Berza

  • aero 900 ⚫ 0,00%
  • aven 1.500 ▲ 29,31%
  • dnos 3.355 ▲ 1,64%
  • enhl 668 ▲ 2,77%
  • fint 583 ▼ -1,19%
  • gfso 710 ▲ 9,23%
  • impl 3.500 ⚫ 0,00%
  • inim 3.500 ⚫ 0,00%
  • jesv 6.837 ▼ -1,95%
  • kmbn 3.194 ▲ 0,76%
  • niis 730 ▲ 0,27%
  • rso15102 125,95 ▲ 0,13%
  • rso16142 115,00 ⚫ 0,00%
  • rso18171 111,30 ⚫ 0,00%
  • svrl 604 ▲ 0,67%
  • trgom 1.000 ▲ 4,71%
  • utsi 2.000 ▲ 11,11%
(31. oktobar 2019.)
Deca u digitalnom dobu - mogućnosti i rizici

Primarna edukacija

Deca u sve mlađem uzrastu koriste digitalne uređaje. Neophodna edukacija roditelja i nastavnika, ali i dece. Apsolutna kontrola nije poželjna. Povezanost virutelnog i stvarnog sveta. Sticanje IT veština i znanja od presudnog značaja
Primarna edukacija
Globalna internet mreža mladim korisnicima još uvek je velika nepoznanica iako su tehnološki veštiji od odraslih zanemarljiv procenat dece osnovnoškolskog uzrasta pravilo pristupa vitruelnim sadržajima.
Roditelji često nemaju uvid u njihove aktivnosti na mreži, što nosi potencijalne rizike. Kako bi obrazovne institucije, roditelji bili pripremljeni za izazove digitalnog doba potrebna je konstantna edukacija svih relevantnih činilaca.
-Ušli smo u digitalno doba potpuno nespremni. Svima je neophodna edukacija. Treba više vremena da posvetimo izgrađivanju kapaciteta kako bismo uspešno koristili digitalne tehnologije. Više smo konzumenti, nego što smo kreatori sadržaja na internetu. Kao važno oruđe, internet nam pruža neverovatne mogućnosti, ali samo ako ih pametno i konsturktivno koristimo. Ukoliko to činimo kao većina mladih danas na gubitku smo- pojasnila je dr Dobrinka Kuzmanović, docent na Departmanu za psihologiju Fakulteta za medije i komunikacije i istraživač na Institutu za psihologiju Filozofskog fakulteta tokom izlaganja u OŠ “Nata Jeličić" na temu “Deca u digitalnom dobu - mogućnosti i rizici“.
-Deca u sve mlađem uzrastu počinju da koriste digitalne uređaje, te je očekivano, ali i nužno da roditelji posreduju u korišćenju sadržaja. Apsolutna kontrola nema smisla, kao ni u drugim sferama života, jer na taj način ne stiču određene veštine i odgovornost. Neophodno je da svi budemo digitalni mentori – dodaje dr Kuzmanović i kaže da su deca informatički spretnija, ali roditelji imaju životno iskustvo i veštine koje su stekli u realnom svetu, a on svakako utiče na dešavanja u virtuelnom okruženju.
-Ono što se događa “na internetu" i te kako ima veze sa onim što se svakodnevno dešava van mreže. Naš zadatak je da edukujemo roditelje, decu, nastavnike kako bi postali svesni prednosti, ali i rizika sadržaja na internetu.
Istraživanje sprovedeno 2012. godine pokazalo je da 85 odsto roditelja smatra da su deca izložena manjem riziku na internetu u odnosu na druge aktivnosti. Stučnjaci navode da je neophodan sistem koji bi povezao decu, roditelje, obrazovne institucije.
-Cilj nam je da roditelje osnažimo i podržimo u njihovoj ulozi, kako bi prevenirali nebezbedno ponašanje dece na internetu. Jedan od ključnih faktora su i nastavnici kojima se učenici obraćaju kada primete ili dožive digitalno nasilje. Često se i kod nastavnika javljaju različite nedoumice i zbog toga je važno da odrasli poseduju određen stepen digitalne pismenosti – rekla je Slobodanka Aleksić psiholog u OŠ „Nata Jeličić“.
M. Ž.

Najnoviji broj

5. decembar 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa