KONACI I KONAČIŠTA
SLUČAJNA NAMENSKA SRPSKA ARHITEKTURA
Dragan Bartula je proteklih trideset godina prisutan na likovnoj sceni Šapca. U galeriji Kulturnog centra, nedavno je izložio je Konake i konačišta, svoju četvrtu samostalnu postavku u Šapcu.
- Živim u Loznici, a Šabac doživljavam kao svoj slikarski grad. Upoznao sam neke ljude ovde koji su me prihvatili, prepoznali kao slikara i sa kojima sam veliki prijatelj. Šabac ima ozbiljnu likovnu scenu, za razliku od Loznice, kaže autor.
Ova izložba je, na izvestan način, produžetak ciklusa Nasleđe i produbljivanje tematike kojom se umetnik bavi poslednjih desetak godina.
- Kada sam putovao po jugu Srbije, Makedoniji i Bugarskoj, obilazio sam manastire i stare objekte. Napravio sam ciklus Nasleđe, koji je izlagan u Italiji, Švajcarskoj i Nemačkoj, a za koji sam dobio nagradu za slikarstvo na Miami River Art Fair. Na ovoj postavci, spojio sam Nasleđe i aplikacije originalnih dokumenata od 1905. do 1941. godine. Male istorijske fragmente sam uklopio u svoje zidove i arhitekturu, dodaje slikar.
Konaci i konačišta su, prema Bartulinim rečima slučajna namenska srpska arhitektura. U srednjem veku, crkve su proporcionalno projektovane, a konake su pravili igumani po svom nahođenju. Iako je neskladu, arhitektura deluje kao celina, zanimljivo i potpuno fascinantno.
- Živim u Loznici, a Šabac doživljavam kao svoj slikarski grad. Upoznao sam neke ljude ovde koji su me prihvatili, prepoznali kao slikara i sa kojima sam veliki prijatelj. Šabac ima ozbiljnu likovnu scenu, za razliku od Loznice, kaže autor.
Ova izložba je, na izvestan način, produžetak ciklusa Nasleđe i produbljivanje tematike kojom se umetnik bavi poslednjih desetak godina.
- Kada sam putovao po jugu Srbije, Makedoniji i Bugarskoj, obilazio sam manastire i stare objekte. Napravio sam ciklus Nasleđe, koji je izlagan u Italiji, Švajcarskoj i Nemačkoj, a za koji sam dobio nagradu za slikarstvo na Miami River Art Fair. Na ovoj postavci, spojio sam Nasleđe i aplikacije originalnih dokumenata od 1905. do 1941. godine. Male istorijske fragmente sam uklopio u svoje zidove i arhitekturu, dodaje slikar.
Konaci i konačišta su, prema Bartulinim rečima slučajna namenska srpska arhitektura. U srednjem veku, crkve su proporcionalno projektovane, a konake su pravili igumani po svom nahođenju. Iako je neskladu, arhitektura deluje kao celina, zanimljivo i potpuno fascinantno.
M.F.
Najnoviji broj
8. maj 2025.