Инфо

Берза

  • aero 1.121 ▼ -5,16%
  • dinnpb 3.300 ⚫ 0,00%
  • enhl 630 ▼ -5,69%
  • fito 2.725 ▲ 0,93%
  • impl 3.000 ▼ -6,25%
  • inim 3.500 ⚫ 0,00%
  • irtl 510 ⚫ 0,00%
  • lklg 901 ▼ -41,87%
  • mnhl 1.120 ⚫ 0,00%
  • niis 684 ▼ -0,44%
  • puue 120 ▲ 9,09%
  • rmks 2.608 ▲ 0,31%
  • sjpt 142 ▲ 5,19%
  • tgas 11.000 ⚫ 0,00%
  • thhm 230 ⚫ 0,00%
  • trgom 952 ⚫ 0,00%
(9. април 2015.)
ФИЛМСКА СЦЕНА КУЛТУРНОГ ЦЕНТРА ШАБАЦ

ПУТУЈУЋИ БИОСКОП

Недавно јем у сарадњи са Гете институтом, у Културном центру у Шапцу, приказана ревија немачких филмова под називом „Путујући биоскоп 2015“. У току четири дана, приказано је седам филмова, који представљају избор са Гете феста 2012., 2013, и протекле године. Гледаоци су имали прилику да виде „Љубавне шницле“, „Време канибала“, „Џек“, „Вољене сестре“, „Оно што остаје“, „Барбара“ и „Хана Арент“, који је приказан на 8. „Слободној зони“.
- Тенденција у културним центрима европских земљама је да промовишу своју културу, језик и традицију путем филмске уметности. Имали смо циклус немачких филмова, а у последњој недељи маја, у сарадњи са Француским културним центром, приказаћемо француски филм на жанровски различите начине, кроз анимирани филм, тематски (који се бави женама и црначком популацијом) комедију. Имаћемо и циклус шпанског филма у сарадњи са институтом Сервантес, а своје место има и пројекат „Турнеја Слободна зона“, који постоји последњи неколико година, каже Катарина Јанковић Поповић из Културног центра и додаје да је ово начин да се постепено уобличи и формира озбиљнија филмска сцена Културног центра.
Велику заинтересованост за „Путујући биоскоп“, показале су школе страних језика, пре свега Центар за образовање „Премијер“ и ученици Шабачке гимназије.
Циклус француског и шпанског филма, прилагођен техничким условима Културног центра, биће приказан у Канцеларији за младе.
После успешних екранизација биографије Розе Луксембург и Хилде фон Бинген, Маргарета фон Троте је отишла корак напред у успелом покушају трансформације мисли у слику, у филму „Хана Арент“. Овај филм прати године у којима главна јунакиња путује у Израел на суђење озлоглашеном нацистичком злочинцу Адолфу Ајхману, након чега објављује контроверзно дело „Баналност зла“. Фон Трота пореди широко неразумевање и емоционалне реакције на Ареткино писање са Ајхмановом незаинтересованошћу, што поставља питање природе зла. Проблем да се овај феномен разуме кроз Ајхманову личност је у томе што он није изгледао као загрижени фанатик, нити је имао изопачене карактерне особине злочинца. Једна од порука филма је да уколико „пркосимо мишљењу“, у опасности смо да западнемо у „баналност зла“.
М.Ф.

Најновији број

17. јануар 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa