DISTORZIJE STEFANA PETROVIĆA U KULTURNOM CENTRU
VIZUELNI DNEVNIČKI ZAPISI
Posetioci Galerije Kulturnog centra prošlog utorka, 10. februara, prisustvovali su nesvakidašnjem performansu mladog šabačkog umetnika Stefana Petrovića. Student na Novoj akademiji umetnosti u Beogradu izložbom digitalnih crteža i fotografija pokazao je svoj ležeran, neobavezan i spontan pristup umetnosti koja na prvi pogled izgleda sačinjena od niza refleksija, fragmenata i pokušaja, nedovršenih i nedorečenih projekata najrazličitijih oblika i sadržaja. Sa druge strane, pažljivim posmatranjem, mogli su se prepoznati određeni radovi koji pripadaju istom medijskom i tematskom krugu poput akvarela, fotografije i digitalnih crteža.
- U duhu sada već starog modernističkog iskaza da svako može stvarati umetnost ali da samo umetnost može stvarati neumetnost, ovi radovi Stefana Petrovića kao da su omaž jednoj takvoj orijentaciji i poetici. Kada je počeo da crta na računaru 2012. godine nije imao nikakvu ambiciju ili koncept. Jednostavno je, po sopstvenim rečima, želeo da prenese emociju, određeni utisak, stanje ili situaciju u kojoj se trenutno nalazio. Posle nešto više od dve godine neobavezne i stihijske produkcije, nastala je serija potpuno apstraktnih, arteficijalnih digitalnih radova, kao neka vrsta vizuelnog dnevnika autora. Crtani mišem, brzo, slobodno, ostavljeni u sirovom stanju, ovi radovi predstavljaju svojevrsnu mapu psihičkih stanja, ali ukazuju i na kretanja autorove energije tokom procesa rada “ rekao je istoričar umetnosti Filip Kovačević.
Sam postupak nastajanja ovih nadasve neobičnih radova mladog umetnika imala je priliku da vidi i šira šabačka javnost. U stvaralačkoj atmosferi, kompjuterski miš vođen umetnikovom rukom, koja je samo predstavljala povezivačku nit između autorovih trenutnih misli, osećanja i raspoloženja, digitalni crtež uz elektronski zvuk dobio je svoj konačni oblik. Odsustvo stroge definicije, oblika, prisutno na odabranim izloženim fotografijama, dalo je utisak loših fotografija što je i bila namera.
- Svi moji radovi koji su ovde izloženi nastali su u periodu pre prošlogodišnjih majskih poplava. Kritičari opisuju moj rad u sadašnjem trenutku kao previše težak, mračan, zamerajući mi što se smanjila ta vatra koju sam imao kad sam tek počeo da se bavim umetnošću. Optimizam je tu, dolazi bolje vreme “ poručuje Petrović.
Negujući multimedijalni izraz u svom stvaralaštvu Petrović se već četrnaest godina bavi performansom. Namera mu je da sa digitalnih crteža pređe na digitalno slikarstvo. Druga samostalna izložba pokazala je da upravo u tom umetničkom prostoru prisustva i odsustva određenih oblika poetika Stefana Petrovića ima mogućnosti za dalji ozbiljan istraživački rad.
- U duhu sada već starog modernističkog iskaza da svako može stvarati umetnost ali da samo umetnost može stvarati neumetnost, ovi radovi Stefana Petrovića kao da su omaž jednoj takvoj orijentaciji i poetici. Kada je počeo da crta na računaru 2012. godine nije imao nikakvu ambiciju ili koncept. Jednostavno je, po sopstvenim rečima, želeo da prenese emociju, određeni utisak, stanje ili situaciju u kojoj se trenutno nalazio. Posle nešto više od dve godine neobavezne i stihijske produkcije, nastala je serija potpuno apstraktnih, arteficijalnih digitalnih radova, kao neka vrsta vizuelnog dnevnika autora. Crtani mišem, brzo, slobodno, ostavljeni u sirovom stanju, ovi radovi predstavljaju svojevrsnu mapu psihičkih stanja, ali ukazuju i na kretanja autorove energije tokom procesa rada “ rekao je istoričar umetnosti Filip Kovačević.
Sam postupak nastajanja ovih nadasve neobičnih radova mladog umetnika imala je priliku da vidi i šira šabačka javnost. U stvaralačkoj atmosferi, kompjuterski miš vođen umetnikovom rukom, koja je samo predstavljala povezivačku nit između autorovih trenutnih misli, osećanja i raspoloženja, digitalni crtež uz elektronski zvuk dobio je svoj konačni oblik. Odsustvo stroge definicije, oblika, prisutno na odabranim izloženim fotografijama, dalo je utisak loših fotografija što je i bila namera.
- Svi moji radovi koji su ovde izloženi nastali su u periodu pre prošlogodišnjih majskih poplava. Kritičari opisuju moj rad u sadašnjem trenutku kao previše težak, mračan, zamerajući mi što se smanjila ta vatra koju sam imao kad sam tek počeo da se bavim umetnošću. Optimizam je tu, dolazi bolje vreme “ poručuje Petrović.
Negujući multimedijalni izraz u svom stvaralaštvu Petrović se već četrnaest godina bavi performansom. Namera mu je da sa digitalnih crteža pređe na digitalno slikarstvo. Druga samostalna izložba pokazala je da upravo u tom umetničkom prostoru prisustva i odsustva određenih oblika poetika Stefana Petrovića ima mogućnosti za dalji ozbiljan istraživački rad.
O. G.
Najnoviji broj
30. april 2025.