Инфо

Берза

  • aero 850 ▲ 0,24%
  • fito 2.909 ▼ -3,29%
  • gmon 2.000 ▼ -0,05%
  • hpns 250 ▼ -35,90%
  • kmbn 3.300 ▲ 0,03%
  • lsta 531 ▼ -8,45%
  • mtlc 1.950 ⚫ 0,00%
  • niis 708 ▼ -0,28%
  • omol 800 ▼ -5,88%
  • rso19182 107,50 ▲ 1,01%
  • stotn 180 ⚫ 0,00%
  • stup 9.300 ⚫ 0,00%
  • svrl 600 ▼ -8,68%
  • tgas 13.020 ▲ 0,93%
  • trbg 4.000 ▼ -9,09%
(20. јун 2019.)

Брзина хода: Електрични тротинети могу тротоаром док се не донесе нови Закон

Брзина хода: Електрични тротинети могу тротоаром док се не донесе нови Закон
Почела је израда новог Закона о безбедности саобаћаја који ће, између осталог, регулисати и вожњу електричних тротинета.

Електричних тротинета је све више на улицама, а поједини могу да развију брзину и до 40 километара на сат, речено је Танјугу у Агенцији за безбедност саобраћаја.

"Живимо у времену када технолошка достигнућа брзо стижу једна другу и масовност електричних тротинета изненадила је грађане и законодавство не само код нас, већ и широм Европе и света", рекла је директорка Агенције Јасмина Милошевић.

Тако у Француској, додаје, већ други пут мењају законску регулативу због масовности електричних тротинета и зато што их све више има на тротоарима.

Када је реч о у Србији, Милошевић наводи да је радна група већ ангажована на изради новог Закону о безбедности у саобраћају и очекује се да ће следеће године почети и његова примена.

Милошевић истиче да се електрични тротинети разликују и по томе што неки могу да развију брзину до 15 километара на сат, а неки и до 40 км на сат.

"Моја препорука, на основу разговора и са МУП-ом, јесте да док се законски не регулишу електрични тротинети, да се они крећу тротоаром, али не брзином већом од брзине хода, а то је отприлике шест километара на сат. То је једини начин да не угрозе пешаке", нагласила је она.

Према њеним речима, Агенција за сада заступа став да наредне године, када ступи закон на снагу, да електрични тротинети буду сврстани у такву категорију да им се омогући да иду тротоаром ако се крећу до шест км на сат односно ако се ради о бржим тротинетима да иду бициклистичким стазама.

У појединим европским земљама електрчним тротинетима је дозвољено да се крећу тротоаром, док је у малом броју земаља дозвољено да се крећу јавним саобраћајем и то искључиво за тротинете који развијају веће брзине.

У Француској ће, на пример, до краја године бити забрањено кретање тротоараом и тротинети ће се кретати бициклистичким стазама или ће учествовати у јавном саобраћају.

Дозвољена брзина кретања по бициклистичкој стази биће 25 км на сат, а на коловозу 45 км на сат.

Према подацима Агенције, у Холандији за електричне тротинете су прописане регистарске таблице, а услов за управљање је старост возача од најмање 16 година, возачка дозвола и обавезно ношење кациге за оне који могу да развију брзину већ од 25 км на сат.

На пример, у Белгији и Словенији је дозвољено кретање електричних тротинета тротоаром. У Словенији је казна, ако су у јавном саобраћају, чак 500 евра, рекла је Милошевић Тањугу.

У Белгији електрични тротинети ће према новом закону моћи да се крећу 25 уместо 18 км на сат по бициклистичкој стази, а на тротоару шест км на сат. Ако нема тротоара моћи ће да се крећу десном страном пута ближе тротоару.

У Аустрији електрични тротинети користе површине које користе и бицикли, а коришћење тротоара биће забрањена.

У Шпанији употреба електричних тротинета није била законом посебно дефинисана и сада ради на измени закона, а ако дође до саобраћајне незгоде они се изједначавају са бициклима.

У Немачкој је предвиђена максимална брзина малих електричних возила до 20 км на сат, вожња бициклистичком стазом или путем где нема бициклистичке стазе, док коришћење тротоара није дозвољено.

Милошевић упозорава да је пред нама летња сезона или тзв. сезона транзитних путника и да од свих саобраћајних незгода у току године готово 40 одсто се догоди управо у летњим месецима.

Ове године закључно са 12. јуном, у односу на исти датум прошле године, у Србији је било за 300 мање саобраћајних незгода, 11 одсто мање погинулих и готово 1.000 људи је мање повређено.

"Важно је да бележимо смањење страдања младих од готово 31 одсто који спадају у веома рањиву категорију учесника у саобраћају, а имали смо и мањи број страдања деце за 50 одсто".

Милошевић је напоменула да најмлађи најчешће страдају у својству путника у возилу и похвалила родитеље који су почели да користе све заштитне системе у возилима.

"Не само да све више поседују дечије седиште већ га и правилно користе", додала је она.

Упозорила је да је најчешћи узорк незгода у летњим месецима умор возача и најавила да ће Агенција већ следеће недеље започети кампању "Вози одморан" у сарадњи са МУП-ом Србије.

Додаје да је Агенција у претходне три године имала кампању којом је успевала да смањи страдање на путевима у летњим месецима.
Танјуг

Најновији број

14. новембар 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa