Инфо

3. август 2017.3. авг 2017.
И ШАБАЧКИ ТУРИСТИ БИЋЕ НА „ЦРНОЈ ЛИСТИ“

Откуд рибе у мору

“Настао је проблем и када боја ћебета у соби није била иста као у каталогу, а жени се соба свидела баш због боје тог ћебета”, наводе наши саговорници из агенције “Ника Травел”. Шабачки туристи приговарају да им вода није довољно тиркизна као на фотографијама, због тога што нема цвећа на балкону, па и зашто представник агенције не користи Вибер
ЈУТА (Удружење туристичких агенција) је овог лета направила „црну листу“ туриста који имају сталне притужбе на рад агенција. До овога је дошло јер се приметило да поједини путници већ годинама од агенција, на име различитих рекламација, узимају повраћај једног дела новца од летовања.
Ни шабачким туристима није страна ова пракса. Душан Радојчин, из агенције „Ника Травел“ наводи да постоје туристи који предузимају тачно одређене кораке да би постигли свој циљ. Сматра да је неким агенцијама лакше да им исплате новац него да им се име помиње у негативном контексту, а туристи којима то једном пође за руком касније сваке године по повратку са летовања покушавају исто.
-„Црне листе“ путника су у свету пракса и за то постоји јединствена база података. Код нас су их до сада имале поједине агенције, а сада ће ти спискови моћи да се прослеђују другим агенцијама. Приговори се уважавају ако није испоштовано оно што је наведено у уговору. Усмени договори се не рачунају, објашњава Радојчин.
Притужбе почну већ од поласка. Наш саговорник наводи да често сами процењују техничку исправност возила, очекују да се аутобус расхлади чим се пожале на врућину, али и да смишљају најразличитије изговоре да не би седели на спрату аутобуса. Има и веома корпулентних путника који се жале да им је седиште мало. Вероватно због популарности једне ТВ емисије, чији водитељи при одласку у Грчку стају у Предејанама, наше туристе веома изненади ако им се аутобус не заустави у овом месту.
По стизању на одредиште инспирације за притужбе има на претек. Разлог за приговор агенцији може бити и што нису обавештени да у месту у ком летују нема трговачког ланца „Лидл“.
-Дешава се да се туристи жале да им у смештају није довољно чисто, али имали смо чак и притужбу да је превише чисто. Имали су страх од висине на другом спрату. Настао је проблем и када боја ћебета у соби није била иста као у каталогу, а жени се соба свидела баш због боје тог ћебета. Редовно се жале на мале порције хране али и на скупо пециво у пекарама. Такође, имали смо и примедбу да је тераса била мала да на њу стану сви када једу бостан, прича Радојчин.
Уколико се по доласку на одредиште утврди да нема слободног места у хотелу који је уплаћен, гости се, уз пристанак могу преместити у хотел више категорије или из полупансиона на „ол инклузив“. Звучи невероватно, али некима ни ово није одговарало.
Списак притужби који су Душан и његова колегиница Марија Максимовић добијали толико је бизаран, да је у неке ствари тешко поверовати. Шабачки туристи приговарају да им вода није довољно тиркизна као на фотографијама, због тога што нема цвећа на балкону, па и зашто представник агенције не користи Вибер.
Једна туристкиња се жалила зашто није упозорена да је плажа пешчана, јер је алергична на песак, а друга зашто јој нико није рекао да у мору има риба. Да рибе нису најопасније што вреба на мору доказ је и туриста ког нико није обавестио да на острву Евиа има фока, па га је једна ујела.
„Ласт минут“ баш уме да збуни. Дешавало се да они који су аранжман уплатили раније по пуној цени траже новац назад када чују колико је то исто плаћено у „ласт минут“ понуди. Међутим, било је и оних који су желели да летују у „Ласт минуту“ јер сви иду тамо.
Понекад се од агенције очекује и посебна морална одговорност. Једна наша суграђанка претила је агенцији тужбом јер јој је ћерка „посрнула“ на мору, док је директорка једне средње школе инсистирала да се матурантима не прича о „баханалијама“ грчких богова, јер лоше утиче на децу. Једна туристкиња имала је приговор и на стручност лекара у Грчкој јер су јој упорно тврдили да није трудна, а она је два дана пред пут имала „високоризични однос“.
Душан и Марија се сећају и ситуације коју је њихов колега имао са једном нашом старијом гастарбајтерком која живи у Паризу. Жена је инсистирала да јој обавештења не шаљу на мејл јер јој је мејл у Паризу, а она је у Србији.
Занимљиви покушаји
уштеда
Када се вест о „црној листи“ ЈУТА појавила у централним медијима, наведено је и да српски туристи на летовањима умеју да праве ајвар или џем. Да информација није сензационалистичка потврђују наши саговорници из „Нике“.
-Пеку парпике и кувају ајвар, јер не троше струју код куће. Из тог разлога умеју и да отворе фрижидер да се хладе, као додатак клими. Често се жале и да им је део за залеђавање у фрижидерима мали, јер у њега не може да стане сва храна коју су понели. Поред тога што умеју да оставе собе у невероватно прљавом стању, деси се и да покраду постељине и посуђе, наводе наши саговорници.
М.М.

Најновији број

25. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa