Инфо

Берза

  • aero 1.692 ▲ 0,18%
  • agbc 500 ⚫ 0,00%
  • alfa 34.434 ▲ 2,48%
  • amsopb 545 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 3.490 ▲ 2,47%
  • enhl 690 ⚫ 0,00%
  • hmbg 510 ⚫ 0,00%
  • jesv 5.105 ▲ 2,08%
  • kmbn 1.905 ▲ 0,26%
  • niis 684 ▲ 0,74%
  • rso1488 127,40 ⚫ 0,00%
  • svrl 600 ⚫ 0,00%
(25. јануар 2018.)
БРОЈ ПОГИНУЛИХ У САОБРАЋАЈНИМ НЕСРЕЋАМА ПРЕПОЛОВЉЕН

УЛАГАЊЕМ ДО МАЊЕ НАСТРАДАЛИХ

Из Управног одбора НАЛЕД саопштено је да је у Србији број несрећа из године у годину мањи, а нарочито број незгода са смртним исходом, али да би се тако наставило неопходно је да се ради на јачању свести грађана о важности поштовања прописа и већем улагању средстава у безбедност саобраћаја
Број погинулих у саобраћајним несрећама у Србији у последњих 20 година преполовљен је на око 600 годишње, а трошкови које те незгоде праве држави премашују 300 милиона евра, речено је на скупу „Управљање безбедношћу друмског саобраћаја на локалу“, који је одржан у Београду.
Велики губици могли би да буду смањени бољим улагањем у унапређење безбедности саобраћаја на локалном нивоу, а очекује се и измена Закона о безбедности саобраћаја и Закона о јавним путевима, оцењено је на скупу који су у Палати Србија организовали НАЛЕД и Ауто-мото савез Србије у сарадњи са Министарством грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Из Управног одбора НАЛЕД саопштено је да је у Србији број несрећа из године у годину мањи, а нарочито број незгода са смртним исходом, али да би се тако наставило неопходно је да се ради на јачању свести грађана о важности поштовања прописа и већем улагању средстава у безбедност саобраћаја.
- Просек током 80-их година био је 2.000 смртних случајева, 90-их 1.300, током последње деценије смањен је на хиљаду, а последњих годину дана на 600 саобраћајних незгода са смртним случајем – саопштио је НАЛЕД.
Процењује се да незгоде са лакшим телесним повредама коштају око 3.000 евра, са тежим више од 30.000 евра, а за несрећу са смртним исходом и више од 300.000 евра. Укупно трошак за државу премашује 300 милиона евра годишње, а значајно је већи него износ улагања за безбедност саобраћаја. Потребно је тај однос преокренути.
Државни секретар у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Един Зећировић рекао је да су у Србији магистрални путеви у великом броју случајева испреплетани са локалним, што доводи до тога да саобраћај буде јако интензиван, а „у тако згуснутом саобраћају често долази до несрећа“.
- Влада Србије донела је стратешки план у оквиру којег је зацртано да до 2020. године буде преполовљен број саобраћајних несрећа са смртним исходом, као и да ниједно дете не страда у саобраћају, без обзира на категоризацију пута - казао је Зећировић.
Општини 30 одсто
Од сваке наплаћене казне, 30 одсто новца одлази општини у којој је прекршај направљен, што на нивоу Србије премашује милијарду динара, међутим та средства се углавном троше ненаменски или усмеравају у послове који представљају редовно одржавање, а не улагање у унапређење безбедности саобраћаја. Проблем ненаменског трошења требало би да буде решен изменема Закона о безбедности саобраћаја на путевима, који ће обавезати све општине да формирају локалне савете, који ће морати да прибаве сагласност Агенције за безбедност саобраћаја на план рада и употребу средстава од наплаћених казни.
Н. К.

Најновији број

20. септембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa