Berza

  • aero 810 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 4.550 ▲ 0,84%
  • gmon 2.001 ▼ -0,10%
  • impl 3.301 ⚫ 0,00%
  • kmbn 3.280 ⚫ 0,00%
  • mtlc 1.887 ▼ -0,21%
  • niis 683 ▲ 0,44%
  • stup 6.600 ▲ 8,13%
  • svrl 540 ▼ -0,18%
  • tgas 12.450 ▲ 0,40%
(24. decembar 2015.)
RAZGOVOR SA DIREKTOROM JKP PARKING BOJANOM KALANOVIĆEM

POMAŽEMO RAZVOJ DRUŠTVENE ZAJEDNICE

Odavno je JKP „Parking Šabac“ ispunio svoj osnovni cilj koji se odnosi na uspešnu organizaciju parkiranja u Šapcu.
-Upravo tako. Višegodišnji rad našeg preduzeća koje se bavi problematikom parkiranja koja je sve izraženiji problem u svim većim gradovima kako kod nas tako i u mnogo razvijenijim zemljama od naše, govori nam da je JKP „Parking-Šabac“ na dobar način sve javne površine koje su namenjene i opredeljene za parkiranje, uspešno priveo svojoj nameni. Kako imamo već duži niz godina, veći stepen motorizacije našeg društva i permanentno povećanje registrovanih vozila na većem delu teritorije naše zemlje, parking prostor po svojoj definiciji zapravo predstavlja oskudan prostor koji zahteva što optimalnije i efikasnije korišćenje. Stalni porast broja zahteva za parkiranjem direktna je posledica koncentracije brojnih aktivnosti u centralnim gradskim zonama, promene načina i stila života kao i povećane mobilnosti stanovništva. Cilj koji želimo da postignemo kada uvodimo naplatu parkiranja odnosi se pre svega na uvođenje ili postizanje višeg nivoa komunalnog reda, bolje iskorišćenje postojećih kapaciteta i povećanje atraktivnosti zona sa uređenim sistemom parkiranja. Mislim da smo danas svi svedoci uspešnih godina koje su iza našeg preduzeća i svi naši sugrađani sa dobrim sećanjem siguran sam da se sećaju načina parkiranja i perioda pre osnivanja našeg preduzeća. Neuređeno i neorganizovano parkiranje pored hroničnog nedostatka slobodnog parking prostora, uglavnom je imalo za posledicu da je postojao vrlo mali broj trotoara koji nisu bili ili zakrčeni ili na kojima se nije nalazilo i po nekoliko nepropisno parkiranih vozila.
Na poslednjoj sednici Skupštine grada kada su se usvajali Programi poslovanja Javnih preduzeća za narednu 2016. godinu, rekli ste da je za Parking-Šabac 2015. godina, najuspešnija godina kako preduzeće posluje.
-Kada je bilo reči o postignutim rezultatima tokom godine, tu sam prvenstveno mislio na pomake koje smo nastavili da pravimo i u 2015. godini i na sam finansijski efekat koji će se ostvariti našim redovnim poslovanjem.
Kada govorimo o našoj komunalnoj delatnosti i poziciji našeg preduzeća u ukupnom komunalnom sistemu grada, Parking-Šabac je samo jedno u nizu naših komunalnih preduzeća koja se staraju o komunalnom redu ali treba dodati i komunalnoj kulturi u našem gradu. Mi smo zaduženi za mirujući saobraćaj i naš strateški cilj je povećanje nivoa komunalnog reda i komunalne kulture u oblasti mirujućeg saobraćaja. Kada je reč o drugim i ostalim komunalnim delatnostima, ja zaista mislim da je komunalna kultura danas na mnogo većem nivou nego što je bila ranije i da se ona iz godine u godinu podiže na sve viši nivo. U finansijskom smislu, 2015. godina je najuspešnija godina za nas. Ono što svi naši korisnici usluga javnih parkirališta ali i svi ostali građani treba da znaju da JKP „Parking-Šabac“ 90 odsto svoje neto dobiti, dakle čistog profita koji ostaje posle oporezivanja, preusmerava u svoj gradski budžet grada Šapca. Dakle, taj novac ostaje posle na raspolaganju svim našim građanima i on se preusmerava kroz socijalna davanja, zaštitu životne sredine, putnu infrastrukturu, zdravstvenu zaštitu, razvoj sporta i omladine i na sve one rashodne stavke na koje se odvajaju sredstva iz budžeta našeg grada. Sa ponosom ističem da se o svemu dobro staramo i da pomažemo razvoj društvene zajednice. Da smo zaista dobri i odgovorni prema svojoj društvenoj zajednici, govori nam i podatak da smo za 2014. godinu po finansijskom rezultatu bili četvrti parking servis u Srbiji, odmah iza Beograda, Novog Sada i Kragujevca a da su daleko iza nas ostali gradovi kao što su Niš, Subotica, Obrenovac, Požarevac, Čačak, Zaječar, Loznica, Sombor i Smederevo. Po rezultatu koji smo ostvarili u 2015 godini mislim da se penjemo na treće mesto u Srbiji.
Jedan od pomaka koji ste napravili tokom godine, a vezan je za vašu komunalnu delatnost je i vertikalno obeležavanje svih parking mesta koja su namenjene osobama sa invaliditetom.
-Tokom godine smo na svim uličnim i vanuličnim parkiralištima na kojima se vrši organizovano parkiranje, dodatno smo obeležili sa vertikalnim znacima sva parking mesta koja su namenjena i koja pripadaju osobama sa invaliditetom. Želeli smo da na dodatan način istaknemo i obeležimo parking mesta koja pripadaju samo njima i moram da primetim kako je vertikalna signalizacija postavljena, da se gotovo na svim parking mestima koja koriste osobe sa invaliditetom gotovo isključivo nalaze vozila koja su obeležena sa invalidskim parking kartama, odnosno primetili smo da nema kršenja propisa pa da se na njihovim mestima parkiraju i druga vozila. Želim da istaknem da je naše preduzeće uvek u skladu sa posebnim društveno odgovornim poslovanjem izlazilo osobama sa invaliditetom u susret u smislu obeležavanja parking mesta tamo gde je njima baš potrebno i želim takođe da naglasim da ćemo se mi kao preduzeće uvek truditi bar što se tiče naše komunalne delatnosti da osobama sa invaliditetom olakšamo njihovo kretanje i njihov život.
U 2015. godini imali ste zajedničku akciju sa Savetom za bezbednost saobraćaja pod nazivom „Život nema cenu“, koja je imala za cilj da se skrene pažnja na posledice koje su svakodnevne i koje se javljaju pri upotrebi motornih vozila pod uticajem alkohola.
-Akcija pod nazivom „Život nema cenu“ radili smo u saradnji sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Agencijom za bezbednost saobraćaja. Odmah posle Beograda, Savet za koordinaciju poslova bezbednosti saobraćaja na putevima na teritoriji grada Šapca i JKP „Parking-Šabac“ su među prvim gradovima u Srbiji koji su organizovali takvu akciju. Cela akcija je potekla od Agencije i cilj je bio da se tokom godine sprovede u celoj Srbiji. Mi smo već na samom početku prepoznali sam značaj akcije i sproveli je nadam se uspešno. Putem štampanog materijala koji je nedvosmisleno podsećao i koji je urađen po formatu Doplatne karte za parkiranje, naši kontrolori naplate parkiranja su stavljali ispod brisača na parkiranim vozilima na način kako se ostavljaju i naše doplatne karte. Cilj akcije je bio da se skrene svim vozačima pažnja na sveopšti problem upravljanja motornim vozilima u alkoholisanom stanju i posledicama koje proizilaze iz takve vožnje, odnosno takvog ponašanja u saobraćaju. Akcija je nosila naziv „Život nema cenu“ a poruka akcije je nosila naziv „Ne voziti pod uticajem alkohola“. Najveći broj saobraćajnih nesreća, pored prekoračenja brzine je vožnja pod uticajem alkohola koju gotovo da obavezno prati višestruko prekoračenje brzine iz koje proizilaze saobraćajne nezgode sa težim posledicama ili vrlo često sa smrtnim ishodom. Naša akcija, poruka i apel upravo su bili namenjeni onim vozačima koji imaju sklonost da upravljaju sa motornim vozilima pod uticajem alkohola ali i svim drugim vozačima želeli smo da skrenemo pažnju da je sigurna vožnja u interesu svih nas. Poseban apel odnosio se na mlade vozače, koji nemaju dovoljno iskustva u vožnji a skloni su da u noćne provode-vikendom idu sa sopstvenim vozilima ili najčešće sa vozilima svojih roditelja. Upravo ta grupa vozača je najrizičnija, odnosno njihovo ponašanje u vožnji često zna da proizvede posledice ili sa teško povređenim ili pak poginulim u saobraćajnoj nesreći. Želim još da istaknem da su svi naši korisnici javnih parkirališta vrlo jasno razumeli sadržaj i poruku koju su zatekli na svom vetrobranskom staklu a upravo je nama to i bio cilj, da se poruka vrlo jasno pošalje, da je naši korisnici neće odbaciti nego razumeti da zbog silnih saobraćajnih nesreća koje imamo, da postoji potreba za sprovođenje takvih akcija.
U prethodnom periodu korisnici su se žalili da nema dovoljno prodajnih mesta u gradu u kojima se prodaju parking kartice.
-Tokom prošlog meseca imali smo, moram da kažem, više predlog nego prigovor vezano za postojeći broj prodajnih mesta naših parking kartica. Pošto se radi o ravnopravnom plaćanju parkinga kao i SMS porukama, smatraili smo da je dobro da postojeću distributivnu mrežu proširimo sa novim distributerima koji će učiniti da naše parking kartice budu dostupnije svim našim korisnicima. U decembru mesecu sa trgovinskim preduzećem Transkom 94 potpisali smo ugovor tako da se u njihovih pet maloprodajnih objekata, odnosno marketa koji se nalaze u ulicama Trg đačkog bataljona, Koste Abraševića, Vlade Jovanovića, Miloša Pocerca i Gospodar Jevremova, mogu naći i kupiti naše parking kartice.
S.P.

Najnoviji broj

17. oktobar 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa