
Petar Gajić, doktor likovne umetnosti
Samostalna izložba dr Petra Gajića u Vrbasu
Tok postdramske aproprijacije
„Na realnim životnim događajima, suočavanju sa tragedijom koja je odredila porodični i životni tok, prihvatanju činjenica i novonastalih okolnosti, simbolično sam gradio misao o postdrami, što je deo naziva ovog ciklusa“, pojasnio je dr likovne umetnosti Petar Gajić
U galeriji Kulturnog centra Vrbas, 12. septembra, biće otvorena samostalna izložba radova na papiru i od papira doktora likovne umetnosti Petra Gajića. Postavka pod nazivom „Tok postdramske aproprijacije“ obuhvata radove nastale u poslednje tri godine.
-U seriji radova na hamer i akvarel papiru u prvi plan sam postavio odnos prema životnim pitanjima, a što se desilo nakon doktorskih akademskih studija i doktorskog umetničkog projekta pod nazivom „Prostorne slike sa igračkama u ogledalu autoreflesije“ na FLU u Beogradu. Poetičke i likovne varijacije su prisutne u ovom ciklusu, a primarna misao se odnosi na tumačenje univerzalnih i svakodnevnih pitanja, što je usledilo nakon teških životnih događaja. Potrebi da se izrazi duboko lični stav o pojedinim kriznim pitanjima sa početka 2020. godine prethodila je porodična drama, sredinom 2019, što je intenziviralo misao o nastajanju, stvaranju, delovanju, prisvajanju, kretanju i suočavanju sa smrtnim ishodom. Na realnim životnim događajima, suočavanju sa tragedijom koja je odredila porodični i životni tok, prihvatanju činjenica i novonastalih okolnosti, simbolično sam gradio misao o postdrami, što je deo naziva ovog ciklusa – istakao je Gajić i dodao da je tokom stvaranja dela inkorporirao određene elemente.
-U likovnu igru uključio sam dečje crteže najstarijeg sina na predškolskom uzrastu, njegove mlečne zube, pramen kose drugog sina nakon prvog šišanja, dokumenta koja su u vezi sa njegovim stasavanjem, školovanjem, nerazumevanjem tokom njihovog odrastanja i drugo. Upotrebom i lepljenjem prirodnih materijala organskog porekla kao što je ptičje perje (sve je prolazno kao ptica let), odabranim kamenčićima iz reke i mora, potom novinskim papirom i dokumentima o prošlom vremenu, otkrivao sam nova značenja i korelaciju sa događajima iz stvarnog života, gde sam domišljato pratio poruke prošlosti, a što je u vezi sa bliskom osobom, njegovim rađanjem, odrastanjem i životnim krajem.
Autor postavke navodi da ova ostvarenja na papiru i od papira predstavljaju refleksiju o jednom vremenu kraja druge i početka treće decenije ovog veka. Pomoću široke četkice i kineskog tuša, uz grafitne olovke, tamni, sivi i beli papir u kolažnoj i dekolaž varijanti, papirne materijale i kartonsku galanteriju, reslove iz fotografske radnje umetnik je stvarao dela promišljajući o protoku vremena, izazovima individualnog i kolektivnog, odnosa privatnog i javnog, konstantne promene na ličnom i porodičnom planu.
Otvaranje postavke zakazano je za 19 časova.
-U seriji radova na hamer i akvarel papiru u prvi plan sam postavio odnos prema životnim pitanjima, a što se desilo nakon doktorskih akademskih studija i doktorskog umetničkog projekta pod nazivom „Prostorne slike sa igračkama u ogledalu autoreflesije“ na FLU u Beogradu. Poetičke i likovne varijacije su prisutne u ovom ciklusu, a primarna misao se odnosi na tumačenje univerzalnih i svakodnevnih pitanja, što je usledilo nakon teških životnih događaja. Potrebi da se izrazi duboko lični stav o pojedinim kriznim pitanjima sa početka 2020. godine prethodila je porodična drama, sredinom 2019, što je intenziviralo misao o nastajanju, stvaranju, delovanju, prisvajanju, kretanju i suočavanju sa smrtnim ishodom. Na realnim životnim događajima, suočavanju sa tragedijom koja je odredila porodični i životni tok, prihvatanju činjenica i novonastalih okolnosti, simbolično sam gradio misao o postdrami, što je deo naziva ovog ciklusa – istakao je Gajić i dodao da je tokom stvaranja dela inkorporirao određene elemente.
U seriji radova na hamer i akvarel papiru u prvi plan sam postavio odnos prema životnim pitanjima, a što se desilo nakon doktorskih akademskih studija i doktorskog umetničkog projekta pod nazivom „Prostorne slike sa igračkama u ogledalu autoreflesije“ na FLU u Beogradu
-U likovnu igru uključio sam dečje crteže najstarijeg sina na predškolskom uzrastu, njegove mlečne zube, pramen kose drugog sina nakon prvog šišanja, dokumenta koja su u vezi sa njegovim stasavanjem, školovanjem, nerazumevanjem tokom njihovog odrastanja i drugo. Upotrebom i lepljenjem prirodnih materijala organskog porekla kao što je ptičje perje (sve je prolazno kao ptica let), odabranim kamenčićima iz reke i mora, potom novinskim papirom i dokumentima o prošlom vremenu, otkrivao sam nova značenja i korelaciju sa događajima iz stvarnog života, gde sam domišljato pratio poruke prošlosti, a što je u vezi sa bliskom osobom, njegovim rađanjem, odrastanjem i životnim krajem.
Autor postavke navodi da ova ostvarenja na papiru i od papira predstavljaju refleksiju o jednom vremenu kraja druge i početka treće decenije ovog veka. Pomoću široke četkice i kineskog tuša, uz grafitne olovke, tamni, sivi i beli papir u kolažnoj i dekolaž varijanti, papirne materijale i kartonsku galanteriju, reslove iz fotografske radnje umetnik je stvarao dela promišljajući o protoku vremena, izazovima individualnog i kolektivnog, odnosa privatnog i javnog, konstantne promene na ličnom i porodičnom planu.
Otvaranje postavke zakazano je za 19 časova.
M. Ž.
Najnoviji broj
7. decembar 2023.