Инфо

3. мај 2025.3. мај 2025.
(Фото: Глас Подриња)

(Фото: Глас Подриња)

У ТОКУ ТЕСТИРАЊЕ БУДУЋИХ ОСНОВАЦА

Више првака у Коцељеви, мање у сеоским срединама

На списку матичне службе налази се мањи број деце него на оном који је школи доставио вртић, што доводи до закључка да се одређени број породица у међувремену доселио у коцељевачки крај
Тестирање будућих ђака првака у коцељевачкој основној школи је у току. У школске клупе ће у септембру први пут сести око 95 малишана.

–Почели смо са тестирањем првака. Може се рећи да смо задовољни динамиком, мада има доста родитеља који су запослени и нису у могућности да дете доведу у предвиђеном термину на тестирање. У том случају школа заиста излази у сусрет и договара додатне термине- рекла је педагог Весна Јевтић Ранковић.

Дипломирани дефектолог Данијела Јанковић, стручни сарадник у коцељевачкој основној школи, подсећа да од текуће школске године ова образовна установа ради у две смене па је и тестирање будућих основаца могуће обавити и пре подне као и у поподневним сатима.

Највише родитеља заинтересовано је да им деца похађају наставу у матичној школи у Коцељеви, те се број првака у њој повећава, док их је у сеоским школама мање, што је тренд који је присутан годинама.
На списку матичне службе налази се мањи број деце него на оном који је школи доставио вртић, што доводи до закључка да се одређени број породица у међувремену доселио у коцељевачки крај.

Фото: В.Б.


СПРЕМНИЈИ ЗА ШКОЛУ
Према мишљењу стручне педагошке службе данашње генерације су у односу на своје вршњаке од пре неколико деценија боље припремљене за школу.

–Предшколски програм је обавезан и похађају га сви. Управо то се одрази у великој мери на тестирање и уопште на саму адаптацију ученика у првом разреду и касније, као и на постигнућа итд.. Деца су баш заинтересована и испрате све што треба у потпуности-оценила је Јевтић Ранковић.

Данијела Јанковић сматра да се у данашње време и родитељи труде да деца буду припремљена за школу. Неретко, тестирање код њих изазива више стреса него код самих првака.

–Упис у први разред и генерално тестирање је у ствари стресније за родитеље него за децу и мислим да родитељи заправо некад умеју да у тим својим жељама оптерете децу можда више него што би требало, јер тестирање је само један део уписа у први разред, део процене- подсетила је Јанковић.

Школа набавља и одређени школски прибор који се користи у продуженом боравку, али и у редовној настави и представља значајан вид подршке деци која долазе из сиромашнијих, односно социјално угрожених породица


ДИГИТАЛИЗАЦИЈА УТИЧЕ НА РАЗВОЈ ДЕТЕТА
Чини се да предшколци у све већој мери имају проблем са неправилним говором и потешкоћама са изговором одређеног броја гласова. И у некадашњим генерацијама било је оних који су муку мучили да изговоре “Р”, али делује да је у савремено доба све већи број малишана који неправилно изговорају већи број слова или имају комплексније поремећаје.

-Ми нисмо стручни да судимо о томе да ли данашња деца чешће имају проблема са говором, али оно што можемо да кажемо јесте да разлика евидентно постоји у поређењу са неким ранијим генерацијама. Када направимо паралелу, можда можемо да закључимо да дигитализација и дигитални уређаји итекако утичу на свеопшти развој детета- оценила је дипломирани дефектолог Данијела Јанковић.

ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК - ПОДРШКА ДЕЦИ И РОДИТЕЉИМА
У коцељевачком крају све је већи број породица са троје деце и родитељи су у великој мери заинтересовани за бесплатне уџбенике, напомињу у овој школи која ће се, као и до сада, бавити овом темом и пружити подршку породицама.

Једна од специфичности коцељевачке основне школе јесте висок проценат ушколовавања деце ромске популације и успешност у борби против раног напуштања у чему је од изузетне важности помоћ и подршка педагошког асистента.

Фото: Canva


-Чак и када нам се деца ромске националности не појаве у време тестирања, појаве се крајем августа, обаве оно што је потребно и крећу у школу. Имали смо у претходним годинама децу која нису похађала припремни предшколски програм, али смо успевали да их ушколујемо- истакла је Јанковић.

Највише деце ромске популације наставу похађа у школи у Драгињу где постоји продужени боравак за ученике првог и другог разреда.

Према речима директорке школе Соње Поповић, продужени боравак је од великог значаја и подршка је и ученицима и родитељима.

Школа набавља и одређени школски прибор који се користи у продуженом боравку, али и у редовној настави и представља значајан вид подршке деци која долазе из сиромашнијих, односно социјално угрожених породица.
В. Б.

Најновији број

30. април 2025.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa