Четбот МИА услужила 80.000 грађана и поштедела их одласка на шалтер
Највећа предност четбота је његова доступност грађанима 24 сата, седам дана у недељи, кроз познате канале комуникације - Вибер, Фацебоок и портале градских управа, без потребе за додатним одласцима на више шалтера да би се завршиле процедуре. Захваљујући вештачкој интелигенцији, четбот стално унапређује своја знања, свака конверзација се памти и користи за тренирање бољих одговора. У стању је да паралелно води стотине конверзација, тако да је истовремено доступан за све грађане
Први четбот локалних самоуправа у Србији и БиХ базиран на вештачкој интелигенцији омогућио је да готово 80.000 грађана Сомбора, Шапца, Бијељине и Лакташа дође до жељених услуга без одласка на шалтер градске управе. Са четботом су обавили 142.000 конверзација за нешто више од годину дана.
Дигитална асистенткиња МИА (Муниципал Интеллигент Асистент) пружа брже одговоре и штеди време и новац грађанима, због чега би и друге државне и локалне службе требало да уведу четботове у рад своје управе, закључак је пројекта „Унапређење општинских услуга у Србији и Босни и Херцеговини“, који су спровели ГИЗ и компанија Сага, у сарадњи са НАЛЕД-ом и ПКРС, у оквиру програма девелоППП немачког Савезног министарства за економску сарадњу и развој (БМЗ).
МИА је лансирана у октобру 2021. када је почела да помаже грађанима Шапца да дођу до пореских уверења, уверења из матичних књига и књиге држављана и да остваре право на дечији или родитељски додатак. Истовремено, МИА у Сомбору пружа информације о дечијем додатку и пореским уверењима, пореском дугу и издавању уверења о измиреним пореским обавезама. Оба града су отпочетка на располагању имала и информације о радном времену градских органа, телефонима, као и актуелним дешавањима.
На почетку МИА је била само пружалац важних информација. То се полако мења у октобру 2022. када су у све четири локалне самоуправе, грађани по први пут добили могућност путем четбота да поруче изводе из матичних књига и књига држављана, који им стижу на кућну адресу, као и да пријаве комунални проблем. Након тога број конверзација и корисника порастао је 10 пута. Као омиљена услуга показала се пријава комуналних проблема, са 298 пријава у три месеца, а у истом периоду поднет је и 181 захтев за издавање извода или уверења.
У завршници пројекта, најновија услуга која је уведена јесте заказивање термина за закључење брака у Шапцу, где будући младенци путем вајбера сада могу да доставе неопходне информације матичару, како би их све чекало спремно када дођу у матичну службу. Такође, и у Шапцу и Сомбору, привредници и инвеститори на овај начин могу да сазнају све што их интересује о развијању бизниса у граду, подстицајима, таксама и накнадама.
Највећа предност четбота је његова доступност грађанима 24 сата, седам дана у недељи, кроз познате канале комуникације - Вибер, Фацебоок и портале градских управа, без потребе за додатним одласцима на више шалтера да би се завршиле процедуре. Захваљујући вештачкој интелигенцији, четбот стално унапређује своја знања, свака конверзација се памти и користи за тренирање бољих одговора. У стању је да паралелно води стотине конверзација, тако да је истовремено доступан за све грађане.
Приходи глобалног тржишта четботова до 2027. премашиће 450 милиона долара што ће представљати десетоструки раст у периоду од 10 година, а о њиховом значају говори и податак да су од избијања пандемије корона вируса најбрже растући канал комуникације компанија са потрошачима. Све више су заступљени и у јавном сектору, али у Србији постоји тек десетак четботова које су креирали државни органи, док је на локалу МИА и даље једини дигитални асистент.
Дигитална асистенткиња МИА (Муниципал Интеллигент Асистент) пружа брже одговоре и штеди време и новац грађанима, због чега би и друге државне и локалне службе требало да уведу четботове у рад своје управе, закључак је пројекта „Унапређење општинских услуга у Србији и Босни и Херцеговини“, који су спровели ГИЗ и компанија Сага, у сарадњи са НАЛЕД-ом и ПКРС, у оквиру програма девелоППП немачког Савезног министарства за економску сарадњу и развој (БМЗ).
У завршници пројекта, најновија услуга која је уведена јесте заказивање термина за закључење брака у Шапцу, где будући младенци путем вајбера сада могу да доставе неопходне информације матичару, како би их све чекало спремно када дођу у матичну службу
МИА је лансирана у октобру 2021. када је почела да помаже грађанима Шапца да дођу до пореских уверења, уверења из матичних књига и књиге држављана и да остваре право на дечији или родитељски додатак. Истовремено, МИА у Сомбору пружа информације о дечијем додатку и пореским уверењима, пореском дугу и издавању уверења о измиреним пореским обавезама. Оба града су отпочетка на располагању имала и информације о радном времену градских органа, телефонима, као и актуелним дешавањима.
На почетку МИА је била само пружалац важних информација. То се полако мења у октобру 2022. када су у све четири локалне самоуправе, грађани по први пут добили могућност путем четбота да поруче изводе из матичних књига и књига држављана, који им стижу на кућну адресу, као и да пријаве комунални проблем. Након тога број конверзација и корисника порастао је 10 пута. Као омиљена услуга показала се пријава комуналних проблема, са 298 пријава у три месеца, а у истом периоду поднет је и 181 захтев за издавање извода или уверења.
У завршници пројекта, најновија услуга која је уведена јесте заказивање термина за закључење брака у Шапцу, где будући младенци путем вајбера сада могу да доставе неопходне информације матичару, како би их све чекало спремно када дођу у матичну службу. Такође, и у Шапцу и Сомбору, привредници и инвеститори на овај начин могу да сазнају све што их интересује о развијању бизниса у граду, подстицајима, таксама и накнадама.
Највећа предност четбота је његова доступност грађанима 24 сата, седам дана у недељи, кроз познате канале комуникације - Вибер, Фацебоок и портале градских управа, без потребе за додатним одласцима на више шалтера да би се завршиле процедуре. Захваљујући вештачкој интелигенцији, четбот стално унапређује своја знања, свака конверзација се памти и користи за тренирање бољих одговора. У стању је да паралелно води стотине конверзација, тако да је истовремено доступан за све грађане.
Приходи глобалног тржишта четботова до 2027. премашиће 450 милиона долара што ће представљати десетоструки раст у периоду од 10 година, а о њиховом значају говори и податак да су од избијања пандемије корона вируса најбрже растући канал комуникације компанија са потрошачима. Све више су заступљени и у јавном сектору, али у Србији постоји тек десетак четботова које су креирали државни органи, док је на локалу МИА и даље једини дигитални асистент.
Најновији број
3. октобар 2024.