БИБЛИОТЕКА ШАБАЧКА
ИНТИМНИ СЛИКАРСКИ ЗАПИСИ
Самостална изложба академског сликара Драгише Маринковића, прошлогодишњег добитника награде Игор Белохлавек 55. Октобарског салона, отворена прошле среде, 14. новембра
Настали у време када многи духом посустану, радови Шапчанина Драгише Маринковића доносе интимне записе Трансформације тела. Млади академски сликар до сада је излагао на више групних и самосталних изложби у земљи и иностранству. Прошлогодишња награда Октобарског салона Игор Белохлавек донела му је и самосталну изложбу у холу Библиотеке шабачке.
- Драгиша Маринковић је изразити цртач. Ово је једна интимистичка забелешка. Његови интимни дневници који су у једном, да тако кажем, стању страха и уплашености за сопствени живот, због неких не тако лепих искустава у недавној прошлости, настали. Када кажем дневници то су његови цртежи, записи, које је он правио успут. И управо из те ситуације кризе у којој се у једном тренутку нашао као човек, као индивидуа, настали су ови радови и то је била, што је на неки начин парадоксално, инспирација за ове јако добре радове који су пред нама. Дакле, треба их посматрати као врло интимистичке, искрене, аутентичне у том смислу и ликовно, дакле цртачки врло зреле “ рекао је Филип Ковачевић, историчар уметности.
Претварајући фрагменте свога тела у једну интимну исповест, метазнак, радови Драгише Маринковића транспонују се у универзално. У суочавању са страхом од пропадања сопственог тела услед болести уметник својом цртачком талентованошћу проналази пут ка излечењу.
- Драгиша Маринковић је изразити цртач. Ово је једна интимистичка забелешка. Његови интимни дневници који су у једном, да тако кажем, стању страха и уплашености за сопствени живот, због неких не тако лепих искустава у недавној прошлости, настали. Када кажем дневници то су његови цртежи, записи, које је он правио успут. И управо из те ситуације кризе у којој се у једном тренутку нашао као човек, као индивидуа, настали су ови радови и то је била, што је на неки начин парадоксално, инспирација за ове јако добре радове који су пред нама. Дакле, треба их посматрати као врло интимистичке, искрене, аутентичне у том смислу и ликовно, дакле цртачки врло зреле “ рекао је Филип Ковачевић, историчар уметности.
Претварајући фрагменте свога тела у једну интимну исповест, метазнак, радови Драгише Маринковића транспонују се у универзално. У суочавању са страхом од пропадања сопственог тела услед болести уметник својом цртачком талентованошћу проналази пут ка излечењу.
Најновији број
24. април 2025.