ПРЕЗЕНТАЦИЈА ПОВОДОМ МЕЂУНАРОДНОГ ДАНА ПИСМЕНОСТИ
ПОДСЕЋАЊЕ НА СТАТУС ПИСМЕНОСТИ И ОБРАЗОВАЊА
Осим основних података о овом датуму и дефиниције писмености, презентација је обухватила и статистичке податке о броју (не)писмених у свету, сликовито приказала најчешће језичке недоумице (није-него), поједине занимљивости о образовању, језику и писму а све то било је „зачињено“ стиховима који се баве овом темом, аутора Никола Милошевића, ученика осмог разреда
Актуелна епидемијска ситуација је, осим новина у настави и обавезних мера заштите у школама, утицала и на промену начина обележавања појединих значајних датума какав је међународни дан писмености. Уместо присуства свих ђака који би пратили, рецимо јавни час посвећен овој теми, ове године у коцељевачкој основној школи он је обележен припремом презентације која је ученицима доступна он лајн.
О овој теми својим школским другарима говорили су ученици завршних разреда Ана Недић и Немања Поповић, вешто вођени сугестијама професорке српског језика и књижевности Татјане Јеремић.
Осим основних података о овом датуму и дефиниције писмености, презентација је обухватила и статистичке податке о броју (не)писмених у свету, сликовито приказала најчешће језичке недоумице (није-него), поједине занимљивости о образовању, језику и писму а све то било је „зачињено“ стиховима који се баве овом темом, аутора Никола Милошевића, ученика осмог разреда.
–Волим да пишем песме и већ сам освојио неке награде. Инспирацију налазим свуда око себе, а о овој теми идеје се рађају најчешће у учионици, на часовима- кроз осмех открива Никола који не крије задовољство због повратка у школске клупе након полугодишње паузе јер, како каже, ништа не може да замени директан контакт са наставницима и дружење са вршњацима на одморима.
Међународни дан писмености обележава се широм света 8.септембра. Идеја се појавила 1965. године, а обележавање овог датума започето је годину дана касније. Циљ је да се сваке године свет подсети на статус писмености и образовања одраслих на глобалном нивоу, односно да се упозори на проблем неписмености који још постоји у већем делу света.
Према подацима Института UNESCO за статистику у свету постоји око 774 милиона неписмених особа што чини преко 16 одсто становништва старог 15 и више година и то углавном жена. Још 67 милиона деце основношколског узраста није у школи, а 72 милиона адолесцената нижег средњошколског узраста такође не може да оствари своје право на образовање.
Постоји неколико критеријума за одређивање писмености а основни подразумева да особа уме да прочита и напише текст из свакодневног живота. Подаци говоре да је данас у нашој земљи мање од два одсто неписмених. Према попису становиштва од пре девет година неписмених је било нешто више од 127 хиљада.
О овој теми својим школским другарима говорили су ученици завршних разреда Ана Недић и Немања Поповић, вешто вођени сугестијама професорке српског језика и књижевности Татјане Јеремић.
Осим основних података о овом датуму и дефиниције писмености, презентација је обухватила и статистичке податке о броју (не)писмених у свету, сликовито приказала најчешће језичке недоумице (није-него), поједине занимљивости о образовању, језику и писму а све то било је „зачињено“ стиховима који се баве овом темом, аутора Никола Милошевића, ученика осмог разреда.
–Волим да пишем песме и већ сам освојио неке награде. Инспирацију налазим свуда око себе, а о овој теми идеје се рађају најчешће у учионици, на часовима- кроз осмех открива Никола који не крије задовољство због повратка у школске клупе након полугодишње паузе јер, како каже, ништа не може да замени директан контакт са наставницима и дружење са вршњацима на одморима.
Међународни дан писмености обележава се широм света 8.септембра. Идеја се појавила 1965. године, а обележавање овог датума започето је годину дана касније. Циљ је да се сваке године свет подсети на статус писмености и образовања одраслих на глобалном нивоу, односно да се упозори на проблем неписмености који још постоји у већем делу света.
Према подацима Института UNESCO за статистику у свету постоји око 774 милиона неписмених особа што чини преко 16 одсто становништва старог 15 и више година и то углавном жена. Још 67 милиона деце основношколског узраста није у школи, а 72 милиона адолесцената нижег средњошколског узраста такође не може да оствари своје право на образовање.
Постоји неколико критеријума за одређивање писмености а основни подразумева да особа уме да прочита и напише текст из свакодневног живота. Подаци говоре да је данас у нашој земљи мање од два одсто неписмених. Према попису становиштва од пре девет година неписмених је било нешто више од 127 хиљада.
В. Б.
Најновији број
18. април 2024.