Инфо

9. мај 2024.9. мај 2024.
Фото: Приватна архива

Фото: Приватна архива

Друштвене мреже као савезник у настави

Инстаграм профил „Натина чита!“ покренуо ђаке

Наставница српског језика у Основној школи „Ната Јеличић“ Славица Лукић поставила је више од 60 објава које су покренуле више од стотину деце, а међу њима су и они који нису ђаци те школе. Партнер у пројекту је Библиотека шабачка
Ако не можеш да победиш, придружи се. Том мишљу водила се наставница српског језика у Основној школи „Ната Јеличић“ Славица Лукић када је осмислила Инстаграм профил „Натина чита!“, а са жељом да, користећи добре стране друштвених мрежа, мотивише децу да се окрену чаробним световима сакривеним међу корицама. Постављено је више од 60 објава које су покренуле више од стотину деце, а међу њима су и оне који нису ђаци Натине школе. Највише је пратилаца међу осмацима, а има и петака који су укључени преко профила својих родитеља.

Деца препоручују деци
-Профил је тек у повоју, а идеја и замисли је много. Треба учинити све што је у нашој моћи да децу окренемо библиотекама, читању и разумевању онога што читају, те у том смислу, можемо друштвене мреже претворити у наше савезнике. Ово је једна од таквих могућности. Посебно се радујем што нам је партнер у овом пројекту Библиотека шабачка и њени библиотекари- наглашава наставница.

Славица Лукић, Фото: Приватна архива


Будући да деца, нажалост, готово непрестано држе телефоне у рукама и проводе време на друштвеним мрежама, одлучила је да, уместо да се упусти у „борбу са ветрењачама“, то паметно искористи и понуди им, у форми какву желе, садржај вредан пажње.

Фото: Приватна архива


-На профилу, сем вршњачких препорука за читање, објављујем и елементе из наставе који се тичу директно читања и подстицања читања. Трудим се да унесем што више онога што чујем од ученика. У том смислу, ту су и објаве које се тичу обраде песме „Кад књиге буду у моди“. Једна објава је баш мој коментар часа, а три објаве се тичу онога што су деца рекла о утицајима и породице и медија на њихове читалачке навике. Остале објаве су вршњачке препоруке за читање. Посебно смо срећни јер се наш рад допао и књижевници Јасминки Петровић, чије књиге деца радо читају и пишу препоруке за њих. Прати наш профил и оно што објављујемо- напомиње.

Посебану мотивацију деци пружа могућност да сами пишу препоруке за читање. Деца препоручују деци, а њихове препоруке су искреније и топлије него препоруке одраслих. Када их је одвела у царство књига, пре око две године, у договору са Библиотеком, подељене су им бесплатне чланске карте. Показало се да младе читаоце највише интересују мистерије и приче са сличном тематиком.

Идеје рађају нове
-Кад већ не могу да победим друштвене мреже, онда гледам да им се придружим, а и децу да придружим, па да виде неки добар угао тих друштвених мрежа, нешто што је добро, квалитетно. Самим тим им се отварају други профили који се баве читањем. Настојим да их промовишем у причама или да им укажем на те профиле на којима могу сазнати много о читању и библиотекама на било који начин- објашњава наставница.

Фото: Приватна архива


Деца су на њеним часовима и раније имала прилике да представљају књигу коју су прочитала. Међутим, то њима није држало пажњу и најчешће је та презентација била интересантна само оном ко тог дана презентује. Кратке форме на друштвеним мрежама показале су се као добра идеја која је изродила нове.
-На летњем распусту ћу им дати домаћи задатак да изаберу шта им је било интересантно, шта би можда прочитали и имаће обавезну лектиру, једну књигу коју су на профилу нашли од друга или другарице, да кажу зашто су баш њу изабрали, да је обавезно прочитају или представе пред одељењем. Анкете су показале да нико не би прочитао само књигу, а да прескочи гледање филма. Сви бирају прво књигу, па филм, или прво филм, па књигу, али нико није изабрао трећу опцију- само читање књиге, што јасно указује на то кретање ка нечему што ће њима бити визуелно интересантно. Не вреди се стриктно држати тога ако то није довољно да мотивишемо децу да читају, па онда уз препоруке додајемо и одговарајућу музичку подлогу и то им је свакако занимљивије. Ако и даље упорно инсистирамо искључиво на тој варијанти која би била школска, условно речено, класична, онда смо изгубили битку, а овако се они више заинтересују- истиче.

Квалитет мотивише, али и „паковање“ је битно
На тај начин се укључују и родитељи који прате профил и мотивишу децу да и она то чине.
-Навика одласка у библиотеку је, нажалост, доста сведена. Трудила сам се да их одведем што више могу да библиотеке, да тамо поразговарају са библиотекаром, да прошире видике. Инстаграм као друштвена мрежа можда може позитивно да се искористи, да пробамо бенефите које можемо извући из тога да поставимо у први план, да се тако избегну оне ствари које су штетне. Ако им се указује на добро, лепо, квалитетно, онда то може да их мотивише- сматра.
Циљ и јесте да се пројекат не заврши, већ напротив, да добије шире димензије.
-Замисао је да се пројекат прошири и ван граница наше школе, па да нам своје препоруке шаљу и деца из других школа из Шапца и шире. Можда би неко могао на основу те идеје да развије идеју у својој школи или у другом граду. У школи се заиста трудимо да искористимо модерне технологије, а нарочито Инстаграм у раду са децом. Колегиница Јелена Ђорић има профил „Јеца Едукација“ и тај профил бави проблематиком правописа. Такође, колегиница Тамара Рајиновић има „Мали књижевни кутак“ који се бави писцима и књижевним делима кроз занимљиве и ефектне објаве- закључује наставница Славица Лукић.
Д.Д.

Најновији број

13. март 2025.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa