Info

29. septembar 2022.29. sep 2022.
Foto: Caritas

Foto: Caritas

ZBOG SVE VIŠE KORISNIKA KARITAS POVEĆAO BROJ NEGOVATELjICA

Usluga od neprocenjivog značaja

Organizacija pruža usluge na teritoriji Šapca, Bogatića, Koceljeve, Vladimiraca i Malog Zvornika. Trenutno u Šapcu imaju 80 korisnika, a na teritoriji Okruga oko 450. Zapošljavaju 40-ak negovateljica. Od 30 negovateljica koje su prošle obuku “Help neta” njih 20 je počelo da radi u Karitasu ili drugim organizacijama koje pružaju slične usluge
Svake godine sve je veća potreba za stručnim osobama koje će starima i bolesnima pomagati u kući i pružati im neophodnu negu. Ove godine, zahvaljujući projektu koji je podržao GIZ i realizovao ga sa beogradskom organizacijom “Help net” Šabac ima novih 30 obučenih negovateljica, odnosno geronto domaćica. Karitas Šabac je, zbog svog bogatog iskustva u ovoj oblasti, odabran da sprovede obuke.

-Stalno raste broj korisnika koji su stari i koji ne mogu da računaju na pomoć primarne porodice. Porodica je poslednjih 10-20 godina izgubila primarnu ulogu, a to je zaštita. Deca pokušavaju da obezbede egzistenciju za sebe i svoju decu i tehnički nemaju vremena i mogućnosti da zbrinjavaju roditelje na adekvatan način. Zbog toga je organizovana pomoć kroz uslugu pomoći u kući i drugih usluga socijalne zaštite neophodna, objašnjava Miroljub Nikolić, direktor Karitasa Šabac.
Organizacija pruža usluge na teritoriji Šapca, Bogatića, Koceljeve, Vladimiraca i Malog Zvornika.

Ljudi koji se ovim bave ne rade to samo zbog materijalne dobiti nego i iz empatije i humanosti


Trenutno u Šapcu imaju 80 korisnika, a na teritoriji Okruga oko 450. Zapošljavaju 40-ak negovateljica. Od 30 negovateljica koje su prošle obuku “Help neta” njih 20 je počelo da radi u Karitasu ili drugim organizacijama koje pružaju slične usluge.

-Da bi neko mogao da radi u sistemu socijalne zaštite kao negovatelj ili geronto domaćića potrebno je da prođe akreditovani kurs za pomoć u kući. Kurs je podeljen na dva segmenta. Prvi se odnosi na pomoć u kući, a to podrazumeva održavanje higijene, pripremu obroka, nabavku namirnica... Drugi deo se tiče opšte nege i znači merenje vitalnih funkcija korisnika, obradu manjih rana, kupanje u krevetu... Obuka koju prolaze negovateljice je akreditovana kod Republičkog zavoda za socijalnu zaštitu, navodi Nikolić.

direktor Caritas Šabac,
Miroljub Nikolić, Foto: Caritas


Zavisno od potreba korisnika, neke posećuju dva puta dnevno, a neke ređe. Obuka dodatnih negovateljica bila je neophodna zbog toga što medicinsko osoblje ili odlazi u inostranstvo ili se zapošljava u zdravstvenom sistemu, gde su plate veće.

-Radi se o veoma teškom poslu. Svaki dan se pomaže ljudima koji su na ivici života i ivici egzistencije. Treba imati lepu reč i osmeh dok se suočavate sa ljudskom patnjom u najtežem obliku. Posao u socijalnoj zaštiti nije plaćen kao u zdravstvenoj i ljudi koji se ovim bave ne rade to samo zbog materijalne dobiti nego i iz empatije i humanosti. Ova služba i ovaj posao su neprocenjivo blago za zajednicu, navodi Nikolić.

Dobar odnos sa korisnicima
-Najveći broj naših korisnika su stara lica, ali imamo i veliki broj osoba sa invaliditetom, fizičkim ili mentalnim. Radimo od 2001. godine i dostigli smo jako visok kvalitet pružanja usluga. Imamo veoma dobar odnos sa korisnicima, a to pokazuje i interni upitnik koji među njima sprovodimo jednom godišnje. Iako se pojave zahtevi koje ne možemo da ispunimo, nikada nije bilo većih problema. Trudimo se maksimalno i ponosan sam na naš tim. Za naše negovateljice na terenu nema ni vrućine ni zime. Za vreme pandemije radili smo i vanredne stvari, kao što je pomoć u hrani, higijeni, odnošenje obroka korisnicima Narodne kuhinje i slično, navodi Miroljub Nikolić.


Korisnici usluga ili njihove porodice mogu direktno da se obrate Karitasu, što je i najčešće slučaj, ili ih Centar za socijalni rad uputi na ovu organizaciju. Karitas se javlja na konkurs i u Šapcu postoji skala participacija prema kojima grad plaća usluge ovoj organizaciji.

Foto: Caritas


-Lokalna samouprava može da pokrije sve troškove ili da korisnik plaća deo, u skladu sa svojim primanjima. Oni koji ne ugovaraju uslugu preko Centra za socijalni rad, nego neposredno, plaćaju uslugu u punom iznosu. Nekada i mi vidimo na terenu da situacija nije realna kao na papiru i da neko možda i ima neka primanja, ali da ne može da plaća našu uslugu i tada je dobije besplatno. Šabac i Bogatić imaju dobro razvijen sistem mreže od domova zdravlja, preko centara za socijalni rad, do nas kao pružalaca usluga na terenu, objašnjava Miroljub Nikolić.

Treba imati lepu reč i osmeh dok se suočavate sa ljudskom patnjom u najtežem obliku


Pored teško bolesnih pacijenata, Karitas nekada brine i o korisnicima kojima je pomoć potrebna ograničen vremenski period, usled povrede, operacije, ili trenutne bolesti. Takvi, kažu, nikada ne zaboravljaju šta je za njih učinjeno i uvek je zadovoljstvo sresti se sa njima.
M.M.

Najnoviji broj

24. novembar 2022.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa