Инфо

21. март 2013.21. мар 2013.
УЗ НОВО ИЗДАЊЕ

ВИЗИОНАР ЖИВОТА И СМРТИ

Загребачки часопис ,,Зарез“, пре неколико дана, представио је књигу, недавно изашлу из штампе - ,,Моје дружење с Пазолинијем“, заједничко дело шабачког књижевника Ивана Глишића и Антонеле Пивац, професорке Филозофског факултета у Сплиту
Књига представља самиздат издање у каталогизацији шабачког Културног центра. Ликовно решење корица, лектура и коректура су дело Даниела Радочаја, уметника из Пуле. Уводну песму, Смрт која хода, написао је Шапчанин Јован Рукавина. Дружење с Пазолинијем садржи три поглавља која чине јединствену целину, где Глишић у првом делу књиге, на популистички начин, презентује читаоцима лични однос према Пазолинију, од одбојног става, до поштовања и проучавања његовог дела: филма, литературе, сликарства, музике. Други део књиге чине фрагменти магистарског рада о Пиеру Паолу Пазолинију, професорке италијанског језика, Антонеле Пивац. Трећи део, представља додатак у виду 120 црнобелих фотографија из уметниковог породичног албума, које је ауторима уступила Пазолинијева задужбина ,,Каса Матерна“, из Казарсе, градића са севера Италије, родног места његове мајке.
-Моје интересовање за Пазолинија, иницирао је Шапчанин, професор Владимир Јовичић. Он је тада испред Министарства за културу Југославије, био задужен за одабир и увоз страних филмова. Укинуо је законску одредбу да локални органи власти цензуришу филм и увео нову, која је подразумевала да најеминентнији људи из града, на бесплатним пројекцијама, са ДА или НЕ, процењују филм. Тако је, 1972. године, у Шапцу, била премијера Пазолинијевог филма ,,Декамерон“. Сви су гласали ДА и потом је филм приказан у целој Југославији- сећа се Глишић.
Од тада изучава живот и дело великог уметника. Убрзо открива да је Пазолини написао сценарије за филмове: Девојка са реке, Кабиријине ноћи и Фелинијев Сладак живот, којих се сећа још из детињства.
-За филм Сладак живот, на шпици нема његовог имена као сценаристе, јер је тада дошао у отворени сукоб са италијанским властима и Ватиканом. Властима је замерао што су народ увукли у свеколику беду, а Ватикану, да је постао црква богатих која је поставила папу изнад Христа. Моје интересовање је све више расло и 2007. године почео сам истраживати по Интернету, да ли још неко пише о Пазолинију. Тако сам и пронашао Антонелу Пивац која је радила магистарски рад о њему. Она појашњава прве Пазолинијеве драме, где је описао злостављања која је доживео као малолетник од стране професора књижевности и једног свештеника.
Пиер Паоло је убијен 1975. године у предграђу Рима, на ђубришту у Остији, уочи католичких Задушница. Италијанске власти и Црква, тврде да су га убили беспризорни- Дечаци живота они са којима се дружио и који су представљали јунаке његових филмова, књига и ликовних остварења.
-У поглављу Писање смрти, Антонела се бави делима у којима он наслућује своју смрт и да ће бити једнога дана масакриран на неком ђубришту. Новинарка Оријана Фалачи, нобеловац Умберто Еко и режисер Бертолучи, Пазолинијев ученик, почетком двехиљадите покрећу нову истрагу. Открива се да су га убили ,,они одозго“, због његовог последњег филма Сало, сто двадесет дана Содоме, где је приказао шта су они на врху световне и црквене власти, као фашисти, радили у Дворцима уживања над киднапованим девојчицама и дечацима, међу којима је био и сам Пазолини- закључује Глишић.
Пиер Паоло Пазолини је у години своје смрти био и кандидат Нобелове награде за књижевност. Предлог је дошао из Шведске. Уследили су напади због филма Сало, сто двадесет дана Содоме и Италијани су предложили Еуђенија Монтала. Припадници истих редова италијанске власти и Ватикана, који су га прогањали, стопирали су кандидатуру.

Најновији број

25. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa