
Osnovna škola „Majur” – (PIRLS 2021)
Međunarodno ispitivanje čitalačke pismenosti dece
PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) je međunarodno ispitivanje razvoja čitalačke pismenosti dece u četvrtom razredu osnovne škole (dece uzrasta 10 godina).
Nosioci PIRLS istraživanja u Srbiji su Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja i Ministarstvo prosvete, neuke i tehnološkog razvoja.
PIRLS pruža zemljama učesnicama jedinstvenu priliku da prikupe međunarodno uporedive podatke o čitalačkim kompetencijama učenika, obezbeđuje podatke o učenju u školi i kod kuće, obezbeđuje informacije o nastavi u školama.
Istraživanje se sprovodi u petogodišnjim ciklusima kako bi se odredili međunarodni trendovi razvoja čitalačke pismenosti, kreirale obrazovne politike i aktivnosti koje se odnose na čitanje s razumevanjem. U istraživanje PIRLS 2021 uključeno je više od 50 zemalja, a Republika Srbija prvi put učestvuje.
Osnovna škola „Majur” u Majuru je jedna od 170 odabranih škola u kojima se vrši testiranje. U utorak, 23. marta 2021. godine testirani su učenici odeljenja 43. Testiranju su pristupili svi učenici odabranog odeljenja. Deca su bila opuštena i raspoložena tokom rada. Najslađe osmehe izmamili su pokloni koje su dobili.
Sve aktivnosti od pripreme do održavanja testiranja u školi realizovale su Snežana Petrović, pedagog i Dragica Šuvaković, bibliotekar. Drago nam je što smo bili deo ovog velikog istraživanja. Zahvaljujemo učenicima i njihovim roditeljima, učiteljici Mileni Veljić i direktoru škole Živanu Makeviću na podršci i saradnji.
Posebne pohvale za predstavnike ZVKOV-a: Branislava Ranđelovića, nacionalnog koordinatora za PIRLS 2021, Danijelu Đukić, asistenta nacionalnog koordinatora i članove nacionalnog tima: Teodoru Bojović, Elizabetu Karalić, Tanju Trbojević, Katarinu Glišić i Milicu Jakovljević Radovanović, koji su nesebično radili kako bi ovo istraživanje bilo uspešno realizovano.
Nosioci PIRLS istraživanja u Srbiji su Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja i Ministarstvo prosvete, neuke i tehnološkog razvoja.
PIRLS pruža zemljama učesnicama jedinstvenu priliku da prikupe međunarodno uporedive podatke o čitalačkim kompetencijama učenika, obezbeđuje podatke o učenju u školi i kod kuće, obezbeđuje informacije o nastavi u školama.
Istraživanje se sprovodi u petogodišnjim ciklusima kako bi se odredili međunarodni trendovi razvoja čitalačke pismenosti, kreirale obrazovne politike i aktivnosti koje se odnose na čitanje s razumevanjem. U istraživanje PIRLS 2021 uključeno je više od 50 zemalja, a Republika Srbija prvi put učestvuje.
Osnovna škola „Majur” u Majuru je jedna od 170 odabranih škola u kojima se vrši testiranje. U utorak, 23. marta 2021. godine testirani su učenici odeljenja 43. Testiranju su pristupili svi učenici odabranog odeljenja. Deca su bila opuštena i raspoložena tokom rada. Najslađe osmehe izmamili su pokloni koje su dobili.
Sve aktivnosti od pripreme do održavanja testiranja u školi realizovale su Snežana Petrović, pedagog i Dragica Šuvaković, bibliotekar. Drago nam je što smo bili deo ovog velikog istraživanja. Zahvaljujemo učenicima i njihovim roditeljima, učiteljici Mileni Veljić i direktoru škole Živanu Makeviću na podršci i saradnji.
Posebne pohvale za predstavnike ZVKOV-a: Branislava Ranđelovića, nacionalnog koordinatora za PIRLS 2021, Danijelu Đukić, asistenta nacionalnog koordinatora i članove nacionalnog tima: Teodoru Bojović, Elizabetu Karalić, Tanju Trbojević, Katarinu Glišić i Milicu Jakovljević Radovanović, koji su nesebično radili kako bi ovo istraživanje bilo uspešno realizovano.
D.Š. (Osnovna škola „Majur”)
Najnoviji broj
24. april 2025.