Инфо

24. март 2021.24. мар 2021.
Бета

Бета

Матић: Водич за е-трговце олакшица за приступ тржишту

Нови Водич за е-трговце Министарства трговине, туризма и телекомуникација, представља корисну и садржајну публикација која треба да олакша приступ е-трговини, а истовремено може да допринесе и економском прогресу у Србији, изјавила је данас министарка Татјана Матић, представљајући ту публикацију.

"Овај водич представља значајан, практичан подстицај за развој е трговине у Србији. Њиме ће се заокружити процес троструког оснаживања кроз јачање регулативе, подизања потрошачког поверења и едукације е трговаца", казала је Матић на онлајн презентацији публикације који се налази на платформи "Паметно и безбедно", а наћи се и на сајту министарства.

Како је истакла, циљ водича је да пословној јавности пружи информације о важности уласка у електронску трговину, нарочито у условима промена и изазова за традиционални модел пословања узрокованих пандемијом, даде јасне смернице и примере како почети електронску трговину и упути на решења и учеснике на тржишту која помажу у том процесу.

"Водич је првенствено намењен почетницима и то како онима који тек треба да се региструју и почну да обављају трговину путем интернета, тако и привредним субјектима који већ послују, али желе да се преоријентишу на електронско пословање или да електронску трговину додају као нови канал продаје уз постојећу традиционалну продају", прецизирала је Матић.

Ова публикација, како је додала, пружа додатне информације о електронском пословању, јер садржи анализе, примере, смернице и решења за додатни развој у овој области, са посебним освртом на пандемијске услове пословања.

"Водич указује и на бројне предности електронске трговине попут приступа много већем броју купаца, нижих трошкова започињања бизниса, могућности прилагодјавања захтевима купаца", рекла је Матић.

Министарка је указала да је е-трговина као светски тренд почела експанзију и пре пандемије, али да је управо пандемије допринела да се додатно омасови.

Према њеним речима, управо су компаније које продају преко интернета успешније превазишле последице пандемије, а неке су у томе виделе и шансу за додатни развој.

"Оно што је за Србију значајно да је неповерење купаца, које је било доминантна препрека претходних година за већи развој е-трговине, у пандемијским околностима, било на невероватно брз начин превазидјено. То је био тест који је показао да електронска трговина у Србији може да се одвија на безбедан и сигуран начин", истакла је Матић.

Навела је и да је у Србији број реализованих електронских трансакција скочио са седам милиона у 2019, на 14,3 милиона прошле године, док је вредност е-трансакција са 17,8 милијарди динара порасла на 32,8 милијарде динара.

"Број продајних виртуелних места, који је на крају 2019. износио 1.139, на крају прошле године био је 2.013", казала је Матић.

Истакла је и да о промени перцепције трговаца у Србији у односу на е-трговину, говори и анкета спроведена прошле године, која је показала да је 82 одсто испитаника оценило свој веб шоп једнако важним или важнијим од традиционалног места продаје.

Подсетила је и да је у министарство раније унапредило прописе у овој области кроз измене и допуне Закона о трговини и изменама Закона о електронској трговини, док је у сарадњи са УСАИД урађен акциони план за јачање е трговине у Србији, као и Водич за потрошаче у е-трговини.

Директорка УСАИД-овог пројекта сарадње за економски развој Драгана Станојевић рекла је да је водич добар пример сарадње јавног и приватног сектора који ће допринети да се повећа знање у овој области.

Она је указала да је електронска трговина многима помогла да преживе у доба пандемијеме, а да сада треба да се размишља и о расту тог вида трговине, нарочито у сектору микро, малих и средњих предузећа.

"Водич на разумљив, прецизан и практичан начин треба да помогне свима који желе да прилагоде своје пословање захтевима нове стварности који ће остати и након пандемије", рекла је Станојевић.

Подсетила је и да се показало да су они који се баве електронском трговином већи оптимисти у погледу пословне будућности, те да сматрају себе мање зависним од локане средине у смислу извоза, али и налажења купаца на целој територији Србије.

Професор Економског факултета у Београду Драган Стојковић казао је да је водич направљен на језику који могу да разумеју и они који немају формално образовање и који још увек не послује у електронској трговини.

Како је прецизирао, у водичу поред осталог може да се надју одељци о планирању продаје путем интернета, о техничким решењима за онлајн продавинице, корацима у развоју бизниса у е-трговин, правној регулативи, односно списима који уређују електронску трговину, начину плаћања, достави провода и маркетингу уе-трговини, као и примерима добре праксе.
Како је навео, водич показује шта, како и коме да се прода путем електронске трговине.
Представник "еКомерц Асоцијације Србије" Михаило Поњавић истакао је да је водич је азбука е-бизниса у коме су на једном месту сублимирана сва знања за оне који хоћу да уђу у е-трговину.

"Е-трговина је најбрже растући сегмент који се показао отпорнијим од класичне трговине. То је концепт будућности", рекао је он.

Према његовим речима, предвиђања која је видео за ову годину показују да ће укупна инвестиција у потрошњу у е-комерцу у Србији превазићи 400 милиона евра.

Он је додао и да су највећи раст у време пандемијске кризе имали е-трговци који су продавали спортску опрему и реквизите и чији су онлајн шопови бележили раст већи од 300 одсто, потом они који продају технику и мале кућне апарате, трговци храном, али и сервиси за доставу.
Извор: Бета

Најновији број

25. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa