
PREZENTACIJA POVODOM MEĐUNARODNOG DANA PISMENOSTI
PODSEĆANjE NA STATUS PISMENOSTI I OBRAZOVANjA
Osim osnovnih podataka o ovom datumu i definicije pismenosti, prezentacija je obuhvatila i statističke podatke o broju (ne)pismenih u svetu, slikovito prikazala najčešće jezičke nedoumice (nije-nego), pojedine zanimljivosti o obrazovanju, jeziku i pismu a sve to bilo je „začinjeno“ stihovima koji se bave ovom temom, autora Nikola Miloševića, učenika osmog razreda
Aktuelna epidemijska situacija je, osim novina u nastavi i obaveznih mera zaštite u školama, uticala i na promenu načina obeležavanja pojedinih značajnih datuma kakav je međunarodni dan pismenosti. Umesto prisustva svih đaka koji bi pratili, recimo javni čas posvećen ovoj temi, ove godine u koceljevačkoj osnovnoj školi on je obeležen pripremom prezentacije koja je učenicima dostupna on lajn.
O ovoj temi svojim školskim drugarima govorili su učenici završnih razreda Ana Nedić i Nemanja Popović, vešto vođeni sugestijama profesorke srpskog jezika i književnosti Tatjane Jeremić.
Osim osnovnih podataka o ovom datumu i definicije pismenosti, prezentacija je obuhvatila i statističke podatke o broju (ne)pismenih u svetu, slikovito prikazala najčešće jezičke nedoumice (nije-nego), pojedine zanimljivosti o obrazovanju, jeziku i pismu a sve to bilo je „začinjeno“ stihovima koji se bave ovom temom, autora Nikola Miloševića, učenika osmog razreda.
–Volim da pišem pesme i već sam osvojio neke nagrade. Inspiraciju nalazim svuda oko sebe, a o ovoj temi ideje se rađaju najčešće u učionici, na časovima- kroz osmeh otkriva Nikola koji ne krije zadovoljstvo zbog povratka u školske klupe nakon polugodišnje pauze jer, kako kaže, ništa ne može da zameni direktan kontakt sa nastavnicima i druženje sa vršnjacima na odmorima.
Međunarodni dan pismenosti obeležava se širom sveta 8.septembra. Ideja se pojavila 1965. godine, a obeležavanje ovog datuma započeto je godinu dana kasnije. Cilj je da se svake godine svet podseti na status pismenosti i obrazovanja odraslih na globalnom nivou, odnosno da se upozori na problem nepismenosti koji još postoji u većem delu sveta.
Prema podacima Instituta UNESCO za statistiku u svetu postoji oko 774 miliona nepismenih osoba što čini preko 16 odsto stanovništva starog 15 i više godina i to uglavnom žena. Još 67 miliona dece osnovnoškolskog uzrasta nije u školi, a 72 miliona adolescenata nižeg srednjoškolskog uzrasta takođe ne može da ostvari svoje pravo na obrazovanje.
Postoji nekoliko kriterijuma za određivanje pismenosti a osnovni podrazumeva da osoba ume da pročita i napiše tekst iz svakodnevnog života. Podaci govore da je danas u našoj zemlji manje od dva odsto nepismenih. Prema popisu stanovištva od pre devet godina nepismenih je bilo nešto više od 127 hiljada.
O ovoj temi svojim školskim drugarima govorili su učenici završnih razreda Ana Nedić i Nemanja Popović, vešto vođeni sugestijama profesorke srpskog jezika i književnosti Tatjane Jeremić.
Osim osnovnih podataka o ovom datumu i definicije pismenosti, prezentacija je obuhvatila i statističke podatke o broju (ne)pismenih u svetu, slikovito prikazala najčešće jezičke nedoumice (nije-nego), pojedine zanimljivosti o obrazovanju, jeziku i pismu a sve to bilo je „začinjeno“ stihovima koji se bave ovom temom, autora Nikola Miloševića, učenika osmog razreda.
–Volim da pišem pesme i već sam osvojio neke nagrade. Inspiraciju nalazim svuda oko sebe, a o ovoj temi ideje se rađaju najčešće u učionici, na časovima- kroz osmeh otkriva Nikola koji ne krije zadovoljstvo zbog povratka u školske klupe nakon polugodišnje pauze jer, kako kaže, ništa ne može da zameni direktan kontakt sa nastavnicima i druženje sa vršnjacima na odmorima.
Međunarodni dan pismenosti obeležava se širom sveta 8.septembra. Ideja se pojavila 1965. godine, a obeležavanje ovog datuma započeto je godinu dana kasnije. Cilj je da se svake godine svet podseti na status pismenosti i obrazovanja odraslih na globalnom nivou, odnosno da se upozori na problem nepismenosti koji još postoji u većem delu sveta.
Prema podacima Instituta UNESCO za statistiku u svetu postoji oko 774 miliona nepismenih osoba što čini preko 16 odsto stanovništva starog 15 i više godina i to uglavnom žena. Još 67 miliona dece osnovnoškolskog uzrasta nije u školi, a 72 miliona adolescenata nižeg srednjoškolskog uzrasta takođe ne može da ostvari svoje pravo na obrazovanje.
Postoji nekoliko kriterijuma za određivanje pismenosti a osnovni podrazumeva da osoba ume da pročita i napiše tekst iz svakodnevnog života. Podaci govore da je danas u našoj zemlji manje od dva odsto nepismenih. Prema popisu stanovištva od pre devet godina nepismenih je bilo nešto više od 127 hiljada.
V. B.
Najnoviji broj
24. april 2025.