13. april 2023.13. apr 2023.
Foto: "Glas Podrinja"

Foto: "Glas Podrinja"

Regionalni 18. Sajam privrede SPREG

Negovanje domaće privrede

okviru SPREG-a na konferenciji za medije pod nazivom “Domaća priča” istaknuta je važnost negovanja domaće privrede i značaj kvalitetnih proizvoda iz Srbije. Direktorka marketinga kompanije “Europrom” Bojana Perić, direktor menadžmenta kategorija “Domaćeg Trgovačkog Lanca” Ivan Tomašević, direktor marketinga “Domaćeg Trgovačkog Lanca” Stefan Čvorović, direktor marketinga kompanije “Jafa” Aleksandar Poznanić i vlasnik mlekare “Kačarević” Mionica Budimir Kačarević govorili su o svojim iskustvima u plasmanu i proizvodnji domaćih proizvoda
Regionalni 18. Sajam privrede SPREG u organizaciji Regionalne asocijacija malih i srednjih preduzeća zapadne Srbije u Valjevu na oko 4000 kvadrata izložbenog prostora u dve hale i na otvorenom, okupio je 173 izlagača na 90 štandova.

Organizatori ističu da je broj učesnika znatno veći od prethodne godine, a namera im je bila da predstave domaću privredu i proizvode. Tokom tri sajamska dana posetioci su imali priliku da se bliže upoznaju sa domaćim proizvodima koji su u ponudi Domaćeg trgovačkog lanca.

Hala 1 Omni centra u Valjevu bila je rezervisana za izlagače najrazličitijih delatnosti iz više od 50 gradova i opština Srbije.

Dobra ideja je dobar početak, ali ako želimo da nešto traje, onda je kvalitet neizostavni deo svake priče. Ideja o okupljanju domaćih proizvođača i trgovaca u jednoj hali na jednom mestu inicirana je
od DTL-a i „Europroma“ pre više od deceniju


Domaćini u hali 2 su Domaći trgovački lanac i kompanija „Europrom“ koji su predstavili 45 izlagača, iz pretežno prehrambenog sektora.

Kompletan otvoreni izložbeni prostor SPREG-a bio je posvećen je poljoprivredi. Traktori, mehanizacija i priključne mašine, oprema za navodnjavanje, bili su deo ponude poljoprivrednicima. Dve auto kuće i četiri rasadnika iz Srbije.

Konferencija “Domaća priča”: Važnost negovanja domaće privrede i značaj kvalitetnih proizvoda iz Srbije, Foto: "Glas Podrinja"


Domaća priča, naše nama vredno
U okviru prvog dana SPREG-a održana je konferencija za medije pod nazivom “Domaća priča” istaknuta je važnost negovanja domaće privrede i značaj kvalitetnih proizvoda iz Srbije. Direktorka marketinga kompanije “Europrom” Bojana Perić, direktor menadžmenta kategorija “Domaćeg Trgovačkog Lanca” Ivan Tomašević, direktor marketinga “Domaćeg Trgovačkog Lanca” Stefan Čvorović, direktor marketinga kompanije “Jafa” Aleksandar Poznanić i vlasnik mlekare “Kačarević” Mionica Budimir Kačarević govorili su o svojim iskustvima u plasmanu i proizvodnji domaćih proizvoda.

Regionalni 18. Sajam privrede SPREG u organizaciji Regionalne asocijacija malih i srednjih preduzeća zapadne Srbije u Valjevu na oko 4000 kvadrata izložbenog prostora u dve hale i na otvorenom, okupio je 173 izlagača na 90 štandova


-Dobra ideja je dobar početak, ali ako želimo da nešto traje, onda je kvalitet neizostavni deo svake priče. Ideja o okupljanju domaćih proizvođača i trgovaca u jednoj hali na jednom mestu inicirana je od DTL-a i „Europroma“ pre više od deceniju. Okosnica, okupljanje domaćih na jednom mestu, ostala je prisutna do danas - istakla je direktorka marketinga kompanije “Europrom” Bojana Perić i dodala je ovogodišnji moto „Domaća priča, naše nama vredno“.

-Kvalitetan domaći proizvod je u fokusu svih ovih godina. Mali lokalni, regionalni i nacionalni veliki proizvođači su prisutni na SPREG-u. Želimo da okupimo male proizvođače iz ovih krajeva koji koriste domaće sirovine. Cilj nam je da probudimo svest o čuvanju onoga što je domaće, kvalitetno. To možemo videti i na tržištu, jer kvalitet postoji. Zbog toga je na nama da budemo podrška.

Podsticaj za lokalne proizvođače
Direktor marketinga “Domaćeg Trgovačkog Lanca” Stefan Čvorović naglasio je da DTL od osnivanja teži da osnaži lokalnu zajednicu, domaće dobavljače i proizvođače, unapredi privredu Srbije širenjem maloprodajne mreže.

Direktor marketinga
“Domaćeg Trgovačkog Lanca”, Stefan Čvorović, Foto: "Glas Podrinja"


-Postali smo trgovački lanac sa najvećom mrežom i teritorijalnom pokrivenošću sa 14 regionalnih centara sa više od 770 prodavnica i 6500 zaposlenih. Otvaranjem novih radnih mesta i zapošljavanjem lokalnog stanovništva utičemo da ojača lokalna zajednica, pre svega ekonomski kako bi ostali u svojim matičnim sredinama - dodao je Čvorović.

Poverenje u domaći brend
Direktor marketinga kompanije “Jafa” Aleksandar Poznanić veruje da je poverenje u domaći brend ključno za decenijsko trajanje kompanije.

Direktor marketinga kompanije “Jafa”, Aleksandar Poznanić, Foto: "Glas Podrinja"


-Poverenje između nas kao srpskih kompanija, poverenje koje DTL uživa kod potrošača svakodnevno. Kada je „Jafa“ u pitanju poverenje je u nekoliko segmenata. Prvo je da su naši proizvodi većinskim delom od domaćih sirovina, drugo je da će naši zaposleni proizvesti sve po najvišim standardima, i finalno da sa smo tu uvek sa generacijama koje tek dolaze. Ulažemo u lokalnu zajednicu, ali i podržavamo nacionalne projekte. Podrška smo olimpijskom timu Srbije, jer prepoznajemo vrednosti koje sport nosi - rekao je Poznanić.

Foto: "Glas Podrinja"


Na ovogodišnjem SPREG-u svoju ponudu predstavila je i Turistička organizacija Opštine Bogatić. Negovanje tradicije u fokusu je TOB-a.
-Uvek je zadovoljstvo biti u Valjevu na Sajmu. Ono što je naš cilj je da predstavimo agro turizam i to rado ističemo. Domaći proizvodi, posebno od voća i slatki asortiman je ono što prezentujemo posetiocima na sajmovima. Narodne nošnje, ručni rad Udruženja žena „Crnobarke“ posebno su intresante i privlače pažnju. One su po tome prepoznatljive - naglasila je direkorka TOB-a Marija Martinović i najavila predstavljanje na platou kod Avalskog tornja.
-TOB će na 20 štandova i kulturno-umetničkim programom pokazati sve lepote i ponudu Mačve. Veoma se radujemo i vredno se spremamo za maj kada je planirano predstavljanje na Avali.


Umrežavanje trgovina i proizvođača ključno
Vlasnik šabačke kompanije VUM d.o.o. Slavko Vujković kaže da su lokalni trgovci prepoznali potencijal udruživanja.

-Umrežavanje i stvaranje nove snage na tržištu domaćih trgovinskih lanaca. Tokom godina stvorili smo kvalitet i sa njim smo konkurentni. Bili smo hrabri i odvažni u nekim segmentima, te je to možda i ključ uspeha. Potvrda je broj članova DTL-a i ponude proizvoda u prodajnim objektima – ističe Vujković. Napominje da su loklani proizvođači od velikog značaja za celokupnu mrežu.

Vlasnik šabačke kompanije VUM d.o.o, Slavko Vujković, Foto: "Glas Podrinja"


-Moram da priznam da se na našim policama smanjio broj stranih proizvoda, jer je potražnja za lokalnim. Verujem da domaći proizvođači žele da sarađuju sa nama zbog uverenja da će za njih uvek biti mesta na njih. Oni čuvaju svoj način proizvodnje, kvalitet i to kupci prepoznaju.

Vlasnik mlekare “Kačarević” Mionica Budimir Kačarević dobar je primer lokalnog preduzetnika čiji proizvodi su prisutni na policama DTL-a.
-Počeli smo od male proizvodnje koja neguje kvalitet iz domaćih sirovina. Naša ideja je da se očuva kvalitet i zbog toga ne idemo na kvantitet.


Vlasnik mlekare
“Kačarević” Mionica, Budimir Kačarević, Foto: "Glas Podrinja"


Organizator Sajma je Regionalna asocijacija malih i srednjih preduzeća zapadne Srbije, izvršni organizator - valjevska agencija „Gatti”, partneri na projektu valjevska kompanija „Europrom“ i Domaći trgovački lanac, a pokrovitelj Grad Valjevo.
M. Ž.

Najnoviji broj

25. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa