Инфо

30. март 2023.30. мар 2023.
Недовољно знакова на путевима
ИЗВЕШТАЈ О СТАЊУ БЕЗБЕДНОСТИ САОБРАЋАЈА

Недовољно знакова на путевима

Од почетка јула до краја децембра 2022.године на подручју коцељевачке општине, према подацима Полицијске станице у Коцељеви, догодило се осам саобраћајних незгода. У три несреће било је шест тешко повређених лица. У исто толико четири возача и један путник су задобили лаке телесне повреде, док је у две саобраћајне незгоде двоје људи изгубило живот. Најчешчћи узроци саобраћајних несрећа су погрешно извођење окретања или другог маневра возилом, вожња под утицајем алкохола али и неприлагођена брзина условима саобраћаја и стању пута
О стању безбедности саобраћаја на територији коцељевачке општине у другој половини протекле године дискутовали су чланови општинског већа на прошлонедељној седници.

У овом документу наведено је, између осталог, да је стање вертикалне сигнализације у релативно добром стању, те да је просечан број знакова по колометру уличне мреже задовољавајући. Са друге стране на појединим локалним и некатегорисаним путевима је испод минимума потребног за безбедно функционисање саобраћаја.

Новац усмерен на побољшање услова за безбедност на саобраћајницама издваја се из локалних финансија преко управљача јавних путева који је надлежан за одржавање и изградњу улица и путева на подручју ове општине. Програмом постављања, замењивања, допуњавања и обнављања саобраћајне сигнализације у току прошле године предвиђена је уградња вертикалне и хоризонталне сигнализације и заштитне опреме на локалним и некатегорисаним путевима и улицама у износу од око 2,6 милиона динара.

Новац усмерен на побољшање услова за безбедност на саобраћајницама издваја се из локалних
финансија преко управљача јавних путева који је надлежан за одржавање и изградњу улица и путева на подручју ове општине


Начелник надлежног одељења општинске управе подсетио је да су извори финансијских средстава за унапређење безбедности на друмовима, између осталих, и новчане казне за прекршаје.

Наиме, Законом о безбедности саобраћаја на путевима предвиђено је да средства од новчаних казни у висини од 70 одсто припадају републичком буџету, а преосталих 30 одсто јединици локалне самоуправе на чијој територији је прекршај учињен.

-Од тих 30 посто средстава који припадају општини половина се користи за поправљање саобраћајне инфраструктуре. Укупан приход од тих прекршаја прошле године који су учињени на територији општине а који припадају локалном буџету су 4,1 милион динара. То се из године у годину повећава- истакао је Миодраг Тадић.

Он је додао да је у једном делу Коцељеве постављен видео надзор, те да би ефекти били далеко бољи уколико би до краја био реализован овај пројекат који подразумева и додатни систем надзора који би пратио брзину кретања и санкционисао те прекршаје.

–Видео надзор који је до сада урађен је у функцији општег система видео надзора и свакако може да помогне у регулисању саобраћаја, нарочито што се тиче паркирања, али то није видео надзор који директно санкционише прекршаје као што би то могао радарски ситем који ће бити обухваћен другом фазоом постављања видео надзора. Није нам циљ да људе кажњавама, већ да утичемо на повећање безбедности саобраћаја. Та фаза видео надзора је прилично скупа и видећемо када ћемо бити у прилици да је реализујемо- закључио је Тадић.

КЉУЧНИ ПРОБЛЕМ НЕПОШТОВАЊЕ ПРОПИСА
Извештај о стању безбедности саобраћаја садржи показатеље за петогодишњи период на основу којих су надлежни дошли до одређених закључака, до сазнања шта је добро а шта би требало поправити, на чему радити.

Према подацима Агенције за безбедност саобраћаја кључни проблеми безбедности саобраћаја којима треба посветити пажњу на територији општине Коцељева су коришћење мобилних телефона, посебно код возача теретних возила и аутобуса.

Према подацима Агенције за безбедност саобраћаја кључни проблеми безбедности саобраћаја којима треба посветити пажњу на територији општине Коцељева су коришћење мобилних телефона, посебно код возача теретних возила и аутобуса


–Ту су још употреба сигурносног појаса на предњем седишту. Овај индикатор је најлошији у држави и износи 58.8 одсто. Брине значајан пад вредности овог индикатора у односу на годину пре за преко 20 одсто. На нивоу националног просека су употреба појаса на задњем седишту, коришћење заштитних система за децу- додао је Миодраг Тадић.

Употреба заштитних кацига на мопедима је испод националног нивоа и спада међу 15 најлошијих. Са друге стране, према речима надлежних, она је изнад просека у држави када је реч о коришћењу заштитних кацига на мотоциклима.

ОСАМ НЕЗГОДА, 13 НАСТРАДАЛИХ ЛИЦА
Од почетка јула до краја децембра 2022.године на подручју коцељевачке општине, према подацима Полицијске станице у Коцељеви, догодило се осам саобраћајних незгода. У три несреће било је шест тешко повређених лица. У исто толико четири возача и један путник су задобили лаке телесне повреде, док је у две саобраћајне незгоде двоје људи изгубило живот.

Најчешчћи узроци саобраћајних несрећа су погрешно извођење окретања или другог маневра возилом, вожња под утицајем алкохола али и неприлагођена брзина условима саобраћаја и стању пута.

НЕБЕЗБЕДННО ОДВАЈАЊЕ СА МАГИСТРАЛНОГ ПУТА
Дискутујући о стању на путевима са аспекта безбедности саобраћаја чланица Општинског већа Радмила Пимић нагласила је да је део саобрћајнице на уласку у Коцељеву са магистралног пута Шабац-Ваљево у веома лошем стању, прилично небезбедан и необележен.

–То је део изнад надвожњака и лако се може догодити да возач слети са пута. Посебно је ризично када је магла. Бар да има банкина, да је обележено како би било уочљивије. Не знам да ли је то у надлежности општине или не- питала је Пимић.

Законом о безбедности саобраћаја на путевима предвиђено је да средства од новчаних казни у висини од 70 одсто припадају републичком буџету, а преосталих 30 одсто јединици локалне самоуправе на чијој
територији је прекршај учињен


Да је ипак реч о деоници државног пута потврдио је Миодраг Тадић, који је додао да су слични проблеми и на другим државним путевима на подручју општине.

Председник већа Душан Илинчић оценио је да је потребно обавестити надлежно државно предузеће о уоченим проблемима и затражити њихово решавање.

–Чињеница је да је одвајање са магистралног пута небезбедно, неадекватно обележено, да је коловоз пун рупа и колотрага те је потребно упутити један допис ЈП Путеви Србије да се изнађе решење проблема на овој деоници- закључио је Илинчић.
Весна Бошковић

Најновији број

3. октобар 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa