
Foto: Glas Podrinja
Profesor Siniša Mozetić na Jedanaestom simpozijumu “ Matematika i primene”
Profesori i učenici uvek su tim
„Veliku pomoć i podršku u otkrivanju i otklanjanju nepreciznosti, propusta, pa i grešaka u propisanoj literaturi, uvek su mi pružali najbolji i najuspešniji đaci naše, Šabačke gimnazije. Njihova pitanja i očekivanja da uvek dobiju prave i tačne odgovore, bila su večiti pokretač svih mojih radova i nastupa u borbi da naši đaci jednog dana budu ponosni građani sveta“, poručio je profesor Mozetić
Jedanaesti simpozijum “Matematika i primene” u organizaciji Matematičkog fakulteta Univerziteta u Beogradu održan je 3. i 4. decembra tekuće godine u prestonici. Na simpozijumu su, osim srpskih, učestvovali i matematičari sa prostora bivše Jugoslavije, kao i Šapčanin Siniša Mozetić, profesor matematike u penziji. Profesor Mozetić se je na naučnom skupu imao izlaganja na temu ”Neki uočeni problemi u realizaciji srednjoškolskih tema: stepenovanje, korenovanje i eksponencijalna funkcija”. Koautor bio je Miloš Pušić, profesor Prve beogradske gimnazije, nekadašnji učenik Šabačke gimnazije i profesora Mozetića.
-Sadržaj našeg izlaganja je veoma dobro prihvaćen na simpozijumu, a i prethodno, od učenika i profesora koji su bili vidno zadovoljni predloženim korekcijama i dopunama. Teme prezentovane na simpozijumu bile su i deo akreditovanog seminara istih autora - kaže profesor Mozetić osvrnuvši se na motiv za učešće na simpozijumu.
- Posvećeno se baveći matematičkim lepotama i tajnama, sa svojim učenicima uočio sam neke nepreciznosti i propuste u propisanoj literaturi. Put ispravljanja uočenih slabosti veoma je otežan zbog večite želje i navike da verujemo autoritetima više nego zdravoj pameti. Čak i kada je toliko evidentno da oni kojima želimo da verujemo - nisu u pravu- dodaje profesor i napominje da je obaveza prosvetih radnika da neguju talente.
-U celom svetu postoje bolje i lošije škole i univerziteti. Problem je da u te bolje naši učenici ne dođu sa nedovoljnim ili čak pogrešnim predznanjem. Umesto sa pravim i zadivljujućim. Naša je obaveza da im to pružimo, uprkos svim mogućim teškoćama i preprekama. Probleme uvek pravi samo otuđeni establišment, braneći svoj nedodirljivi autoritet i ekskluzivno pravo na objavljivanje jedino valjanih udžbenika - ističe Mozetić koji smatra da „kada o planovima i programima, a i udžbenicima koji prate njihovu realizaciju, budu suštinski odlučivali oni koji te planove i programe realizuju i po tim udžbenicima rade, može se očekivati da đaci budu u velikom broju svetski konkurentni“. Ovo je ujedno i bio lajt motiv za izlaganje na simpozijumu.
Oni najbolji uvek su vetar u leđa mentorima i podsticaj da svoj posao rade još revnosnije i sa više entuzijazma. Ovo može da potvrdi i profesor Mozetić.
- Veliku pomoć i podršku u otkrivanju i otklanjanju nepreciznosti, propusta, pa i grešaka u propisanoj literaturi, uvek su mi pružali najbolji i najuspešniji đaci naše, Šabačke gimnazije. Njihova pitanja i očekivanja da uvek dobiju prave i tačne odgovore, bila su večiti pokretač svih mojih radova i nastupa u borbi da naši đaci jednog dana budu ponosni građani sveta - poručio je profesor uz nadu da će sugestije biti deo školske literature.
- Nadam se da će predložene korekcije biti u skoroj budućnosti unete u srednjoškolske udžbenike, mada me ne bi iznenadilo ni da postanu samo deo arhive održanog seminara i sećanja njegovih učesnika. Veliki Ivo Andrić rekao je da su sve Drine krive i ni jednu ne možemo ispraviti, ali ne smemo odustati od pokušaja da to učinimo.
-Sadržaj našeg izlaganja je veoma dobro prihvaćen na simpozijumu, a i prethodno, od učenika i profesora koji su bili vidno zadovoljni predloženim korekcijama i dopunama. Teme prezentovane na simpozijumu bile su i deo akreditovanog seminara istih autora - kaže profesor Mozetić osvrnuvši se na motiv za učešće na simpozijumu.
- Posvećeno se baveći matematičkim lepotama i tajnama, sa svojim učenicima uočio sam neke nepreciznosti i propuste u propisanoj literaturi. Put ispravljanja uočenih slabosti veoma je otežan zbog večite želje i navike da verujemo autoritetima više nego zdravoj pameti. Čak i kada je toliko evidentno da oni kojima želimo da verujemo - nisu u pravu- dodaje profesor i napominje da je obaveza prosvetih radnika da neguju talente.
-U celom svetu postoje bolje i lošije škole i univerziteti. Problem je da u te bolje naši učenici ne dođu sa nedovoljnim ili čak pogrešnim predznanjem. Umesto sa pravim i zadivljujućim. Naša je obaveza da im to pružimo, uprkos svim mogućim teškoćama i preprekama. Probleme uvek pravi samo otuđeni establišment, braneći svoj nedodirljivi autoritet i ekskluzivno pravo na objavljivanje jedino valjanih udžbenika - ističe Mozetić koji smatra da „kada o planovima i programima, a i udžbenicima koji prate njihovu realizaciju, budu suštinski odlučivali oni koji te planove i programe realizuju i po tim udžbenicima rade, može se očekivati da đaci budu u velikom broju svetski konkurentni“. Ovo je ujedno i bio lajt motiv za izlaganje na simpozijumu.
Oni najbolji uvek su vetar u leđa mentorima i podsticaj da svoj posao rade još revnosnije i sa više entuzijazma. Ovo može da potvrdi i profesor Mozetić.
- Veliku pomoć i podršku u otkrivanju i otklanjanju nepreciznosti, propusta, pa i grešaka u propisanoj literaturi, uvek su mi pružali najbolji i najuspešniji đaci naše, Šabačke gimnazije. Njihova pitanja i očekivanja da uvek dobiju prave i tačne odgovore, bila su večiti pokretač svih mojih radova i nastupa u borbi da naši đaci jednog dana budu ponosni građani sveta - poručio je profesor uz nadu da će sugestije biti deo školske literature.
- Nadam se da će predložene korekcije biti u skoroj budućnosti unete u srednjoškolske udžbenike, mada me ne bi iznenadilo ni da postanu samo deo arhive održanog seminara i sećanja njegovih učesnika. Veliki Ivo Andrić rekao je da su sve Drine krive i ni jednu ne možemo ispraviti, ali ne smemo odustati od pokušaja da to učinimo.
M. Ž.
Najnoviji broj
30. april 2025.