9. mart 2019.9. mar 2019.
Kampanja o zaštiti potrošača. Da kupovina bude milina, od 11. marta

Kampanja o zaštiti potrošača. Da kupovina bude milina, od 11. marta




Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije najavilo je danas da će u ponedeljak, 11. marta, početi kampanju o pravima potrošača "Da kupovina bude milina", kojom se obeležva Svetski dan potrošača, a čiji je cilj edukacija potrošača o njihovim pravima kako bi im kupovina bila olkšana.

"Namera je da u kampanji, koja će trajati do 22. marta, pokažemo potrošačima u Srbiji kakva prva imaju tokom klasične ili on lajn kupovine proizvoda i usluga, odnosno kako mogu da preduprede moguće neprijatne situacije", rekla je agenciji Beta rukovodilac Sektora za zaštitu potrošača pri Ministarstvu trgovine Olivera Marić.

U toku kampanje "Da kupovina bude milina" biće emitovani, prema njenim rečima, video spotovi na sajtu www.zastitapotrosaca.gov.rs i Jutub kanalu Ministarstva u kojima će biti reči o E-trgovini, telekomunikacionim uslugama, turističkim uslugama i trgovini na malo.

Kako je kazala, kampanja je organizovana u okviru realizacije tvining projekta "Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji" koje finansira Evropska unija, a koje Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija sprovodi u saradnji sa Ministarstvom za inovacije i tehnologiju Madjarske i Regionalnom razvojnom agencijom Senec–Pezinok iz Slovačke od avgusta 2017. godine.

"U dosadašnjoj realizaciji projekta napisan je i predlog neophodnih izmena Zakona o zaštiti potrošača u skladu sa novim odredbama direktiva EU i izradjen je i predlog Strategije za zaštitu potrošača za period 2019-2024, kojom će stepen zaštite potrošača biti podignut na viši nivo", rekla je Marić.

Prema njenim rečima, u toku realizacije projekta urađena je i nadogradnja Nacionalnog registra potrošačkih prigovora koji je javno dostupan od decembra 2018. godine i preko koga potrošači mogu uložiti svoje prigovore onlajn na adresu https://zapotrosace.gov.rs/.

Kako je precizirala, potrošači na brz i jednostavan način mogu da podnesu prigovor u vezi sa svojim problema ili postave pitanje koje ih zanima i pre kupovine kako bi dobili savet ili informaciju.

Marić je dodala da njihove prigovore potom rešavaju lokalne ili regionalne organizacije potrošača koje ih kontaktiraju i prate slučaj do njegovog okončanja.

"Ovaj registar resornom ministartsvu služi i kao baza statističkih podatak na osnovu koje se prati stanje na tržištu Srbije, pa je tako od početka godine bilo ukupno 5.312 prigovora potrošača, od kojih je 373 prigovora podneto preko Nacionalnog registra potrošačkih prigovora, 3.425 putem telefona, 964 preko mejla, ličnim dolaskom 520, a poštom 30 prigovora", kazala je ona.

Istakla je da je od 5.312 prigovora, rešeno njih 4.506, a najviše žalbi bilo je na kvalitet obuće, usluge mobilnih operatera, turističke usluge.

Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, Udruženje "Zaštita potrošača" iz Beograda i Trgovačka škola u Beogradu zajedno organizuju dogadjaj na sam Dan prava potrošača, 15. marta, u Trgovačkoj školi u kojoj će se učenici takmičiti sa učenicima Ekonomsko-trgovinske škole iz Kikinde u poznavanju potrošačkih prava.

Izvor: Beta

Najnoviji broj

25. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa