Инфо

3. мај 2025.3. мај 2025.
Уметност у служби хришћанске вере

Уметност у служби хришћанске вере

„Искрено мислим да није само пуко извођење и декорисање у цркви оно што је важно, већ срце које нас тада води. Не може са радити без присуства Духа Светога ако се он не осјети и кољено не поклекне“
„Aпотеоза“ докторке ликовних уметности Ренате Трифковић, сачињена од 50 мозаика мањег и већег формата, насталих од 2004. године до данас биће доступна поштоваоцима уметности од 26. априла до 18. маја у Виноградаревој кући на Опленцу.

- Највише представљених радова настало је у последњих пет година, јер је опус мога рада углавном везан за литургијску умјетност. Умјетност у служби хришћанске вјере, не могу је назвати сакралном јер би то било и сувише штуро са мога аспекта- каже за „Глас Подриња“ Рената Трифковић.

Фото: Приватна архива


Срце је као друга глава, само мноого осјетљивија, због његових слабости, пати цијело тијело, али је и Дом Духа Светога


Назив изложбе инспирисан је уметничким преображајем Ренатиног мозаичког стваралаштва током протеклих година рада који је био везан за литургијску уметност у целини. Преображаја који би најбоље дефинисала италијанска реч “дивинизаре”, која се може паралелно посматрати у свом смислу “обожавање” али не као “адораре” већ “манифестаре”.

Оно што живимо образује оно што изражавамо


Рената Трифковић рођена је 1976. у Пули. Они, који је знају цео живот, тврде, да те године почиње и њен уметнички пут. Блок и оловке су били саставни део детињства, док таленат, упоредо са њеним развојем поприма све снажнију дефиницију и облик.
Школовање урођеног почиње у Шапцу. Сивило ратних година проводи у атељеу Драгише Марсенића. То место није значајно само за усвајање правила и основа ликовне уметности, већ и као место игре, место на којем се рађа љубав према мозаику.
Након Шапца одлази у Београд. Уписује историју уметности на Филозофском факултету, да би се на трећој години „пребацила“ на Факултет ликовних уметности, сликарски одсек. Након магистратуре одлази у Рим и ради мозаике за Атеље Centro Aletti. Докторирала је у Београду.
Данас води групу уметника у Атељеу Centro Aletti при Институту Pontificio istituto orientale, centro di studi e richerche “Ezio aletti”. Подучава их литургијској уметности, супервизор је, припрема терене, ради мозаике.
Тренутно је ангажована на извођењу мозаика фасаде највећег храма у Бразилу, у Аперациди, држава Сао Паоло, површине 18.000 квадратних метара.


- Оно што живимо образује оно што изражавамо - објашњава Трифковићева.
Светски призната уметница, нашег порекла, даље наводи да је њен професионални оријентир рад на извођењу мозаика у цркви, упућеност у веру и најважније од свега, практиковање исте.
- Искрено мислим да није само пуко извођење и декорисање у цркви оно што је важно, већ срце које нас тада води. Не може са радити без присуства Духа Светога ако се он не осјети и кољено не поклекне. Има једна изрека која каже, од стране Св Фрање Асиског:” Онај који ради са рукама, зове се радник. Онај који ради са рукала и главом, занатлија. А онај који ради рукама, главом и срцем, умјетник- каже Трифковићева и у истом духу наводи:

- Срце је као друга глава, само мноого осјетљивија, због његових слабости, пати цијело тијело, али је и Дом Духа Светога.

Отварање изложбе планирано је ове суботе у 17 часова, док сам програм предвиђа обилазак комплекса Задужбине Краља Петра I Карађорђевића, који почиње у 13 сати, испред Краљеве куће. На отварању ће говорити управитељ Задужбине Краља Петра I Карађорђевића, Драган Рељић и уметничка директорка Центра за мозаик Оливера Станишић.

„Благо прошлости у очима савременика“: Пројекат остварен уз подршку Града Шапца. Ставови изнети у подржаним медијским пројектима, нужно не изражавају ставове органа који су доделили средства.
T.T.

Најновији број

30. април 2025.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa