Инфо

Берза

  • aero 848 ▼ -0,24%
  • akdm 342 ▲ 6,88%
  • dnos 3.200 ⚫ 0,00%
  • gmon 2.001 ▼ -0,25%
  • irtl 900 ⚫ 0,00%
  • kmbn 3.299 ▼ -0,03%
  • mtlc 1.950 ▲ 0,05%
  • niis 710 ▲ 0,28%
  • pdza 8.500 ▲ 2,41%
  • puue 140 ⚫ 0,00%
  • tpdn 300 ⚫ 0,00%
  • trgom 955 ⚫ 0,00%
(29. август 2019.)
ВОЗИЛИ СМО СЕ НОВООТВОРЕНИМ АУТОПУТЕМ МИЛОШ ВЕЛИКИ

Лакше, брже, скупље

Лакше, брже, скупље
Отварањем аутопута Милош Велики и грађанима Шапца ће бити олакшан пут ка Чачку, Ужицу, Пожеги, Црној Гори.
За наше суграђане који иду пут Чачка, најбрже је да се на Милоша Великог укључе после Уба. Од Шапца до Уба има 46 километара. Укључење код Обреновца свакако је опција, али је и дуже и напорније, јер нису урађени приступни прилази како би се растеретило ”слепо црево”. Због тога су се и појавили коментари о новом аутопуту у којима стоји да се Милошем Великим до Чачка стиже много брже, али се веома тешко до њега долази. Слична је прича и са уласком на Милоша Великог код Чачка. Велике су гужве, јер су у току радови на Ибарској магистрали због чега се користи обилазница која пролази кроз овај град. Када се уђе на аутопут код Уба, до чачка остаје нешто мање од 77 километара.
До сада је од Шапца до Чачка било потребно око два сата и 20 минута вожње, када се ишло Ибарском магистралом. Сада је то путовање много краће и траје до сат и 30 минута.
На самом аутопуту, сем у недељу увече, нису забележене гужва. Док смо се возили од Обреновца до Чачка, а била је субота поподне, нисмо приметили већи број возила. Од Београда до Чачка је и овим аутопутем немогуће стићи за мање од сат времена, али не због аутопута, већ због укључења и великих гужви у Београду.
Нови аутопут од Обреновца до Љига дужине је 62,7 километара, а чине га три деонице: Обреновац-Уб дужине 26,23 километара, Уб-Лајковац дужине 12,5 километара, где се због лошег квалитета приликом првобитне изградње део у укупној дужини од 2,5 км морао санирати и Лајковац-Љиг дужине 23,98 километара. Тако је са деоницом Љиг-Прељина, која је раније отворена, у саобраћају 103,06 км аутопута Е-763 Београд - Јужни Јадран.
Деоница Обреновац-Љиг је пројектована за брзине од 130 км на сат, ширине је 28,4 метра с брзом, средњом и зауставном траком и чине је 42 моста и надвожњака, где је најдужи мост дугачак преко 580 метара, а на њој је безбедности ради и око 200 километара одбојне ограде.
Траса аутопута Е-763 представља крак Трансевропске магистрале која повезује њен основни правац од Гдањска до Атине и Истанбула са Јадранским морем и луком Бар. Када се буде завршила и деоница до Пожеге, путницима ће у великој мери бити олакшан и пут до црногорског примирја.
Занимљиво је да је целом деоницом Обреновац - Љиг брзина ограничена на 130 километара, али је зато од Љига до Чачка брзина ограничена на 80 и 100 километара на сат због великог броја крвина на тој деоници.
Оно што, свакако није обрадовало возаче у Србији, то је цена путарине. За деоницу, нешто дужу од 103 километара, одређена је путарина у износу од 440 динара у једном правцу. Путарина ће се наплаћивати од недеље, 1. септембра. Када у разматрање узмете ситуацију да се у, на пример, Аустрији ни Мађарској за десет евра неограничено возите на аутопутевима недељу дана, ове деоница је веома скупа. Тако је одлучено, и ту се ништа не може променити.

Проверити резервоар пре пута
Аутопут је нови тако да нема бензинске пумпе на њему и то, такође треба узети у обзир када се креће на пут како се не би десило да аутомобил остане без горива. Ми смо на “Милошу Великом” приметили само једно одмориште, али сигурно је да ће у будућност новоотворени аутопут имати све оне детаље који би вожњу учинили угодном.

Н. К.

Најновији број

14. новембар 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa