Инфо

22. јул 2021.22. јул 2021.
Фото: Глас Подриња

Фото: Глас Подриња

„Чет Бот“ – вештачка интелигенција ради побољшања административних услуга

Лакше и брже до информација

„Ово је нови начин комуникације који омогућава да компјутери разумеју, тумаче и одговарају људским језиком на људска питања и интеракције. Иза овог пројекта стоји доста технологије и вештачке интелигенције. Грађани неће морати да долазе у градску управу него ће преко модерних средстава комуникације моћи да добију информације које су им битне.“
У сарадњи са Националном Алијансом За Локални Економски Развој (НАЛЕД), Немачком организацијом за Међународну сарадњу (ГИЗ) и компанијом „Сага“ Шабац је једини град, поред Сомбора, који ће применити вештачку интелигенцију ради побољшања услуга градске управе. Реч је о пројекту „Чет Бот“ који има за циљ бољу комуникацију између општине и грађана.
-Ово је нови начин комуникације који омогућава да компјутери разумеју, тумаче и одговарају људским језиком на људска питања и интеракције. То је платформа природног препознавања језика, разуме и контекст, препознаје грешку, жаргон и друге начине постављања питања – рекао је извршни директор „Саге“ Милан Јевтић и додао да иза овог пројекта стоји доста технологије и вештачке интелигенције али да је идеја да се људи идентификују са нечим што је људско и да комуникацију не доживљавају као са роботом већ са живом и добро организованом локалном самоуправом.
Градоначелник Шапца др. Александар Пајић истакао је да му је велико задовољство што ће град Шабац бити први град који ће својим грађанима омогућити комуникацију са својом локалном администрацијом на другачији начин.
-Ово је нова комуникација где грађани неће морати да долазе у градску управу него ће преко модерних средстава комуникације, преко сајта града, Вајбера и Фејсбука моћи да добију информације које су им битне а да не морају да долазе у градску управу. То се првенствено односи на изводе из матичних књига, уверења о држављанству, пореска уверења и на остваривање права на дечији и породични додатак.

"Глас Подриња"


Све информације ће 24 сата и седам дана у недељи бити доступне свим суграђанима а пројекат са радом почиње у септембру.
Колико је корисно како за грађане тако и за привреду коришћење дигиталних услуга рекла је Директорка за добру управу „НАЛЕД-а“ Ана Илић.
-Модернизација општинских услуга подразумева корист по питању доступности услуга и информација, једну модерну, брзу и лаку комуникацију као и корист за локалну самоуправу по питању рационализације и организације интерних ресурса – и додала да је битно видети на који начин ће та комуникација функционисати у пракси и како даље унапређивати нове видове комуницирања.
-У оквиру Немачке развојне сарадње коју спроводи ГИЗ подржавамо локалне самоуправе у Србији и Босни и Херцеговини у унапређењу општинских услуга када је у питању увођење вештачке интелигенције и дигитализације – рекао је Пројектни менаџер „ГИЗ-а“ Зоран Јаковљев и истакао да подржавају локалне самоуправе у пружању ефикаснијих услуга грађанима и привреди.
-На овај начин се повећава задовољство корисника јер неодласком на шалтере већ онлајн комуникацијом грађани штеде време и на тај начин долази до њиховог задовољства пружањем услуга – закључује Јаковљев.
Ж.П.

Најновији број

16. септембар 2021.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa