FILMSKA SCENA KULTURNOG CENTRA ŠABAC
PUTUJUĆI BIOSKOP
Nedavno jem u saradnji sa Gete institutom, u Kulturnom centru u Šapcu, prikazana revija nemačkih filmova pod nazivom Putujući bioskop 2015. U toku četiri dana, prikazano je sedam filmova, koji predstavljaju izbor sa Gete festa 2012., 2013, i protekle godine. Gledaoci su imali priliku da vide Ljubavne šnicle, Vreme kanibala, Džek, Voljene sestre, Ono što ostaje, Barbara i Hana Arent, koji je prikazan na 8. Slobodnoj zoni.
- Tendencija u kulturnim centrima evropskih zemljama je da promovišu svoju kulturu, jezik i tradiciju putem filmske umetnosti. Imali smo ciklus nemačkih filmova, a u poslednjoj nedelji maja, u saradnji sa Francuskim kulturnim centrom, prikazaćemo francuski film na žanrovski različite načine, kroz animirani film, tematski (koji se bavi ženama i crnačkom populacijom) komediju. Imaćemo i ciklus španskog filma u saradnji sa institutom Servantes, a svoje mesto ima i projekat Turneja Slobodna zona, koji postoji poslednji nekoliko godina, kaže Katarina Janković Popović iz Kulturnog centra i dodaje da je ovo način da se postepeno uobliči i formira ozbiljnija filmska scena Kulturnog centra.
Veliku zainteresovanost za Putujući bioskop, pokazale su škole stranih jezika, pre svega Centar za obrazovanje Premijer i učenici Šabačke gimnazije.
Ciklus francuskog i španskog filma, prilagođen tehničkim uslovima Kulturnog centra, biće prikazan u Kancelariji za mlade.
Posle uspešnih ekranizacija biografije Roze Luksemburg i Hilde fon Bingen, Margareta fon Trote je otišla korak napred u uspelom pokušaju transformacije misli u sliku, u filmu Hana Arent. Ovaj film prati godine u kojima glavna junakinja putuje u Izrael na suđenje ozloglašenom nacističkom zločincu Adolfu Ajhmanu, nakon čega objavljuje kontroverzno delo Banalnost zla. Fon Trota poredi široko nerazumevanje i emocionalne reakcije na Aretkino pisanje sa Ajhmanovom nezainteresovanošću, što postavlja pitanje prirode zla. Problem da se ovaj fenomen razume kroz Ajhmanovu ličnost je u tome što on nije izgledao kao zagriženi fanatik, niti je imao izopačene karakterne osobine zločinca. Jedna od poruka filma je da ukoliko prkosimo mišljenju, u opasnosti smo da zapadnemo u banalnost zla.
- Tendencija u kulturnim centrima evropskih zemljama je da promovišu svoju kulturu, jezik i tradiciju putem filmske umetnosti. Imali smo ciklus nemačkih filmova, a u poslednjoj nedelji maja, u saradnji sa Francuskim kulturnim centrom, prikazaćemo francuski film na žanrovski različite načine, kroz animirani film, tematski (koji se bavi ženama i crnačkom populacijom) komediju. Imaćemo i ciklus španskog filma u saradnji sa institutom Servantes, a svoje mesto ima i projekat Turneja Slobodna zona, koji postoji poslednji nekoliko godina, kaže Katarina Janković Popović iz Kulturnog centra i dodaje da je ovo način da se postepeno uobliči i formira ozbiljnija filmska scena Kulturnog centra.
Veliku zainteresovanost za Putujući bioskop, pokazale su škole stranih jezika, pre svega Centar za obrazovanje Premijer i učenici Šabačke gimnazije.
Ciklus francuskog i španskog filma, prilagođen tehničkim uslovima Kulturnog centra, biće prikazan u Kancelariji za mlade.
Posle uspešnih ekranizacija biografije Roze Luksemburg i Hilde fon Bingen, Margareta fon Trote je otišla korak napred u uspelom pokušaju transformacije misli u sliku, u filmu Hana Arent. Ovaj film prati godine u kojima glavna junakinja putuje u Izrael na suđenje ozloglašenom nacističkom zločincu Adolfu Ajhmanu, nakon čega objavljuje kontroverzno delo Banalnost zla. Fon Trota poredi široko nerazumevanje i emocionalne reakcije na Aretkino pisanje sa Ajhmanovom nezainteresovanošću, što postavlja pitanje prirode zla. Problem da se ovaj fenomen razume kroz Ajhmanovu ličnost je u tome što on nije izgledao kao zagriženi fanatik, niti je imao izopačene karakterne osobine zločinca. Jedna od poruka filma je da ukoliko prkosimo mišljenju, u opasnosti smo da zapadnemo u banalnost zla.
M.F.
Najnoviji broj
25. april 2024.