INICIJATIVA ZA DIREKTNU ŽELEZNIČKU LINIJU ŠABAC “ BEOGRAD
PRUGOM DO PRESTONICE
Može se i danas putovati vozom od Šapca do Beograda, ali stare romantičare, poklonike vožnje jednim od najstarijih, ali i najjeftinijih prevoznih sredstava, na tom, ne dugom putu, očekuje presedanje i nekoliko sati vožnje. To bi moglo da se promeni ukoliko Železnice Srbije prihvate inicijativu Udruženja ljubitelja železnice
Članovi ULjŽ pokrenuli su inicijativu da se ponovo uspostave direktne linije iz Šapca i Loznice do Beograda, kao što je to bio slučaj do 1990. godine.
- Čuveni voz Mačva ekspres saobraćao je od Šapca do Beograda dva puta dnevno do početka poslednje decenije prošlog veka kada je ukinut. Ponovno uspostavljanje linije ne zahteva velike troškove, s™ obzirom da već sada pruga ispunjava sve uslove da vreme putovanja bude približno sat i po vremena, što je slično autobuskom prevozu, a voz je neuporedivo komforniji. Južno od Šapca železnička infrastruktura je u lošijem stanju, ali se može rekonstruisati “ istakao je, pojašnjavajući inicijativu, član Udruženja Karlo Polak.
Kako 60 % stanovnika Mačvanskog okruga živi u naseljima uz prugu, ponovo uspostavljanje direktne i finansijski povoljne veze sa prestonicom, kao i usklađivanje reda vožnje sa smenama đaka i radnika, omogućilo bi razvoj turizma, privrede, poljoprivrede. Zbog toga, zahtev ULjŽ naišao je na podršku širom okruga.
- Mi apsolutno podržavamo ovu ideju. Ljudi su svesni da je putovanje vozom poseban doživljaj, da je vožnja udobnija nego u nekim drugim prevoznim sredstvima, ali brojna presedanja i dužina putovanja, odbija ih od ove solucije. Kada bi ponovo zaživela linija Šabac “ Beograd, broj putnika bio bi znatno veći “ naglasio je direktor Turističke organizacije Šapca Dragojlo Lazić.
Procene stručnjaka su da je sada pruga od Šapca do Beograda osposobljena za brzinu voza do 100 kilometara na sat, a krajem ove i početkom naredne godine u planu je rekonstrukcija poteza Šabac “ Loznica “ Mali Zvornik.
Članovi ULjŽ pokrenuli su inicijativu da se ponovo uspostave direktne linije iz Šapca i Loznice do Beograda, kao što je to bio slučaj do 1990. godine.
- Čuveni voz Mačva ekspres saobraćao je od Šapca do Beograda dva puta dnevno do početka poslednje decenije prošlog veka kada je ukinut. Ponovno uspostavljanje linije ne zahteva velike troškove, s™ obzirom da već sada pruga ispunjava sve uslove da vreme putovanja bude približno sat i po vremena, što je slično autobuskom prevozu, a voz je neuporedivo komforniji. Južno od Šapca železnička infrastruktura je u lošijem stanju, ali se može rekonstruisati “ istakao je, pojašnjavajući inicijativu, član Udruženja Karlo Polak.
Kako 60 % stanovnika Mačvanskog okruga živi u naseljima uz prugu, ponovo uspostavljanje direktne i finansijski povoljne veze sa prestonicom, kao i usklađivanje reda vožnje sa smenama đaka i radnika, omogućilo bi razvoj turizma, privrede, poljoprivrede. Zbog toga, zahtev ULjŽ naišao je na podršku širom okruga.
- Mi apsolutno podržavamo ovu ideju. Ljudi su svesni da je putovanje vozom poseban doživljaj, da je vožnja udobnija nego u nekim drugim prevoznim sredstvima, ali brojna presedanja i dužina putovanja, odbija ih od ove solucije. Kada bi ponovo zaživela linija Šabac “ Beograd, broj putnika bio bi znatno veći “ naglasio je direktor Turističke organizacije Šapca Dragojlo Lazić.
Procene stručnjaka su da je sada pruga od Šapca do Beograda osposobljena za brzinu voza do 100 kilometara na sat, a krajem ove i početkom naredne godine u planu je rekonstrukcija poteza Šabac “ Loznica “ Mali Zvornik.
Preuzeto sa TV Šabac
Najnoviji broj
24. april 2025.