7. maj 2015.7. maj 2015.
UDRUŽENjE „VOZI ULICE“ PODRŽALO INICIJATIVU MZ „PREKI ŠOR“ O REDUKCIJI SAOBRAĆAJA U MASARIKOVOJ ULICI

UKINUTI PARKING

Jedna od najprometnijih ulica u gradu ““ Masarikova, bila je glavna tema javne tribine koja je održana prošlog petka u saradnji Mesne zajednice „Preki šor“, Udruženja „Vozi ulice“ i Gradske uprave grada Šapca. Jedno od ponuđenih rešenja ovog skupa, kome su prisustvovali i predstavnici javnih preduzeća i građani, bilo je ukidanje parking prostora od Šabačke gimnazije do OŠ „Laza K. Lazarević“.
- Razlozi za to su višestruku. Parking prostor sa obe strane onemogućava normalno mimoilaženje automobila kao i većih dostavnih vozila i autobusa. Često se stvaraju čepovi. Biciklisti ne mogu normalno da voze kroz tu ulicu. Koriste trotoar, što nije dozvoljeno, ometajući pešake. Razlozi za ukidanje parkinga su, dakle, višestruki ““ istakao je Nemanja Ilić, predsednik MZ „Preki šor“.
Poznati po popularizaciji i zagovaranju boljih uslova za biciklistički saobraćaj u Šapcu Udruženje „Vozi ulice“ podržalo je inicijativu o redukciji parkinga u Masarikovoj ulici.
- Kolovoz u Masarikovoj ulici je suviše uzan za dve parking trake. Trenutna širina kolovoznih traka u Masarikovoj ulici je svega dva i po metra što je katastrofalno usko za ulicu kojom prolaze autobusi. Velika je gužva, nebezbedno. Naročito je nebezbedno za bicikliste što se vidi i po broju biciklista koji voze trotoarom umesto kolovozom praveći dodatni problem na trotoaru. To je jedan od razloga zašto bi ovo trebalo odraditi. Naravno, ima još problematičnih mesta po gradu koja su preopterećena automobilskim saobraćajem i samim tim nebezbedna za kretanje ljudi, ali i za njihov boravak u tim ulicama uopšte ““ dodao je Dragan Jovanović iz Udruženja „Vozi ulice“.
Gradonačelnik Šapca Nebojša Zelenović je u septembru 2014. godine potpisao Evropsku povelju mobilnosti obavezavši se na taj način da se u najskorijem mogućem periodu građanima ponudi alternativa upotrebi automobila. Jedan od prvih koraka bila je i inicijativa „Dan bez automobila“ svakog poslednjeg petka u mesecu.
- Preciznom analizom je utvrđeno da čak petnaest odsto populacije u gradu koristi bicikl kao transportno sredstvo ili kao sredstvo za rekreaciju što je ozbiljan broj i predstavlja zadatak za grad. Javno preduzeće „Plan“ je dobilo zadatak od grada da formira komisiju sastavljenu od stručanjaka iz različitih javnih preduzeća koji će raditi na formiranju planskog dokumenta kojim će se definisati trase kojima je preporučno, odnosno nije preporučeno, kretanje biciklom. Time će se povećati, što je najbitnije, i bezbednost učesnika u saobraćaju. U narednih par meseci će komisija zasedati, raditi. U skladu sa kapacitetom i tehničkim mogućnostima predložićemo rešenja i to će biti predstavljeno javnosti ““ obećao je Marko Jančić iz JUP „Plan“ Šabac.
O preopterećenosti Masarikove ulice govori i podatak nastao terenskim istraživanjem da se nešto više od 40 odsto biciklista na pomenutoj deonici kreće trotoarom. Ponuđenim rešenjem redukovao bi se veoma frekventan saobraćaj, dobio veći prostor za mimoilaženje, a građani bili sigurniji kako na kolovozu tako i na trotoaru.
O. Gavrilović

Najnoviji broj

25. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa