ELEKTRIČNI TROTINETI U OKVIRIMA ZAKONA
Nalepnice obavezne od 15. juna
Nalepnica će se dobijati uz zahtev. Potrebno je da postoji dokumentacija o trotinetu, a ukoliko je vlasnik ne poseduje karakteristike će se utvrditi na mestu preuzimanja nalepnice, uz nadoknadu za koju se još ne zna kolika će biti
Od 15. juna svi električni trotineti moraće da imaju registracione nalepnice. Nalepnica će sadržati podatke o snazi elektromotora, maksimalnoj brzini koju može da razvije, kao i o težini vozila. Uskoro će se znati i mesta na kojima će moći da se preuzmu nalepnice, a prema informacijama koje su se do sada pojavljivale, ona bi trebalo da košta oko 1.000 dinara.
Nalepnica će se dobijati uz zahtev. Potrebno je da postoji dokumentacija o trotinetu, a ukoliko je vlasnik ne poseduje karakteristike će se utvrditi na mestu preuzimanja nalepnice, uz nadoknadu za koju se još ne zna kolika će biti.
Zahtev će, uz podatke o vozilu, morati da sadrži lične podatke vlasnika (ime, prezime, matični broj, datum rođenja), adresu, broj telefona.
Uslov da bi trotinet uopšte učestvovao u saobraćaju jeste da njegova maksimalna snaga na prelazi 600 vati. Trotineti koji su veće snage neće moći da se legalizuju, takođe njihova težina neće moći da prelazi 35 kilograma i neće moći da dobiju nalepnicu trotineti koji mogu da razviju brzinu veću od 25 kilometara na sat.
Trotinet, po izmenama Zakona donetim u septembru, ne mogu da voze deca mlađa od 14 godina, a nošenje kacige je obavezno za sve, a ne samo za maloletne. Može da se vozi biciklističkim stazama, tamo gde one postoje, a gde ne postoje, kolovozima. Ukoliko voze kolovozom, za maloletnike je to biti dozvoljeno u onim ulicama gde je ograničenje brzine 30 kilometara na čas, a punoletni vozači trotineta mogu da se kreću i onim kolovozima gde je maksimalna dozvoljena brzina 50 kilometara na čas.
Goran Dimitrijević iz Slepčevića vozi električni trotinet duže od tri godine. Mnogo mu znači kako zbog odlaska na posao, tako i zbog volonterskog rada na kom je veoma angažovan. Smatra da treba zakonski regulistati vožnju električnih trotineta, sve dok to ne bude previše skupo da obesmisli ovaj vid prevoza kao jeftin.
-Mislim da su električni trotineti sjajna stvar za ljude koji žive van grada i nemaju mogućnost da sebi priušte polaganje vožnje i kupovinu auta. Nije dečja igračka i, ukoliko ga neko ne korisit na pravi način može da povredi i sebe i druge. Za gradove u kojima postoji dobra mreža biciklističkih staza odličan je. Pre tri godine sam radio u Novom Sadu i sa jednog kraja na drugi sam stizao brže nego autobusom ili automobilom, uz praćenje svih propisa, zbog toga što bicikliste staze postoje svuda. Treba ga odgovorno koristiti. Pogotovo smatram da nije u redu voziti neprilagođenom brzinom trotoarom, čak na njemu postoji opcija da ide brzinom hoda koja je bezbedna za ovakve situacije, navodi Goran.
Pitali smo naše sugrađane da li podržavaju što je vožnja električnih trotineta regulisana Zakonom.
Nataša Tomić
-Podržavam. Kao vozač i pešak mislim da utiču na smanjenje pažnje drugih učesnika u saobraćaju. Mogu da izazovu lakše nezgode, zbog toga što se provlače između vozila. Treba da se podigne svest kod vozača električnih trotineta da više obrate pažnju na druge učesnike u saobraćaju. Mislim da trotineti nisu bezbedni ni za njih, ni za druge učesnike u saobraćaju.
Đorđe Ljubisavljević
-Podržavam to maksimalno. Trotineti se koriste na nehuman način. Voze ih izuzetno brzo i lako mogu da povrede i sebe i druge učesnike u saobraćaju. Što se tiče dece mlađe od 14 godina, mislim da njima treba obezbediti neku zonu u kojoj mogu da voze, ali da oni budu ograničene snage i brzine. Pre svega to i jeste zabava za decu, a ne nešto što treba da bude primarno prevozno sredstvo.
Ivan Živković
-Podržavam donošenje Zakona zbog bezbednosti, ali kao vozaču električnog trotineta mi ne odgovara u svim segmentima. To je prevozno sredstvo koje je praktično i može svuda da se stigne njim brzo. Bilo je osnova za donošenje Zakona, a jedan od njih je kaciga, koja je svakako potrebna.
Đorđe Gajić
-Trebala je da se reguliše ova oblast. Deca su veoma nesmotrena na trotinetima. Pre svega kao pešak često se osećam ugroženo na trotoaru. Dobro je da ne moram više da se osvrćem kada čujem da nešto zuji iza mene.
Kao nedostatak ističe to što nema dovoljno mesta gde mogu da se pune. Smatra da se trotineti u Šapcu više koriste za zabavu nego za stvarne potrebe.
-Od kada sam u septembru čuo za donošenje novog Zakona idem isključivo kolovozom. Trudim se da nikome ne smetam, ne zauzimam mnogo prstora, ali se dešava da vozačima automobila u svakom slučaju predstavljam problem, te su mi svirali, a nekada i dobacivali i pretili. Više sam se zbog toga osećao ugroženo, nego zbog toga što je trotinet nebezbedan. Uglavnom su mi problem pravili vozači koji su se sami kretali neprilagođenom brzinom, kaže Goran.
Po donošenju novog Zakona odmah mu je Policija pisala kaznu zbog nenošenja kacige, iako istu ima kod kuće, ali je u tom trenutku nije koristio.
-Smatram da je dobro da se nosi kaciga, čak i ukoliko je neko iskusan vozač, jer se nepredviđene situacije uvek mogu desiti. Trotinet je ekološki, dobar za uštedu vremena i novca, samo ga treba koristiti na pravilan način, zaključuje Goran.
Procenjuje se da u Srbiji ima više od 200.000 električnih trotineta.
Nalepnica će se dobijati uz zahtev. Potrebno je da postoji dokumentacija o trotinetu, a ukoliko je vlasnik ne poseduje karakteristike će se utvrditi na mestu preuzimanja nalepnice, uz nadoknadu za koju se još ne zna kolika će biti.
Zahtev će, uz podatke o vozilu, morati da sadrži lične podatke vlasnika (ime, prezime, matični broj, datum rođenja), adresu, broj telefona.
Uslov da bi trotinet uopšte učestvovao u saobraćaju jeste da njegova maksimalna snaga na prelazi 600 vati. Trotineti koji su veće snage neće moći da se legalizuju, takođe njihova težina neće moći da prelazi 35 kilograma i neće moći da dobiju nalepnicu trotineti koji mogu da razviju brzinu veću od 25 kilometara na sat.
Zahtev će, uz podatke o vozilu, morati da sadrži lične podatke vlasnika (ime, prezime, matični broj, datum rođenja), adresu, broj telefona
Trotinet, po izmenama Zakona donetim u septembru, ne mogu da voze deca mlađa od 14 godina, a nošenje kacige je obavezno za sve, a ne samo za maloletne. Može da se vozi biciklističkim stazama, tamo gde one postoje, a gde ne postoje, kolovozima. Ukoliko voze kolovozom, za maloletnike je to biti dozvoljeno u onim ulicama gde je ograničenje brzine 30 kilometara na čas, a punoletni vozači trotineta mogu da se kreću i onim kolovozima gde je maksimalna dozvoljena brzina 50 kilometara na čas.
Trudim se da nikome ne smetam, ali se dešava da vozačima automobila u svakom slučaju predstavljam problem, te su mi svirali i pretili. Više sam se zbog toga osećao ugroženo, nego zbog toga što je trotinet nebezbedan
Goran Dimitrijević iz Slepčevića vozi električni trotinet duže od tri godine. Mnogo mu znači kako zbog odlaska na posao, tako i zbog volonterskog rada na kom je veoma angažovan. Smatra da treba zakonski regulistati vožnju električnih trotineta, sve dok to ne bude previše skupo da obesmisli ovaj vid prevoza kao jeftin.
-Mislim da su električni trotineti sjajna stvar za ljude koji žive van grada i nemaju mogućnost da sebi priušte polaganje vožnje i kupovinu auta. Nije dečja igračka i, ukoliko ga neko ne korisit na pravi način može da povredi i sebe i druge. Za gradove u kojima postoji dobra mreža biciklističkih staza odličan je. Pre tri godine sam radio u Novom Sadu i sa jednog kraja na drugi sam stizao brže nego autobusom ili automobilom, uz praćenje svih propisa, zbog toga što bicikliste staze postoje svuda. Treba ga odgovorno koristiti. Pogotovo smatram da nije u redu voziti neprilagođenom brzinom trotoarom, čak na njemu postoji opcija da ide brzinom hoda koja je bezbedna za ovakve situacije, navodi Goran.
Nataša Tomić
-Podržavam. Kao vozač i pešak mislim da utiču na smanjenje pažnje drugih učesnika u saobraćaju. Mogu da izazovu lakše nezgode, zbog toga što se provlače između vozila. Treba da se podigne svest kod vozača električnih trotineta da više obrate pažnju na druge učesnike u saobraćaju. Mislim da trotineti nisu bezbedni ni za njih, ni za druge učesnike u saobraćaju.
Đorđe Ljubisavljević
-Podržavam to maksimalno. Trotineti se koriste na nehuman način. Voze ih izuzetno brzo i lako mogu da povrede i sebe i druge učesnike u saobraćaju. Što se tiče dece mlađe od 14 godina, mislim da njima treba obezbediti neku zonu u kojoj mogu da voze, ali da oni budu ograničene snage i brzine. Pre svega to i jeste zabava za decu, a ne nešto što treba da bude primarno prevozno sredstvo.
Ivan Živković
-Podržavam donošenje Zakona zbog bezbednosti, ali kao vozaču električnog trotineta mi ne odgovara u svim segmentima. To je prevozno sredstvo koje je praktično i može svuda da se stigne njim brzo. Bilo je osnova za donošenje Zakona, a jedan od njih je kaciga, koja je svakako potrebna.
Đorđe Gajić
-Trebala je da se reguliše ova oblast. Deca su veoma nesmotrena na trotinetima. Pre svega kao pešak često se osećam ugroženo na trotoaru. Dobro je da ne moram više da se osvrćem kada čujem da nešto zuji iza mene.
Kao nedostatak ističe to što nema dovoljno mesta gde mogu da se pune. Smatra da se trotineti u Šapcu više koriste za zabavu nego za stvarne potrebe.
-Od kada sam u septembru čuo za donošenje novog Zakona idem isključivo kolovozom. Trudim se da nikome ne smetam, ne zauzimam mnogo prstora, ali se dešava da vozačima automobila u svakom slučaju predstavljam problem, te su mi svirali, a nekada i dobacivali i pretili. Više sam se zbog toga osećao ugroženo, nego zbog toga što je trotinet nebezbedan. Uglavnom su mi problem pravili vozači koji su se sami kretali neprilagođenom brzinom, kaže Goran.
Po donošenju novog Zakona odmah mu je Policija pisala kaznu zbog nenošenja kacige, iako istu ima kod kuće, ali je u tom trenutku nije koristio.
-Smatram da je dobro da se nosi kaciga, čak i ukoliko je neko iskusan vozač, jer se nepredviđene situacije uvek mogu desiti. Trotinet je ekološki, dobar za uštedu vremena i novca, samo ga treba koristiti na pravilan način, zaključuje Goran.
Procenjuje se da u Srbiji ima više od 200.000 električnih trotineta.
M.M.
Najnoviji broj
31. oktobar 2024.