18. april 2024.18. apr 2024.
Foto: Privatna arhiva

Foto: Privatna arhiva

Marijana Lazić i „Šta da spremam danas?“

Brzi, laki i slatki recepti

Mlada Šapčanka Marijana Lazić lice je iza profila „Šta danas da spremam“. Kroz video predstavlja brze, lake, praktične slatke recepte. Društvene mreže vidi kao priliku za promociju, kreativnost, zaradu i plasiranje zanimljivih sadržaja
Šta da premam danas? Pitanje je koje često postavimo sebi kada je hrana u pitanju. A verovatno češće kada pomislimo na slatkiše. Koliko puta ste i vi guglali brze, lake i slatke recepte? Previše, neki će reći. No, izgleda da jedna Šapčanka ima odgovor na ovu dilemu svake domaćice i domaćina. I ako pogledamo brojke u njen izbor veruje 67.700 ljudi na Instagramu, i 50.900 na Tik Toku. Ne verujete? Telefon u ruke i potražite profil Just eat me (Samo me pojedi).

Viralni video: Kako sam zakazala 300 šišanja za dan?
Marijana je autorka videa iz frizerskog salona gde frizerka navodi da je za dan zakazala šišanje 300 Kineza i nakon toga otputovala u Dubai na odmor. Video ima dva miliona pregleda na Tik Toku.
-Ubeđivala sam mamu da snimi nešto. To je trajalo neko vreme dok jedan dan nije došla kući i pokazala mi da je snimila jednu ženu u salonu. Obradovala sam se, jer je to uradila posle šest meseci ubeđivanja. Palo mi je na pamet da to povežem sa Kinezima koji žive blizu maminog salona i dolaze na šišanje. Osmislila sam priču i pustila video. Očekivala sam da će video biti gledan, ali je sve otišlo u potpuno drugačijem smeru. Na kraju video je postao poznatiji od suštine koju sam želela da postignem, a to je da je moja mama dobra frizerka i da privučemo nove mušterije. Za mamu je to bila prevelika pažnja.


-Kao mala volela sam da spremam hranu, ali intenzivnije tokom studija sam se posvetila pravljenju kolača. Tokom leta kada sam boravila u Šapcu višak slobodnog vremena posvećivala sam eksperimentisanju sa sastojcima i receptima – kaže Marijana Lazić i napominje da je tek prošle godine po povratku u rodni grad odlučila da snimi sebe kako pravi kolače i da to podeli sa drugima.

Ideja je najvažnija
Kaže da nije imala nameru da snima pripremu, niti da prodaje kolače. No, prijatelji i komšije su joj predložili da to učini.

Foto: Privatna arhiva


-Razmišljala sam kako bih to mogla da izvedem, jer ako bih oglasila isključivo prodaju to ne bi imalo mnogo efekta. Upustila sam se u istraživanje. Kako mreže funkionišu, ko je moja publika. Ideja je bila da steknem određenu publiku, da im pokažem šta nudim, a zatim počnem sa prodajom kolača.

Recepti za sve
Recepte smišlja sama, ili ih pronalazi, a potom koriguje. Plasira ih na tri kanala (You Tube, Instagram, Tik Tok) kao video formate.

Hejt i komentari
Na negativne komentare ne reaguje. Kaže da ne dozvoljava da joj neko sa zluradim opaskama pokvari dan i raspoloženje.
-Bila sam svesna da ću biti izložena javnosti, ali ne obraćam pažnju na komentare. Nekad se dogodi da neko nije razumeo, dobro pogledao video. Mama više brine zbog toga.


-Trudim se da to budu jednostavni recepti, laki za pripremu. Komplikovanije je priprema videa, to je čitav proces. Mada i on zavisi od inspiracije. Krenula sam iz zabave, ne sa namerom da zaradim veliki novac. Često ljudi misle da ako neko ima milion pregleda da zaradimo minimum hiljadu evra. To mi bude zanimljivo. Jer nije istina.

Društvene mreže prilika za promociju
Marijana smatra da društvene mreže mogu biti odlična prilika za promociju i samopromociju, ali da je potrebno da postoji neka vrsta kontrole sadržaja.

-Ponekad ljudi snimaju bilo šta samo da bi postigli preglede, a ne nude ništa kvalitetno. Toga će uvek biti. Ali isto tako postoje i veoma kvalitetni sadržaji. Mladi društvene mreže video ka priliku da pokažu svoje znanje i da unovče neke veštine. Stariji imaju strah, ali isto tako su skloni da poveruju u sve i svašta.

Marijana je uspela da pronađe svoju publiku koju čine uglavnom žene.
-Najviše me prate devojke i žene od 25 do 45 godina. Dešava mi se da dobijem poruku od nekog mlađeg, što mi bude posebno drago.

Upoznaj sebe i publiku
Pre otvaranja profila na Instagramu pohađala je kurs marketinga, što smatra da joj je bila dobra osnova za početak.

Foto: Privatna arhiva


-Imala sam jednu ideju, ali sam ubrzo shvatila da će torte i kolači biti u fokusu. Mislim da je taj kurs bio značajan u tom momentu, ali od tada milion stvari se promenilo. Zbog toga na mrežema najviše pratim ljude koji se bave marketingom na društvenim mrežama, i strancima koji spremaju hranu. Od njih može najviše da se nauči.

Marijana je apsolventkinja Fakulteta fizičkog sporta i kulture. O zdravim slatkišima nije razmišljala. Više voli da sprema klasične poslastice.

-Moram da priznam da ne jedem slatko – kaže kroz osmeh i dodaje da joj zadovoljstvo pričinjava kada drugi uživaju u njenim slatkišima.

-Volim kada drugi jedu ono što sam spremila i kada su srećni zbog toga.

Izgradnja brenda naredni korak
Uz video recepte mlada Šapčanka polako gradi svoj brend.

-Imam jedna proizvod koji prodajem i koji je moj brend. O tome više ljudi mogu saznati na mojim profilima.
M.Ž.B.

Najnoviji broj

25. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa