18. oktobar 2018.18. okt 2018.
U SUSRET JUBILEJU, 40 GODINA POSTOJANjA I RADA SREDNjE MAČVANSKE ŠKOLE U BOGATIĆU

PRATE SAVREMENE DRUŠTVENE TOKOVE

Tehnički uslovi su na visokom nivou. Škola pravi plan za uvođenje dualnog obrazovanja. Vlada timski rad, sloga, zajedništvo... Naši učenici pri polaganju prijemnih ispita u ustanovama visokog obrazovanja su visoko
kotirani
Ona je bila među prvim učenicima novootvorene srednje škole u Bogatiću. Nastava u prvom razredu se odvijala u prostorijama OŠ“Mika Mitrović“ Bogatić, kao izdvojeno odeljenje Šabačke gimnazije. Potom su se preselili u novu zgradu gde je naša sagovornica, današnji direktor jedine srednje škole u Bogatiću Milica Dražić završila srednješkolsko obrazovanje kao laboratorijski tehničar za fiziku. Nakon srednje škole 1981. godine upisuje tehnološko-metalurški fakultet. Kao diplomirani tehnolog počela je da radi u školi kao nastavnik praktične nastave i stručnih predmeta u području rada poljoprivreda, proizvodnja i prerada hrane. Potom je radila kao koordinator praktične nastave, a 2014 izabrana za vršioca dužnosti direktora. Od 2015. je direktor, jedine srednje škole u Bogatiću, koja sutra slavi veliki jubilej, 40. godina postojanja i rada. I to je bio povod razgovora za “Glas Podrinja”.
Četiri decenije rada je iza škole i sigurno dovoljan period da se detaljnije razmišlja o opravdanosti njenog postojanja i uticaja na sredinu gde egzistira?
Sama činjenica da škola uspešno posluje već četrdeset godina dovoljno govori o opravdanosti njenog postojanja.
Svesni smo evoluiranja jedine srednje škole u Bogatiću, kako u pogledu naziva, tako i opredeljenja u smislu školovanja odgovarajućih kadrova. Kako bi ste danas predstavili ovu obrazovnu instituciju staru 40. godina?
Naša škola se trudi da ide u korak sa vremenom, da prati trendove u obrazovanju i tehnologiji,ali uvek osluškujemo potrebe privrede okruga. Trudimo se da ponudimo profile koji su u isto vreme atraktivni i korisni.
Kakve su mogućnosti u pogledu realizacije nastavnog programa imajući u vidu stimulans ali i stručnu zastupljenost kadrova u nastavi?
Nastavni planovi i programi se realizuju u potpunosti. Broj i struktura nastavnog i nenastavnog kadra omogućava kvalitetnu realizaciju obrazovno-vaspitnog rada.
Nastavnicima je omogućeno stalno stručno usavršavanje.
U radu sa učenicima škola sarađuje sa stručnjacima i van njenih okvira.
Postoji li adekvatna tehnička i prostorna osposobljenost za izvođenje kvalitetne nastave?
Tehnički uslovi su na visokom nivou, škola je opremljena računarima i nastavnim sredstvima koja su neophodna za realizaciju nastave u bilo kom obrazovnom profilu. Vođenje evidencije obrazovno-vaspitnog rada i praćenje napredovanja učenika u školi se obavlja isključivo preko elektronskog dnevnika.
Nastava se realizuje u učionicama i specijalizovanim kabinetima za opšteobrazovne, izborne i stručne predmete. Školska biblioteka raspolaže stručnom literaturom i solidnim fondom knjiga za potrebe učenika i nastavnika. Redovno se dopunjuje i osavremenjuje novim izdanjima.
Problem nedostatka učionica će biti rešen otvaranjem tri novosagrađene i fiskulturne sale. U planu je da se do kraja kalendarske godine uradi rekonstrukcija sanitarnih čvorova.
Kako ocenjujete saradnju škole i lokalne zajednice?
Saradnja sa institucijama kao što su Centar za socijalni rad,osnovne škole i predškolska ustanova,KOC,gradska biblioteka, policijska stanica, Dom zdravlja, veterinarske stanice i ambulante,ugostiteljski objekti, agencije za računovodstvo, tehnički pregledi,auto-mehaničarske radnje je izvanredna. Pre svega moramo napomenuti da Opština Bogatić podržava našu školu i zajedno sa nama teži da unapredimo kvalitet obrazovanja.
Ne retka tema razgovora je i reforma školstva. Koliko je Mačvanska srednja škola spremna da joj odgovori?
U saradnji sa privrednicima i lokalnom samoupravom, škola pravi plan za uvođenje dualnog obrazovanja.
Postoji li prednost ili možda ograničenost u doprinosu i nastavnom procesu nekadašnjih učenika, a danas nastavnika u školi, što je uostalom i vaš slučaj?
Svi zaposleni u školi daju svoj maksimum u radu. Vlada timski doprinos , sloga, zajedništvo... Ponosni smo kad saznamo činjenicu da naši učenici uspešno završe fakultete a još ponosniji kad se ukaže prilika i da se zaposle kod nas.
U čemu se ogleda uspeh vaših učenika u širim okvirima i kakva je njihova prohodnost na ustanovama višeg obrazovanja?
Prošle školske godine angažovanost predmetnih nastavnika i učenika je bila na zavidnom nivou. Učenici su ostvarili plasmane na republičko takmičenje i to iz: istorije, srpskog jezika i književnosti, mašinstva i obrade metala dok su ostali imali direktan plasman. Jedan učenik je osvojio prvo mesto na takmičenju iz Poslovne ekonomije, jedan drugo iz istorije, imali smo i jedno treće mesto iz Književne olimpijade, kao i jedno treće mesto iz Kuvarstva. Slični rezultati zabeleženi su i prethodnih godina. Naši učenici pri polaganju prijemnih ispita u ustanove visokog obrazovanja su visoko kotirani. Veliki broj završava fakultete u roku. Neki od njih se vraćaju da rade u našoj školi.
Kako će biti obeležen predstojeći jubilej, 40. godina postojanja i rada?
Predstojeći jubilej, 40 godina postojanja, škola obeležava svečano i radno. Nadam se da će mo imati priliku da ugostimo i ministra Mladena Šarčevića, koji treba da otvori nove učionice i fiskulturnu salu.
Ove školske godine upis je bio odličan, od planiranih 180 upisano je 172 učenika. Interesovanje je za sve obrazovne profile je odlično.
Lj.Đ.

Najnoviji broj

18. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa