ДИСТОРЗИЈЕ СТЕФАНА ПЕТРОВИЋА У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ
ВИЗУЕЛНИ ДНЕВНИЧКИ ЗАПИСИ
Посетиоци Галерије Културног центра прошлог уторка, 10. фебруара, присуствовали су несвакидашњем перформансу младог шабачког уметника Стефана Петровића. Студент на Новој академији уметности у Београду изложбом дигиталних цртежа и фотографија показао је свој лежеран, необавезан и спонтан приступ уметности која на први поглед изгледа сачињена од низа рефлексија, фрагмената и покушаја, недовршених и недоречених пројеката најразличитијих облика и садржаја. Са друге стране, пажљивим посматрањем, могли су се препознати одређени радови који припадају истом медијском и тематском кругу попут акварела, фотографије и дигиталних цртежа.
- У духу сада већ старог модернистичког исказа да свако може стварати уметност али да само уметност може стварати неуметност, ови радови Стефана Петровића као да су омаж једној таквој оријентацији и поетици. Када је почео да црта на рачунару 2012. године није имао никакву амбицију или концепт. Једноставно је, по сопственим речима, желео да пренесе емоцију, одређени утисак, стање или ситуацију у којој се тренутно налазио. После нешто више од две године необавезне и стихијске продукције, настала је серија потпуно апстрактних, артефицијалних дигиталних радова, као нека врста визуелног дневника аутора. Цртани мишем, брзо, слободно, остављени у сировом стању, ови радови представљају својеврсну мапу психичких стања, али указују и на кретања ауторове енергије током процеса рада “ рекао је историчар уметности Филип Ковачевић.
Сам поступак настајања ових надасве необичних радова младог уметника имала је прилику да види и шира шабачка јавност. У стваралачкој атмосфери, компјутерски миш вођен уметниковом руком, која је само представљала повезивачку нит између ауторових тренутних мисли, осећања и расположења, дигитални цртеж уз електронски звук добио је свој коначни облик. Одсуство строге дефиниције, облика, присутно на одабраним изложеним фотографијама, дало је утисак лоших фотографија што је и била намера.
- Сви моји радови који су овде изложени настали су у периоду пре прошлогодишњих мајских поплава. Критичари описују мој рад у садашњем тренутку као превише тежак, мрачан, замерајући ми што се смањила та ватра коју сам имао кад сам тек почео да се бавим уметношћу. Оптимизам је ту, долази боље време “ поручује Петровић.
Негујући мултимедијални израз у свом стваралаштву Петровић се већ четрнаест година бави перформансом. Намера му је да са дигиталних цртежа пређе на дигитално сликарство. Друга самостална изложба показала је да управо у том уметничком простору присуства и одсуства одређених облика поетика Стефана Петровића има могућности за даљи озбиљан истраживачки рад.
- У духу сада већ старог модернистичког исказа да свако може стварати уметност али да само уметност може стварати неуметност, ови радови Стефана Петровића као да су омаж једној таквој оријентацији и поетици. Када је почео да црта на рачунару 2012. године није имао никакву амбицију или концепт. Једноставно је, по сопственим речима, желео да пренесе емоцију, одређени утисак, стање или ситуацију у којој се тренутно налазио. После нешто више од две године необавезне и стихијске продукције, настала је серија потпуно апстрактних, артефицијалних дигиталних радова, као нека врста визуелног дневника аутора. Цртани мишем, брзо, слободно, остављени у сировом стању, ови радови представљају својеврсну мапу психичких стања, али указују и на кретања ауторове енергије током процеса рада “ рекао је историчар уметности Филип Ковачевић.
Сам поступак настајања ових надасве необичних радова младог уметника имала је прилику да види и шира шабачка јавност. У стваралачкој атмосфери, компјутерски миш вођен уметниковом руком, која је само представљала повезивачку нит између ауторових тренутних мисли, осећања и расположења, дигитални цртеж уз електронски звук добио је свој коначни облик. Одсуство строге дефиниције, облика, присутно на одабраним изложеним фотографијама, дало је утисак лоших фотографија што је и била намера.
- Сви моји радови који су овде изложени настали су у периоду пре прошлогодишњих мајских поплава. Критичари описују мој рад у садашњем тренутку као превише тежак, мрачан, замерајући ми што се смањила та ватра коју сам имао кад сам тек почео да се бавим уметношћу. Оптимизам је ту, долази боље време “ поручује Петровић.
Негујући мултимедијални израз у свом стваралаштву Петровић се већ четрнаест година бави перформансом. Намера му је да са дигиталних цртежа пређе на дигитално сликарство. Друга самостална изложба показала је да управо у том уметничком простору присуства и одсуства одређених облика поетика Стефана Петровића има могућности за даљи озбиљан истраживачки рад.
О. Г.
Најновији број
30. април 2025.