Фото: Caritas
ЗБОГ СВЕ ВИШЕ КОРИСНИКА КАРИТАС ПОВЕЋАО БРОЈ НЕГОВАТЕЉИЦА
Услуга од непроцењивог значаја
Организација пружа услуге на територији Шапца, Богатића, Коцељеве, Владимираца и Малог Зворника. Тренутно у Шапцу имају 80 корисника, а на територији Округа око 450. Запошљавају 40-ак неговатељица. Од 30 неговатељица које су прошле обуку “Хелп нета” њих 20 је почело да ради у Каритасу или другим организацијама које пружају сличне услуге
Сваке године све је већа потреба за стручним особама које ће старима и болеснима помагати у кући и пружати им неопходну негу. Ове године, захваљујући пројекту који је подржао ГИЗ и реализовао га са београдском организацијом “Хелп нет” Шабац има нових 30 обучених неговатељица, односно геронто домаћица. Каритас Шабац је, због свог богатог искуства у овој области, одабран да спроведе обуке.
-Стално расте број корисника који су стари и који не могу да рачунају на помоћ примарне породице. Породица је последњих 10-20 година изгубила примарну улогу, а то је заштита. Деца покушавају да обезбеде егзистенцију за себе и своју децу и технички немају времена и могућности да збрињавају родитеље на адекватан начин. Због тога је организована помоћ кроз услугу помоћи у кући и других услуга социјалне заштите неопходна, објашњава Мирољуб Николић, директор Каритаса Шабац.
Организација пружа услуге на територији Шапца, Богатића, Коцељеве, Владимираца и Малог Зворника.
Тренутно у Шапцу имају 80 корисника, а на територији Округа око 450. Запошљавају 40-ак неговатељица. Од 30 неговатељица које су прошле обуку “Хелп нета” њих 20 је почело да ради у Каритасу или другим организацијама које пружају сличне услуге.
-Да би неко могао да ради у систему социјалне заштите као неговатељ или геронто домаћића потребно је да прође акредитовани курс за помоћ у кући. Курс је подељен на два сегмента. Први се односи на помоћ у кући, а то подразумева одржавање хигијене, припрему оброка, набавку намирница... Други део се тиче опште неге и значи мерење виталних функција корисника, обраду мањих рана, купање у кревету... Обука коју пролазе неговатељице је акредитована код Републичког завода за социјалну заштиту, наводи Николић.
Зависно од потреба корисника, неке посећују два пута дневно, а неке ређе. Обука додатних неговатељица била је неопходна због тога што медицинско особље или одлази у иностранство или се запошљава у здравственом систему, где су плате веће.
-Ради се о веома тешком послу. Сваки дан се помаже људима који су на ивици живота и ивици егзистенције. Треба имати лепу реч и осмех док се суочавате са људском патњом у најтежем облику. Посао у социјалној заштити није плаћен као у здравственој и људи који се овим баве не раде то само због материјалне добити него и из емпатије и хуманости. Ова служба и овај посао су непроцењиво благо за заједницу, наводи Николић.
Добар однос са корисницима
-Највећи број наших корисника су стара лица, али имамо и велики број особа са инвалидитетом, физичким или менталним. Радимо од 2001. године и достигли смо јако висок квалитет пружања услуга. Имамо веома добар однос са корисницима, а то показује и интерни упитник који међу њима спроводимо једном годишње. Иако се појаве захтеви које не можемо да испунимо, никада није било већих проблема. Трудимо се максимално и поносан сам на наш тим. За наше неговатељице на терену нема ни врућине ни зиме. За време пандемије радили смо и ванредне ствари, као што је помоћ у храни, хигијени, одношење оброка корисницима Народне кухиње и слично, наводи Мирољуб Николић.
Корисници услуга или њихове породице могу директно да се обрате Каритасу, што је и најчешће случај, или их Центар за социјални рад упути на ову организацију. Каритас се јавља на конкурс и у Шапцу постоји скала партиципација према којима град плаћа услуге овој организацији.
-Локална самоуправа може да покрије све трошкове или да корисник плаћа део, у складу са својим примањима. Они који не уговарају услугу преко Центра за социјални рад, него непосредно, плаћају услугу у пуном износу. Некада и ми видимо на терену да ситуација није реална као на папиру и да неко можда и има нека примања, али да не може да плаћа нашу услугу и тада је добије бесплатно. Шабац и Богатић имају добро развијен систем мреже од домова здравља, преко центара за социјални рад, до нас као пружалаца услуга на терену, објашњава Мирољуб Николић.
Поред тешко болесних пацијената, Каритас некада брине и о корисницима којима је помоћ потребна ограничен временски период, услед повреде, операције, или тренутне болести. Такви, кажу, никада не заборављају шта је за њих учињено и увек је задовољство срести се са њима.
-Стално расте број корисника који су стари и који не могу да рачунају на помоћ примарне породице. Породица је последњих 10-20 година изгубила примарну улогу, а то је заштита. Деца покушавају да обезбеде егзистенцију за себе и своју децу и технички немају времена и могућности да збрињавају родитеље на адекватан начин. Због тога је организована помоћ кроз услугу помоћи у кући и других услуга социјалне заштите неопходна, објашњава Мирољуб Николић, директор Каритаса Шабац.
Организација пружа услуге на територији Шапца, Богатића, Коцељеве, Владимираца и Малог Зворника.
Људи који се овим баве не раде то само због материјалне добити него и из емпатије и хуманости
Тренутно у Шапцу имају 80 корисника, а на територији Округа око 450. Запошљавају 40-ак неговатељица. Од 30 неговатељица које су прошле обуку “Хелп нета” њих 20 је почело да ради у Каритасу или другим организацијама које пружају сличне услуге.
-Да би неко могао да ради у систему социјалне заштите као неговатељ или геронто домаћића потребно је да прође акредитовани курс за помоћ у кући. Курс је подељен на два сегмента. Први се односи на помоћ у кући, а то подразумева одржавање хигијене, припрему оброка, набавку намирница... Други део се тиче опште неге и значи мерење виталних функција корисника, обраду мањих рана, купање у кревету... Обука коју пролазе неговатељице је акредитована код Републичког завода за социјалну заштиту, наводи Николић.
Зависно од потреба корисника, неке посећују два пута дневно, а неке ређе. Обука додатних неговатељица била је неопходна због тога што медицинско особље или одлази у иностранство или се запошљава у здравственом систему, где су плате веће.
-Ради се о веома тешком послу. Сваки дан се помаже људима који су на ивици живота и ивици егзистенције. Треба имати лепу реч и осмех док се суочавате са људском патњом у најтежем облику. Посао у социјалној заштити није плаћен као у здравственој и људи који се овим баве не раде то само због материјалне добити него и из емпатије и хуманости. Ова служба и овај посао су непроцењиво благо за заједницу, наводи Николић.
-Највећи број наших корисника су стара лица, али имамо и велики број особа са инвалидитетом, физичким или менталним. Радимо од 2001. године и достигли смо јако висок квалитет пружања услуга. Имамо веома добар однос са корисницима, а то показује и интерни упитник који међу њима спроводимо једном годишње. Иако се појаве захтеви које не можемо да испунимо, никада није било већих проблема. Трудимо се максимално и поносан сам на наш тим. За наше неговатељице на терену нема ни врућине ни зиме. За време пандемије радили смо и ванредне ствари, као што је помоћ у храни, хигијени, одношење оброка корисницима Народне кухиње и слично, наводи Мирољуб Николић.
Корисници услуга или њихове породице могу директно да се обрате Каритасу, што је и најчешће случај, или их Центар за социјални рад упути на ову организацију. Каритас се јавља на конкурс и у Шапцу постоји скала партиципација према којима град плаћа услуге овој организацији.
-Локална самоуправа може да покрије све трошкове или да корисник плаћа део, у складу са својим примањима. Они који не уговарају услугу преко Центра за социјални рад, него непосредно, плаћају услугу у пуном износу. Некада и ми видимо на терену да ситуација није реална као на папиру и да неко можда и има нека примања, али да не може да плаћа нашу услугу и тада је добије бесплатно. Шабац и Богатић имају добро развијен систем мреже од домова здравља, преко центара за социјални рад, до нас као пружалаца услуга на терену, објашњава Мирољуб Николић.
Треба имати лепу реч и осмех док се суочавате са људском патњом у најтежем облику
Поред тешко болесних пацијената, Каритас некада брине и о корисницима којима је помоћ потребна ограничен временски период, услед повреде, операције, или тренутне болести. Такви, кажу, никада не заборављају шта је за њих учињено и увек је задовољство срести се са њима.
M.M.
Најновији број
18. април 2024.