8. septembar 2011.8. sep 2011.
IZBORNI SLOGAN I NjEGOVE KARAKTERISTIKE

KLjUČ I SUŠTINA IZBORNE KAMPANjE

Slogan, kratka poruka, nekada ne duža od jedne reči, mora da ostane upečatljiva, pamtljiva, ali i da podstakne sve, čak i one kojima je politika odbojna, da izađu na izbore i zaokruže baš taj broj i tu opciju. Težak zadatak
Iako teorija političkog marketinga poznaje različite vrste političkih kampanja, u odnosu na dužinu trajanja iste, većina stanovništva, pravim početkom kampanje smatra onaj period kada, nakon raspisivanja izbora, svi oglasni prostori u gradu, za svega nekoliko časova, bivaju pokriveni izbornim plakatima, informativni televizijski sadržaji dobijaju segment pod nazivom „Izbori“, a politički marketing postane deo komercijalnog programa medijskih kuća. Najvažniji i najvidljiviji segment plakata, tv reklame, uz redni broj koji treba zaokružiti na izbornom listiću, je i kratka poruka, sastavljena od jedne ili više reči, koju nazivamo slogan. Te reči će, u manjem ili većem formatu, biti na ulazima, gradskom prevozu, liftovima, poštanskim sandučićima. Poruka će pisati na olovkama, upaljačima, kalendarima, notesima, a sve sa ciljem da se slogan prenese biraču, i da utiče na njega.
Slogan predstavlja ključnu stavku strategije izborne kampanje. Pre „napada“ na biračko telo, stranka, grupa građana, ili kandidat, u zavisnosti od vrste izbora, formira strategiju kojom će pokušati da pridobije što veći broj glasača. Strategija se pravi na osnovu društvenih okolnosti, sopstvenih karakteristika, ali i rivala. Centralni deo izborne strategije predstavljaju okosnice kampanje, odnosno tačke oko kojih se celokupna kampanja organizuje. Ove okosnice kampanje se pretaču u poruku, koja predstavlja izborni slogan. Zadatak koji oni imaju je, da na stav sve većeg broja ljudi, „Svi su oni isti“, odgovore zašto baš ta opcija, ili taj kandidat nije.

Najnoviji broj

25. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa