Berza

  • aero 810 ▲ 1,00%
  • amso 600 ⚫ 0,00%
  • babp 709 ▲ 2,75%
  • brkc 290 ⚫ 0,00%
  • enhl 680 ▼ -2,44%
  • fint 570 ▲ 1,79%
  • gmon 2.326 ▲ 6,80%
  • hmbg 686 ⚫ 0,00%
  • irtl 801 ▼ -5,76%
  • jesv 6.290 ▲ 4,64%
  • mtlc 1.917 ▲ 0,89%
  • niis 680 ▼ -0,58%
  • omol 850 ⚫ 0,00%
  • rso19183 115,58 ▲ 15,58%
  • stup 5.929 ▲ 0,24%
  • svrl 541 ▲ 0,19%
  • tlkb 11.000 ▼ -0,07%
  • trbg 4.500 ▼ -0,04%
  • trgom 951 ⚫ 0,00%
(25. januar 2018.)
BROJ POGINULIH U SAOBRAĆAJNIM NESREĆAMA PREPOLOVLjEN

ULAGANjEM DO MANjE NASTRADALIH

Iz Upravnog odbora NALED saopšteno je da je u Srbiji broj nesreća iz godine u godinu manji, a naročito broj nezgoda sa smrtnim ishodom, ali da bi se tako nastavilo neophodno je da se radi na jačanju svesti građana o važnosti poštovanja propisa i većem ulaganju sredstava u bezbednost saobraćaja
Broj poginulih u saobraćajnim nesrećama u Srbiji u poslednjih 20 godina prepolovljen je na oko 600 godišnje, a troškovi koje te nezgode prave državi premašuju 300 miliona evra, rečeno je na skupu „Upravljanje bezbednošću drumskog saobraćaja na lokalu“, koji je održan u Beogradu.
Veliki gubici mogli bi da budu smanjeni boljim ulaganjem u unapređenje bezbednosti saobraćaja na lokalnom nivou, a očekuje se i izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja i Zakona o javnim putevima, ocenjeno je na skupu koji su u Palati Srbija organizovali NALED i Auto-moto savez Srbije u saradnji sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Iz Upravnog odbora NALED saopšteno je da je u Srbiji broj nesreća iz godine u godinu manji, a naročito broj nezgoda sa smrtnim ishodom, ali da bi se tako nastavilo neophodno je da se radi na jačanju svesti građana o važnosti poštovanja propisa i većem ulaganju sredstava u bezbednost saobraćaja.
- Prosek tokom 80-ih godina bio je 2.000 smrtnih slučajeva, 90-ih 1.300, tokom poslednje decenije smanjen je na hiljadu, a poslednjih godinu dana na 600 saobraćajnih nezgoda sa smrtnim slučajem – saopštio je NALED.
Procenjuje se da nezgode sa lakšim telesnim povredama koštaju oko 3.000 evra, sa težim više od 30.000 evra, a za nesreću sa smrtnim ishodom i više od 300.000 evra. Ukupno trošak za državu premašuje 300 miliona evra godišnje, a značajno je veći nego iznos ulaganja za bezbednost saobraćaja. Potrebno je taj odnos preokrenuti.
Državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Edin Zećirović rekao je da su u Srbiji magistralni putevi u velikom broju slučajeva isprepletani sa lokalnim, što dovodi do toga da saobraćaj bude jako intenzivan, a „u tako zgusnutom saobraćaju često dolazi do nesreća“.
- Vlada Srbije donela je strateški plan u okviru kojeg je zacrtano da do 2020. godine bude prepolovljen broj saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom, kao i da nijedno dete ne strada u saobraćaju, bez obzira na kategorizaciju puta - kazao je Zećirović.
Opštini 30 odsto
Od svake naplaćene kazne, 30 odsto novca odlazi opštini u kojoj je prekršaj napravljen, što na nivou Srbije premašuje milijardu dinara, međutim ta sredstva se uglavnom troše nenamenski ili usmeravaju u poslove koji predstavljaju redovno održavanje, a ne ulaganje u unapređenje bezbednosti saobraćaja. Problem nenamenskog trošenja trebalo bi da bude rešen izmenema Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, koji će obavezati sve opštine da formiraju lokalne savete, koji će morati da pribave saglasnost Agencije za bezbednost saobraćaja na plan rada i upotrebu sredstava od naplaćenih kazni.
N. K.

Najnoviji broj

10. oktobar 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa