Инфо

Берза

  • aero 1.475 ⚫ 0,00%
  • amso 497 ▲ 24,56%
  • cnpr 1.100 ⚫ 0,00%
  • dnos 1.100 ▼ -5,98%
  • grdb 851 ⚫ 0,00%
  • imkm 300 ⚫ 0,00%
  • kmbn 1.920 ▲ 0,79%
  • mtlc 2.057 ▲ 0,10%
  • niis 700 ⚫ 0,00%
  • pdcl 5.500 ▲ 10,00%
  • pltk 10 ▼ -33,33%
  • prgs 10 ⚫ 0,00%
  • rso15129 104,43 ▲ 0,77%
  • rudo 149 ⚫ 0,00%
  • sjpt 420 ▲ 0,72%
  • tgas 11.850 ▼ -0,42%
  • tlkb 2.200 ⚫ 0,00%
  • vitl 799 ▲ 14,14%
  • zltp 2.400 ⚫ 0,00%
(1. јун 2017.)
ЗА ВЕЋУ БЕЗБЕДНОСТ НА ДВА ТОЧКА

ТРЕНИНГ ЗА ПРЕЖИВЉАВАЊЕ

Ризик страдања мотоциклиста је до 45 одсто већи у односу на возаче моторних возила, навео председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста, др Владимир Јевтић. Иван Бојовић из Агенције за безбедност саобраћаја изнео је податак да је у Шапцу од 2011. до 2015. године погинуло седам мотоциклиста, што Шабац чини високоризичним градом
ТРЕНИНГ ЗА ПРЕЖИВЉАВАЊЕ
Мотоциклисти су једна од најугроженијих категорија на нашим путевима. Од почетка године у Србији је погинуло 15 возача мотора.
Председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста, др Владимир Јевтић, навео је да чак 13 одсто свих погинулих у саобраћају чине мотоциклисти. Највећа могућност да страдају је у првој години вожње.
-Ризик страдања мотоциклиста је до 45 одсто већи у односу на возаче моторних возила. Више од 60 одсто незгода дешава се између ове две категорије. Сваки трећи болнички кревет у Србији је заузет неким ко је учествовао у саобраћајној незгоди, навео је Јевтић.
Када крену топли дани све је више мотора на улицама. Агенција за безбедност саобраћаја и Асоцијација за безбедност мотоциклиста, ове године широм Србије спроводе пројекат “Тренинг безбедне вожње за возаче мотоцикала и мопеда”. Пројекат је у понедељак реализован и у Шапцу, у сарадњи са локалним Саветом за координацију послова безбедности у саобраћају. Циљ пројекта јесте да млади возачи двоточкаша науче да возе што безбедније.
-Тренинг безбедне вожње јесте један од најделотворнијих лекова када је реч о унапређењу знања мотоциклиста. Састоји се из два дела, теоријског и практичног. Теоријски део се односи на факторе ризика страдања мотоциклиста, а то су пре свега брзина и алкохол. Практични део подразумева обуку за тзв. дефанзивну вожњу и то је прави алат помоћу ког мотоциклисти могу да преживе у саобраћају, истакао је Владимир Јевтић и замолио возаче путничких аутомобила да обрате пажњу на мотоциклисте, а њих да поведу рачуна о брзини и да носе високоуочљиву заштитну опрему.
Иван Бојовић из Агенције за безбедност саобраћаја изнео је податак да је у Шапцу од 2011. до 2015. године погинуло седам мотоциклиста, што Шабац чини високоризичним градом.
-Верујем да ће наши полазници озбиљно да схвате овај тренинг. Циљ је да сваки мотоциклиста на добар начин упозна свој мотоцикл и да научи да вози на начин на који неће угрозити ни себе ни друге учеснике у саобраћају, навео је Бојовић.
Председник Савета за координацију послова безбедности у саобраћају и председник Скупштине града, Немања Пајић, рекао је да се цела Србија, па и град Шабац суочава са проблемом великог броја саобраћајних незгода у којима учествују мотоциклисти.
-Потребно је мало да уведемо мотоциклисте у то како треба да се понашају на путу и да науче вештине које ће им помоћи у деликатним ситуацијама. Делујемо превентивно и желимо да скренемо пажњу да су мотоциклисти на улицама и да сви треба да поведу рачуна о томе, поручио је Пајић.
Мотоциклисти Мото клуба “Чивија” од оснивања Савета за координацију послова безбедности у саобраћају укључени су у његов рад. Активно учествују у свим акцијама које се тичу безбедности мотоциклиста и све своје акције спроводе под логоом “Носи кацигу”.
-Основни циљ МК “Чивија” је безбедност у вожњи. Имамо сталну сарадњу са Агенцијом за безбедност саобраћаја и трудимо се да младим мотоциклистима објаснимо значај ношења комплетне заштитне опреме, а не само кациге, истакао је Александар Маџаревић, председник МК “Чивија”.
Једнодневну обуку прошло је 15 мотоциклиста.
М.М.

Најновији број

14. децембар 2017.

Најновији број