језичког смера добило је прилику да учествује у интеркултуралном учењу и развоју вештина
Прва од две мобилности у оквиру Erasmus+ пројекта „Read, Learn, Discern“ чији је носилац Шабачка гимназија одиграла у периоду од 20. до 26. октобра у Брну у Чешкој. Осморо ученика из из другог разреда филолошког и друштвено- језичког смера добило је прилику да учествује у интеркултуралном учењу и развоју вештина. Провели су тамо целу недељу- пет радних дана и преостала два су им послужила за путовање. У пратњи професорке енглеског Наде Филиповић и њеног колеге хаџи Зорана Протића били су гости гимназије Brno Bystrc и заједно спроводили пројектне активности.
Богато наслеђе
-Тих пет дана били су организовани кроз радионице, које су фокусиране на јачање и развој читалачких вештина, као и на медијску и дигиталну писменост. Примарно смо радили на конкретним текстовима, а истовремено смо се посветили раду у групи. Ученици су били подељени у групе, у којима су заједно радили српски и чешки ученици, како би сви користили енглески језик и тако се боље упознали. Поред рада на развоју читалачких и интерпретативних вештина, значајан део пројекта било је и упознавање са културом друге земље. Разматрали смо сличности и разлике у нашим језицима, посебно у погледу заједничких речи, а говорили смо и о различитим културолошким аспектима, као што су храна и обичаји- истакла је професорка енглеског језика у Шабачкој гимназији Нада Филиповић.
Такође су организована два лепа излета. Један од њих била је посета замку Ледњице, који датира из 13. века и припадао је породици Лихтенштајн.
-Имали смо вођење на енглеском језику и обишли смо како замак, тако и ботаничку башту која га окружује. Поред тога, обишли смо и Пунква пећине, део чувеног Моравског краса, на око пола сата вожње од Брна. Ова пећина је једна од највећих у том региону, а обилазак је обухватао и вожњу чамцима у унутрашњости пећине, што је заиста било јединствено искуство. Током боравка у Чешкој, упознали смо се са природним лепотама и културно- историјским наслеђем, посећујући катедрале, тргове и друге значајне локалитете. Срећом, време је било лепо, осим једног јутра када је падала киша. Ученици су били задовољни и врло мотивисани, а ово је за многе од њих била прва прилика да интензивно говоре на енглеском језику у иностранству. Лепо су се слагали са својим вршњацима из Чешке и уживали у школским часовима- напоменула је професорка.
Имали су прилику да упознају чешки школски систем, који је већи и нуди више садржаја од нашег, као што су на пример оброци у школи. Шапчани су такође представили нашу културу, заједно упоређивали наше језике и дошли до закључка да имамо и неке заједничке речи. Такође, домаћинима су однели и пригодне поклоне.
Креативне радионице
-Мој утисак о школи у Чешкој је изузетно позитиван. Прво сам приметила да ученици у школу долазе у папучама и имају ормариће у којима остављају своје ципеле. Опуштеност и интерактивност у настави била ми је веома занимљива. Гледали смо мјузикл који су ђаци припремили на енглеском, а трајао је два и по сата- заиста су били фантастични. Овај пројекат ми је пружио прилику да интензивно користим енглески језик, учим нове изразе и унапређујем комуникационе вештине. Могу рећи да сам много сигурнија у себе након овог искуства, што ми је било врло корисно за усавршавање у том смислу- навела је ученица другог разреда филолошког смера Милица Остојић.
Како је рекао ученик другог разреда друштвеног смера Матија Гладовић, три од пет дана провели су у школи, а преостала два дана искористили за обилазак локалних атракција.
-Посетили смо Ледњице, стари замак, као и пећину Моравски крас. У школи смо радили заједно са чешким ученицима, а они су нас срдачно дочекали већ првог дана. Свако од нас је добио своју групу- два наша и два чешка ученика, па смо размењивали информације о култури и обичајима. Другог дана смо имали заједничке радионице. Значило ми је да свакодневно комуницирамо на енглеском, јер раније нисам имао прилике да тако интензивно користим језик у дужем периоду. Бавили смо се читањем, разумевањем и анализом текста на енглеском. Током рада у групама смо подељени у тимове и додељене су нам теме које треба да обрадимо и представимо у сарадњи са чешким ученицима у наредне три недеље. Зато ћемо остати у контакту и даље- рекао је Матија и додао да у начину рада у школама, постоје неке сличности, али и много разлика.
Школски систем у Чешкој
-На пример, ученици у Чешкој морају да се преобују у папуче како би школа остала чиста. Мени се њихово градиво чини лакшим. Упркос томе што су опуштенији у школи, ученици су веома интелигентни и посвећени учењу. Неке групе у школи имају своје пројекте. Два ученика шаљу мале ракете у свемир које фотографишу Земљу и шаљу снимке назад. Пројекат сами реализују, уз помоћ троје ученика из других школа. Међутим, на часовима музичког они свирају конкретне инструменте, док се ми више бавимо теоријом. На крају, ова искуства су ми била веома значајна и обогатила су ме- истакао је он.
Пројекат Erasmus+ се финансира из фондова Европске уније, а преко Фондације Темпус и одобрен је упркос великој конкуренцији. Ово је први пут да Шабачка гимназија води цео пројекат, до сада је учествовала само као партнерска школа. Следећа мобилност је планирана за крај фебруара, када ће осморо других ученика са две професорке отпутовати у Шведску, у гимназију у граду Енгелхолм. Тамо ће се наставити рад на истим активностима. На крају, у септембру- октобру наредне године, планирано је да ученици из Чешке и Шведске дођу код нас, чиме ће бити заокружен овај циклус размене.
Богато наслеђе
-Тих пет дана били су организовани кроз радионице, које су фокусиране на јачање и развој читалачких вештина, као и на медијску и дигиталну писменост. Примарно смо радили на конкретним текстовима, а истовремено смо се посветили раду у групи. Ученици су били подељени у групе, у којима су заједно радили српски и чешки ученици, како би сви користили енглески језик и тако се боље упознали. Поред рада на развоју читалачких и интерпретативних вештина, значајан део пројекта било је и упознавање са културом друге земље. Разматрали смо сличности и разлике у нашим језицима, посебно у погледу заједничких речи, а говорили смо и о различитим културолошким аспектима, као што су храна и обичаји- истакла је професорка енглеског језика у Шабачкој гимназији Нада Филиповић.
Такође су организована два лепа излета. Један од њих била је посета замку Ледњице, који датира из 13. века и припадао је породици Лихтенштајн.
-Имали смо вођење на енглеском језику и обишли смо како замак, тако и ботаничку башту која га окружује. Поред тога, обишли смо и Пунква пећине, део чувеног Моравског краса, на око пола сата вожње од Брна. Ова пећина је једна од највећих у том региону, а обилазак је обухватао и вожњу чамцима у унутрашњости пећине, што је заиста било јединствено искуство. Током боравка у Чешкој, упознали смо се са природним лепотама и културно- историјским наслеђем, посећујући катедрале, тргове и друге значајне локалитете. Срећом, време је било лепо, осим једног јутра када је падала киша. Ученици су били задовољни и врло мотивисани, а ово је за многе од њих била прва прилика да интензивно говоре на енглеском језику у иностранству. Лепо су се слагали са својим вршњацима из Чешке и уживали у школским часовима- напоменула је професорка.
Имали су прилику да упознају чешки школски систем, који је већи и нуди више садржаја од нашег, као што су на пример оброци у школи. Шапчани су такође представили нашу културу, заједно упоређивали наше језике и дошли до закључка да имамо и неке заједничке речи. Такође, домаћинима су однели и пригодне поклоне.
Креативне радионице
-Мој утисак о школи у Чешкој је изузетно позитиван. Прво сам приметила да ученици у школу долазе у папучама и имају ормариће у којима остављају своје ципеле. Опуштеност и интерактивност у настави била ми је веома занимљива. Гледали смо мјузикл који су ђаци припремили на енглеском, а трајао је два и по сата- заиста су били фантастични. Овај пројекат ми је пружио прилику да интензивно користим енглески језик, учим нове изразе и унапређујем комуникационе вештине. Могу рећи да сам много сигурнија у себе након овог искуства, што ми је било врло корисно за усавршавање у том смислу- навела је ученица другог разреда филолошког смера Милица Остојић.
Како је рекао ученик другог разреда друштвеног смера Матија Гладовић, три од пет дана провели су у школи, а преостала два дана искористили за обилазак локалних атракција.
-Посетили смо Ледњице, стари замак, као и пећину Моравски крас. У школи смо радили заједно са чешким ученицима, а они су нас срдачно дочекали већ првог дана. Свако од нас је добио своју групу- два наша и два чешка ученика, па смо размењивали информације о култури и обичајима. Другог дана смо имали заједничке радионице. Значило ми је да свакодневно комуницирамо на енглеском, јер раније нисам имао прилике да тако интензивно користим језик у дужем периоду. Бавили смо се читањем, разумевањем и анализом текста на енглеском. Током рада у групама смо подељени у тимове и додељене су нам теме које треба да обрадимо и представимо у сарадњи са чешким ученицима у наредне три недеље. Зато ћемо остати у контакту и даље- рекао је Матија и додао да у начину рада у школама, постоје неке сличности, али и много разлика.
Школски систем у Чешкој
-На пример, ученици у Чешкој морају да се преобују у папуче како би школа остала чиста. Мени се њихово градиво чини лакшим. Упркос томе што су опуштенији у школи, ученици су веома интелигентни и посвећени учењу. Неке групе у школи имају своје пројекте. Два ученика шаљу мале ракете у свемир које фотографишу Земљу и шаљу снимке назад. Пројекат сами реализују, уз помоћ троје ученика из других школа. Међутим, на часовима музичког они свирају конкретне инструменте, док се ми више бавимо теоријом. На крају, ова искуства су ми била веома значајна и обогатила су ме- истакао је он.
Пројекат Erasmus+ се финансира из фондова Европске уније, а преко Фондације Темпус и одобрен је упркос великој конкуренцији. Ово је први пут да Шабачка гимназија води цео пројекат, до сада је учествовала само као партнерска школа. Следећа мобилност је планирана за крај фебруара, када ће осморо других ученика са две професорке отпутовати у Шведску, у гимназију у граду Енгелхолм. Тамо ће се наставити рад на истим активностима. На крају, у септембру- октобру наредне године, планирано је да ученици из Чешке и Шведске дођу код нас, чиме ће бити заокружен овај циклус размене.
Д.Д.
Најновији број
5. децембар 2024.