Инфо

9. март 2019.9. мар 2019.
Кампања о заштити потрошача. Да куповина буде милина, од 11. марта

Кампања о заштити потрошача. Да куповина буде милина, од 11. марта




Министарство трговине, туризма и телекомуникација Србије најавило је данас да ће у понедељак, 11. марта, почети кампању о правима потрошача "Да куповина буде милина", којом се обележва Светски дан потрошача, а чији је циљ едукација потрошача о њиховим правима како би им куповина била олкшана.

"Намера је да у кампањи, која ће трајати до 22. марта, покажемо потрошачима у Србији каква прва имају током класичне или он лајн куповине производа и услуга, односно како могу да предупреде могуће непријатне ситуације", рекла је агенцији Бета руководилац Сектора за заштиту потрошача при Министарству трговине Оливера Марић.

У току кампање "Да куповина буде милина" биће емитовани, према њеним речима, видео спотови на сајту www.заститапотросаца.гов.рс и Јутуб каналу Министарства у којима ће бити речи о Е-трговини, телекомуникационим услугама, туристичким услугама и трговини на мало.

Како је казала, кампања је организована у оквиру реализације твининг пројекта "Даљи развој заштите потрошача у Србији" које финансира Европска унија, а које Министарство трговине, туризма и телекомуникација спроводи у сарадњи са Министарством за иновације и технологију Мадјарске и Регионалном развојном агенцијом Сенец–Пезинок из Словачке од августа 2017. године.

"У досадашњој реализацији пројекта написан је и предлог неопходних измена Закона о заштити потрошача у складу са новим одредбама директива ЕУ и израдјен је и предлог Стратегије за заштиту потрошача за период 2019-2024, којом ће степен заштите потрошача бити подигнут на виши ниво", рекла је Марић.

Према њеним речима, у току реализације пројекта урађена је и надоградња Националног регистра потрошачких приговора који је јавно доступан од децембра 2018. године и преко кога потрошачи могу уложити своје приговоре онлајн на адресу хттпс://запотросаце.гов.рс/.

Како је прецизирала, потрошачи на брз и једноставан начин могу да поднесу приговор у вези са својим проблема или поставе питање које их занима и пре куповине како би добили савет или информацију.

Марић је додала да њихове приговоре потом решавају локалне или регионалне организације потрошача које их контактирају и прате случај до његовог окончања.

"Овај регистар ресорном министартсву служи и као база статистичких податак на основу које се прати стање на тржишту Србије, па је тако од почетка године било укупно 5.312 приговора потрошача, од којих је 373 приговора поднето преко Националног регистра потрошачких приговора, 3.425 путем телефона, 964 преко мејла, личним доласком 520, а поштом 30 приговора", казала је она.

Истакла је да је од 5.312 приговора, решено њих 4.506, а највише жалби било је на квалитет обуће, услуге мобилних оператера, туристичке услуге.

Министарство трговине, туризма и телекомуникација, Удружење "Заштита потрошача" из Београда и Трговачка школа у Београду заједно организују догадјај на сам Дан права потрошача, 15. марта, у Трговачкој школи у којој ће се ученици такмичити са ученицима Економско-трговинске школе из Кикинде у познавању потрошачких права.

Извор: Бета

Најновији број

25. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa