Инфо

Берза

  • aero 1.699 ▼ -0,06%
  • dinnpb 3.425 ▼ -1,67%
  • dnos 1.257 ▼ -5,49%
  • enhl 735 ⚫ 0,00%
  • gfom 220 ▲ 48,65%
  • ikrb 40 ▲ 21,21%
  • kmbn 2.057 ▼ -2,05%
  • kmbnpb 681 ▲ 0,15%
  • kopb 4.800 ⚫ 0,00%
  • mtlc 2.040 ▲ 0,05%
  • niis 686 ▼ -1,01%
  • pdcl 10.360 ▼ -0,10%
  • rso17154 101,94 ▲ 1,16%
  • sjks 2.300 ▲ 0,04%
  • svrl 622 ⚫ 0,00%
  • thhm 235 ⚫ 0,00%
(24. август 2017.)
ПОВОДОМ НАЈАВА ДА ЋЕ СРБИЈУ ПРЕПЛАВИТИ ВОЗИЛА ИЗ УВОЗА

ЈЕФТИНИ ПОЛОВЊАЦИ ШАРЕНА ЛАЖА

Последњих недеља у медијима су се појавиле информације о веома повољним аутомобилима који ће ускоро стићи у Србију. Текстови су подстакнути наводима да су Немачка и Швајцарска донеле законе којима ће забранити да на њиховим улицама саобраћају возила произведена пре 2009. године, односно који немају Еуро 6 моторе. Свима који планирају да купе ауто саветује се да сачекају јер ће наше тржиште бити преплављено овим возилима која буду повучена, па ће тако пасти цене.
Како све делује превише добро да би било истинито, покушали смо да сазнамо колико је ова прича реална. На сајту “Половни аутомобили” сматрају да се ради о дезинформацијама које у Немачкој имају политичку позадину. Наиме, у септембру се тамо одржавају избори, а политичари треба да направе превагу да ли ће угрозити економију земље или унапредити екологију. На овом сајту се такође наводи да аутомобили који немају Еуро 6 мотор неће моћи да се возе само у великим градовима Немачке, док у Швајцарској неће моћи уопште да се региструју.
Далибор Томић, директор ауто куће “Ауто Италиа” каже да је промет возила мало опао од како су се ове информације појавиле у медијима. Верује да и уколико ови закони буду примењивани у Немачкој и Швајцарској “забрањени” аутомобили ипак неће у великом броју стићи на српско тржиште.
-Не зна се ни да ли ће ти закони ступити на снагу. Ако се то и догоди власници тих аутомобила добијаће субвенције по којима ће моћи да их замене за нова возила, а стара ће бити уништена. Највероватније ће само мали део тога стићи на наше тржиште. Људи очекују да ће за пар месеци моћи да купе аутомобиле скоро за џабе, али веома је тешко да ће се то догодити у пракси, наводи Томић.
Јован Пајић, менаџер продаје у “Ауто Балкану” сличног је мишљења. Верује да се примена ових закона у Немачкој и Швајцарској неће много одразити на српско тржиште.
-Моје мишљење је да од тога неће бити ништа. Наша ауто кућа увози само 10 до 15 одсто аутомобила из Немачке. Јесу најквалитетнији, али су и најскупљи и једноставно, не одговарају стандарду нашег народа. Чак и она возила која стигну на наше тржиште неће довести до неког драстичнијег појефтињења, сматра Пајић.
Свакако, српско тржиште није једино које чека јефтине половне аутомобиле. Возила која више нису добра за запад иду у замље целе Источне Европе, па и у Африку. Реално, заиста је тешко очекивати да ће ускоро пристојан ауто код нас моћи да се плати пар стотина евра, како су то неки медији најавили.
М.М.

Најновији број

8. новембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa