Инфо

Берза

  • aero 1.705 ⚫ 0,00%
  • akdm 320 ▼ -8,57%
  • dinnpb 3.480 ⚫ 0,00%
  • enhl 651 ⚫ 0,00%
  • fito 2.800 ⚫ 0,00%
  • glos 181 ⚫ 0,00%
  • jdar 1.001 ▼ -11,34%
  • kmbnpb 682 ▲ 0,15%
  • mtlc 2.030 ▼ -0,54%
  • niis 686 ▼ -0,29%
  • rso17153 104,82 ▲ 0,87%
  • rso17155 100,73 ▼ -0,71%
  • rso17167 101,02 ▼ -1,21%
  • thhm 235 ⚫ 0,00%
(7. мај 2015.)
УДРУЖЕЊЕ „ВОЗИ УЛИЦЕ“ ПОДРЖАЛО ИНИЦИЈАТИВУ МЗ „ПРЕКИ ШОР“ О РЕДУКЦИЈИ САОБРАЋАЈА У МАСАРИКОВОЈ УЛИЦИ

УКИНУТИ ПАРКИНГ

Једна од најпрометнијих улица у граду ““ Масарикова, била је главна тема јавне трибине која је одржана прошлог петка у сарадњи Месне заједнице „Преки шор“, Удружења „Вози улице“ и Градске управе града Шапца. Једно од понуђених решења овог скупа, коме су присуствовали и представници јавних предузећа и грађани, било је укидање паркинг простора од Шабачке гимназије до ОШ „Лаза К. Лазаревић“.
- Разлози за то су вишеструку. Паркинг простор са обе стране онемогућава нормално мимоилажење аутомобила као и већих доставних возила и аутобуса. Често се стварају чепови. Бициклисти не могу нормално да возе кроз ту улицу. Користе тротоар, што није дозвољено, ометајући пешаке. Разлози за укидање паркинга су, дакле, вишеструки ““ истакао је Немања Илић, председник МЗ „Преки шор“.
Познати по популаризацији и заговарању бољих услова за бициклистички саобраћај у Шапцу Удружење „Вози улице“ подржало је иницијативу о редукцији паркинга у Масариковој улици.
- Коловоз у Масариковој улици је сувише узан за две паркинг траке. Тренутна ширина коловозних трака у Масариковој улици је свега два и по метра што је катастрофално уско за улицу којом пролазе аутобуси. Велика је гужва, небезбедно. Нарочито је небезбедно за бициклисте што се види и по броју бициклиста који возе тротоаром уместо коловозом правећи додатни проблем на тротоару. То је један од разлога зашто би ово требало одрадити. Наравно, има још проблематичних места по граду која су преоптерећена аутомобилским саобраћајем и самим тим небезбедна за кретање људи, али и за њихов боравак у тим улицама уопште ““ додао је Драган Јовановић из Удружења „Вози улице“.
Градоначелник Шапца Небојша Зеленовић је у септембру 2014. године потписао Европску повељу мобилности обавезавши се на тај начин да се у најскоријем могућем периоду грађанима понуди алтернатива употреби аутомобила. Један од првих корака била је и иницијатива „Дан без аутомобила“ сваког последњег петка у месецу.
- Прецизном анализом је утврђено да чак петнаест одсто популације у граду користи бицикл као транспортно средство или као средство за рекреацију што је озбиљан број и представља задатак за град. Јавно предузеће „План“ је добило задатак од града да формира комисију састављену од стручањака из различитих јавних предузећа који ће радити на формирању планског документа којим ће се дефинисати трасе којима је препоручно, односно није препоручено, кретање бициклом. Тиме ће се повећати, што је најбитније, и безбедност учесника у саобраћају. У наредних пар месеци ће комисија заседати, радити. У складу са капацитетом и техничким могућностима предложићемо решења и то ће бити представљено јавности ““ обећао је Марко Јанчић из ЈУП „План“ Шабац.
О преоптерећености Масарикове улице говори и податак настао теренским истраживањем да се нешто више од 40 одсто бициклиста на поменутој деоници креће тротоаром. Понуђеним решењем редуковао би се веома фреквентан саобраћај, добио већи простор за мимоилажење, а грађани били сигурнији како на коловозу тако и на тротоару.
О. Гавриловић

Најновији број

15. новембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa