Berza

  • aero 869 ▼ -3,01%
  • dinnpb 3.650 ⚫ 0,00%
  • enhl 645 ⚫ 0,00%
  • eroz 3.040 ▲ 3,90%
  • fito 2.800 ▼ -0,04%
  • impl 3.300 ▲ 2,74%
  • irtl 755 ▲ 11,03%
  • jgpk 2.018 ▼ -0,10%
  • kmbn 3.249 ▼ -1,55%
  • kmbnpb 1.295 ▲ 3,60%
  • niis 680 ⚫ 0,00%
  • rso19182 104,60 ▲ 1,74%
  • stotn 180 ▼ -10,00%
  • tgas 11.605 ▼ -1,98%
  • tlkb 10.000 ⚫ 0,00%
  • vbse 1.760 ⚫ 0,00%
  • ztpk 460 ▲ 2,22%
(2. jun 2016.)
PISMA ČITALACA

Gde prestaje nadležnost, a počinje maltretiranje

Primorana sam da svoj problem, i problem grupe stanara zgrade u ulici Kralja Petra Prvog 12 (Benska bara) iznesem na ovaj način jer institucionalno, i pored brojnih pokušaja, nije bilo moguće rešiti ga. U zgradi u kojoj stanujem postoji hidrofor koji proizvodi nesnosnu buku. Stanari nižih spratova „osuđeni“ su na nepodnošljiv zvuk i noću i danju. Za nas je mirna svakodnevica nedostižan san. Pored činjenice da rad hidrofora remeti ne samo mir, već normalan život, vibracije koje proizvodi opasne su po konstrukciju zgrade i to bi nadležni trebalo da znaju. Vrlo lako je proverljivo: dodirnete li komad nameštaja ili radijator u stanu, osetićete vibracije koje ne slute dobro.
Imajući u vidu da je zgrada stara više od 40 godina i da hidrofor, za razliku od ostalih zgrada, do sada nije menjan, odnos nadležnih prema problemu stanara je najblaže rečeno necivilizacijski. Prepušteni smo na milost i nemilost (ipak nemilost) službi koje postoje da bi rešavale probleme građana i koje građani za to plaćaju. Obraćala sam se svima koji su mogli da pomognu: Zavodu za javno zdravlje, Odeljenju za inspekcijske i stambeno-komunalne poslove i JSP „Stan“, odgovornom za održavanje zgrade. Niko od njih nije zainteresovan da učestvuje u rešavanju problema. Moglo bi se reći i ovako: niko od njih nije zainteresovan da radi svoj posao. I to posao za koji su plaćeni iz budžeta.
Zato pitam: gde prestaje nadležnost, a počinje maltretiranje?
Neodgovornost preduzeća „Stan“ u ovom slučaju je slika bespomoćnosti građana. Ovde je očigledno reč o nestručnosti koja se ogleda u nezainteresovanosti, nemanju dobre volje pa i bahatosti. Svi neophodni dokumenti za reagovanje na problem stanara u ulici Kralja Petra Prvog 12 su dostavljeni ali nažalost, prepušteni smo neodgovornom i drskom ponašanju onih kojima je povereno da brinu o zajedničkom interesu stanara. Upravo će to biti tema razgovora sa gradonačelnikom Šapca, koji bi trebalo da zna kako se gradske službe odnose prema građanima.
Svojim nečinjenjem, za problem je odgovoran i predsednik Skupštine stanara Mile Rašić. Pošto buku hidrofora ne čuje jer živi na višem spratu, time mu i ne smeta i zato ne smatra potrebnim da se zauzme za rešavanje problema, odnosno zamenu dotrajalnog hidrofora. On još nije razumeo da je tu radi svih nas.
Ovim pismom želimo da skrenemo pažnju na naš problem i nemanje volje nadležnih da ga reše. Tražimo svoja građanska, stanarska i ljudska prava, koja ova država garantuje. Očekujemo da naš problem, koji mnogima od nas narušava zdravlje, bude rešen onako kako to pravila kolektivnog stanovanja nalažu. Da naš miran život i zdravlje ne zavise od volje ili nestručnosti službi koje postoje radi građana. Nadamo se da u gradu koji se hvali građanskom tradicijom i poziva na evropske vrednosti, možemo ostvariti elementarno pravo ““ pravo na odmor i mir u sopstvenim stanovima.
Verica Trninić

Najnoviji broj

11. jul 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa