ИНИЦИЈАТИВА ЗА ДИРЕКТНУ ЖЕЛЕЗНИЧКУ ЛИНИЈУ ШАБАЦ “ БЕОГРАД
ПРУГОМ ДО ПРЕСТОНИЦЕ
Може се и данас путовати возом од Шапца до Београда, али старе романтичаре, поклонике вожње једним од најстаријих, али и најјефтинијих превозних средстава, на том, не дугом путу, очекује преседање и неколико сати вожње. То би могло да се промени уколико Железнице Србије прихвате иницијативу Удружења љубитеља железнице
Чланови УЉЖ покренули су иницијативу да се поново успоставе директне линије из Шапца и Лознице до Београда, као што је то био случај до 1990. године.
- Чувени воз Мачва експрес саобраћао је од Шапца до Београда два пута дневно до почетка последње деценије прошлог века када је укинут. Поновно успостављање линије не захтева велике трошкове, с™ обзиром да већ сада пруга испуњава све услове да време путовања буде приближно сат и по времена, што је слично аутобуском превозу, а воз је неупоредиво комфорнији. Јужно од Шапца железничка инфраструктура је у лошијем стању, али се може реконструисати “ истакао је, појашњавајући иницијативу, члан Удружења Карло Полак.
Како 60 % становника Мачванског округа живи у насељима уз пругу, поново успостављање директне и финансијски повољне везе са престоницом, као и усклађивање реда вожње са сменама ђака и радника, омогућило би развој туризма, привреде, пољопривреде. Због тога, захтев УЉЖ наишао је на подршку широм округа.
- Ми апсолутно подржавамо ову идеју. Људи су свесни да је путовање возом посебан доживљај, да је вожња удобнија него у неким другим превозним средствима, али бројна преседања и дужина путовања, одбија их од ове солуције. Када би поново заживела линија Шабац “ Београд, број путника био би знатно већи “ нагласио је директор Туристичке организације Шапца Драгојло Лазић.
Процене стручњака су да је сада пруга од Шапца до Београда оспособљена за брзину воза до 100 километара на сат, а крајем ове и почетком наредне године у плану је реконструкција потеза Шабац “ Лозница “ Мали Зворник.
Чланови УЉЖ покренули су иницијативу да се поново успоставе директне линије из Шапца и Лознице до Београда, као што је то био случај до 1990. године.
- Чувени воз Мачва експрес саобраћао је од Шапца до Београда два пута дневно до почетка последње деценије прошлог века када је укинут. Поновно успостављање линије не захтева велике трошкове, с™ обзиром да већ сада пруга испуњава све услове да време путовања буде приближно сат и по времена, што је слично аутобуском превозу, а воз је неупоредиво комфорнији. Јужно од Шапца железничка инфраструктура је у лошијем стању, али се може реконструисати “ истакао је, појашњавајући иницијативу, члан Удружења Карло Полак.
Како 60 % становника Мачванског округа живи у насељима уз пругу, поново успостављање директне и финансијски повољне везе са престоницом, као и усклађивање реда вожње са сменама ђака и радника, омогућило би развој туризма, привреде, пољопривреде. Због тога, захтев УЉЖ наишао је на подршку широм округа.
- Ми апсолутно подржавамо ову идеју. Људи су свесни да је путовање возом посебан доживљај, да је вожња удобнија него у неким другим превозним средствима, али бројна преседања и дужина путовања, одбија их од ове солуције. Када би поново заживела линија Шабац “ Београд, број путника био би знатно већи “ нагласио је директор Туристичке организације Шапца Драгојло Лазић.
Процене стручњака су да је сада пруга од Шапца до Београда оспособљена за брзину воза до 100 километара на сат, а крајем ове и почетком наредне године у плану је реконструкција потеза Шабац “ Лозница “ Мали Зворник.
Преузето са ТВ Шабац
Најновији број
24. април 2025.