Berza

  • aero 883 ▼ -0,56%
  • fint 585 ⚫ 0,00%
  • gsfd 677 ⚫ 0,00%
  • impl 3.500 ▲ 5,39%
  • ineu 44.750 ▲ 0,51%
  • infm 1.200 ▲ 33,33%
  • irtl 1.490 ▲ 7,50%
  • jesv 6.973 ▲ 2,79%
  • kmbn 3.199 ▼ -0,96%
  • kmbnpb 1.120 ▼ -10,69%
  • mtlc 2.000 ⚫ 0,00%
  • niis 728 ⚫ 0,00%
  • plnm 520 ⚫ 0,00%
  • stotn 170 ▼ -5,56%
  • tgas 13.500 ⚫ 0,00%
  • trgom 955 ▼ -0,52%
  • utsi 1.800 ▲ 20,00%
  • vbse 2.900 ⚫ 0,00%
(25. april 2019.)
KOCELjEVAČKI SREDNjOŠKOLCI
PONOVO MEĐU NAJBOLjIMA U REGIONU

Danilo prvi, Marko drugi

Na nedavno održanom regionalnom takmičenju mašinskih škola u Čačku učenici Srednje škole ponovo su bili među najboljima i plasirali se na državno takmičenje koje će biti održano u Novom Sadu početkom narednog meseca.
Danilo Mitrović iz Brdarice, učenik treće godine, kojem je ovo drugo učešće na regionalnom takmičenju, bio je najbolji u konkurenciji 13 mašinbravara.
- Prethodni put se nisam baš proslavio ali ovoga puta nije loše. Ovo je rezultat koji mi omogućava učešće na republičkom nivou i očekujem da ću se i tu naći među pet prvoplasiranih. Nadam se da ću se baviti ovim poslom nakon završetka škole jer ne bih ni upisao ovaj smer da me ne zanima. Mislim da je to najvažnije i, naravno, kada već imam potencijala i najboljeg profesora koji me je spremao, što da se ne takmičim- kaže Danilo.
Govoreći o motivisanju đaka za učešće na takmičenjima i postignutim rezultatima njegov mentor, profesor Dragan Stojanović ističe da bi trebalo da bude normalo da se iz dece i njihove energije izvlači nešto pozitivno.
–Oni su puni energije, samo što se ona troši i gubi kojekude. Dovoljno je samo kanalisati je u dobrom pravcu i dobije se to što se dobije. Nije to neka filozofija- smatra profesor Stojanović.
Za Marka Uroševića iz Goločela, učenika treće godine na smeru auto mehaničar, ovo je treće učešće na ovom takmičenju sa kojeg se isto toliko puta vratio sa osvojenim drugim mestom.
–Tri puta sam učestvovao i treći put za redom sam ostvario izuzetan rezultat koji mi je omogućio ponovno učešće na državnom takmičenju sa kojeg sam prošle godine doneo pobednički pehar pa se nadam da će se takav scenario ponoviti i ovoga puta- rekao je Marko i ocenio da je prednost domaćeg terena omogućio takmičaru iz Čačka da ipak bude nešto bolji od ovog srednjoškolca.
–Moj zadatak je bio dovođenje u fazu motora na puntu 1.2 benzincu, zamena zupčastog kaiša i pravilno zatezanje. Smatram da sam iz svoje škole poneo dovoljno znanja, i teorijskog i praktičnog, koje mi omogućava da se takmičim sa najboljima i ostvarujem veoma dobre rezultate koji govore u prilog tome. Ovo takmičenje je završeno i sada je pažnja usmerena na republičko- dodaje učenik Srednje škole u Koceljevi.
Plasman na državno takmičenje nije iznenađenje za njegovog profesora Milorada Jovića koji je primetio da je na ovim takmičenjima sve manje učesnika.
- Markov rezultat je u mnogome veći ako se zna da je učenik jedne male škole u poređenju sa nekim drugim gradskim obrazovnim ustanovama koje su daleko opremljenije kada je reč o praktičnoj nastavi ili u njihovoj blizini postoje auto centri sa opremom kakvu ovi đaci nisu imali priliku ni da vide. Sve nam nedostaje, za razliku od njih. Na koji način se prevazilazi ta vrsta hendikepa? Mi pokušavamo na mišiće da dođemo do takmičenja i zahvaljujući zalaganju učenika i profesora postižemo odlične rezultate- ocenio je profesor Jović.
Zanati su oduvek bili zlata vredni. Međutim, godinama je primetan deficit majstora svih profila. Jedan od mogućih razloga za takvo stanje krije se u činjenici da bolji učenici teže da završe četvorogodišnje srednje škole i fakultete, dok se na smerove trećeg stepena uglavnom upisuju deca sa više nego skromnim postignućima.
Da bi učenik postao vrhunski majstor neophodno je da se spoje talenat, zainteresovanost i rad.
–Među učenicima na smeru automehaničar koji ove godine završavaju srednju školu ima nekoliko onih koji su veoma zainteresovani za ovaj posao i raspoređeni su po lokalnim radionicama u kojima svakodnevno, od ujutru do uveče, usavršavaju svoje znanje i veštine kod već afirmisanih majstora. To je jedini način da nauče ovaj posao. To je dobitna kombinacija i važno je napraviti ovakav spoj kako bi đak, pored praktičnog znanja, mogao i da nauči teoriju iz elemenata ili iz tehničkog crtanja profila, mašinskih materijala, da bi mogao da postane vrhunski u svom poslu- smatra profesor Jović.
Govoreći o perspektivi za mašinbravare profesor Stojanović je istakao da u ovom kraju nema industrije kojoj su ovakvi profili neophodni, a roditelji i ne znaju šta znači biti mašinbravar pa ne mogu ni da upute svoju decu u ovo zanimanje.
Kako se nosimo sa velikim i daleko opremljenijim školama? Pa, taj ljudski faktor ne može se nadomestiti automatikom niti parama. Mi smo mlada škola. To smo postali kada su sve druge bile već ozbiljne i u toj fazi početnog dokazivanja uspeli smo da napravimo nekakve rezultate. Ali, to nije stvar samo želje i volje, nego i nametanja učenicima određene obaveznosti rada- istakao je profesor Stojanović.

VISOK PLASMAN
MATEMATIČARA NA
DRŽAVNOM TAKMIČENjU
Učenica četvrte godine na smeru ekonomski tehničar Katarina Dojić osvojila je šesto mesto na republičkom takmičenju srednjih škola iz matematike. Odličan rezultat ostvario je i Srđan Isić, đak prvog razreda osvajanjem desetog mesta, dok je Anđela Simić učenica treće godine sa istog smera takmičenje završila na jednoj poziciji niže.
U konkurenciji od gotovo 40 škola u ekipnom plasmanu koceljevačka Srednja škola zauzela je 12. mesto, ali bi krajnji rezultat bio daleko bolji da je imala predstavnika među takmičarima drugog razreda, zbog čijeg nedostatka je u ovoj uzrasnoj grupi ostala bez bodova.
–Sva tri učenika koja su učestvovala na državnom takmičenju su visoko plasirana na rang listi. Mora da se radi i sa njihove i sa naše strane. Bez toga nema uspeha. Potrebno je dodatno zalaganje. Učenici koji se spremaju za takmičenja imaju dodatne časove. Kada njihovi drugari završe nastavu oni ostaju u školi kako bi vežbali i radili. Pokušavamo da zainteresujemo decu da se takmiče a u četvrti stepen nam dolaze sve bolje generacije đaka-kaže profesorka matematike Bojana Snegić i skromno dodaje da je ovakav plasman prvenstveno uspeh samih učenika.
Ipak, jasno je da bez njenog zalaganja ne bi bilo ni dobrih rezultata a još jedan takav ostvaren je u okviru međunarodnog matematičkog takmičenja “Kengur bez granica” u okviru kojeg je u konkurenciji od preko 400 takmičara Srđan Isić osvojio treću nagradu te će u junu mesecu učestvovati u finalnom takmičenju. Među prvih 40 takmičara koji su pohvaljeni nalaze se Andrija Pantelić i Jelena Ranković, učenici prve godine ekonomskog smera.
V.Bošković

Najnoviji broj

5. decembar 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa