Инфо

Берза

  • aero 1.695 ▼ -0,24%
  • alfa 33.990 ▼ -0,03%
  • crfs 6.000 ▼ -29,41%
  • enhl 680 ▼ -7,48%
  • glos 181 ▼ -8,59%
  • impl 3.151 ▲ 5,00%
  • jesv 5.050 ⚫ 0,00%
  • kmbn 2.141 ▲ 4,08%
  • niis 687 ▲ 0,15%
  • rmks 2.000 ▲ 8,28%
  • rso1488 119,68 ▼ -6,06%
  • rso18171 107,65 ▲ 0,50%
  • sjpt 150 ⚫ 0,00%
  • thhm 235 ⚫ 0,00%
  • ztpk 420 ⚫ 0,00%
(9. април 2015.)
ФИЛМСКА СЦЕНА КУЛТУРНОГ ЦЕНТРА ШАБАЦ

ПУТУЈУЋИ БИОСКОП

Недавно јем у сарадњи са Гете институтом, у Културном центру у Шапцу, приказана ревија немачких филмова под називом „Путујући биоскоп 2015“. У току четири дана, приказано је седам филмова, који представљају избор са Гете феста 2012., 2013, и протекле године. Гледаоци су имали прилику да виде „Љубавне шницле“, „Време канибала“, „Џек“, „Вољене сестре“, „Оно што остаје“, „Барбара“ и „Хана Арент“, који је приказан на 8. „Слободној зони“.
- Тенденција у културним центрима европских земљама је да промовишу своју културу, језик и традицију путем филмске уметности. Имали смо циклус немачких филмова, а у последњој недељи маја, у сарадњи са Француским културним центром, приказаћемо француски филм на жанровски различите начине, кроз анимирани филм, тематски (који се бави женама и црначком популацијом) комедију. Имаћемо и циклус шпанског филма у сарадњи са институтом Сервантес, а своје место има и пројекат „Турнеја Слободна зона“, који постоји последњи неколико година, каже Катарина Јанковић Поповић из Културног центра и додаје да је ово начин да се постепено уобличи и формира озбиљнија филмска сцена Културног центра.
Велику заинтересованост за „Путујући биоскоп“, показале су школе страних језика, пре свега Центар за образовање „Премијер“ и ученици Шабачке гимназије.
Циклус француског и шпанског филма, прилагођен техничким условима Културног центра, биће приказан у Канцеларији за младе.
После успешних екранизација биографије Розе Луксембург и Хилде фон Бинген, Маргарета фон Троте је отишла корак напред у успелом покушају трансформације мисли у слику, у филму „Хана Арент“. Овај филм прати године у којима главна јунакиња путује у Израел на суђење озлоглашеном нацистичком злочинцу Адолфу Ајхману, након чега објављује контроверзно дело „Баналност зла“. Фон Трота пореди широко неразумевање и емоционалне реакције на Ареткино писање са Ајхмановом незаинтересованошћу, што поставља питање природе зла. Проблем да се овај феномен разуме кроз Ајхманову личност је у томе што он није изгледао као загрижени фанатик, нити је имао изопачене карактерне особине злочинца. Једна од порука филма је да уколико „пркосимо мишљењу“, у опасности смо да западнемо у „баналност зла“.
М.Ф.

Најновији број

8. новембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa