Инфо

15. март 2019.15. мар 2019.
ЦЕП: Покренути посусталу политику заштите потрошача

ЦЕП: Покренути посусталу политику заштите потрошача

Поводом 15. марта, Светског дана права потрошача, Центар за европске политике указује да је поред прокламованих права и оствареног напретка на законодавном плану, стање заштите потрошача у Србији још увек далеко од жељеног нивоа.
„Девет година након почетка процеса правне хармонизације у области заштите права потрошача и након остваривања задовољавајућег нивоа законске усклађености, стварни положај потрошача у Србији је и даље далеко неповољнији него на подручју Европске уније“, рекао је Душан Протић, програмски менаџер за унутрашње тржиште и конкурентност и координатор Радне групе Националног конвента о ЕУ која прати преговоре о приступању Србије ЕУ у поглављу које се бави заштитом потрошача и заштитом здравља.
Политика заштите потрошача протеклих неколико година у Србији није у центру пажње и готово су замрле активности на унапређењу успостављених механизама заштите, а потрошачке организације су у великој мери препуштене ентузијазму појединаца, кажу стручњаци из ЦЕП-а. Култура поштовања права потрошача у пословној пракси трговаца је нарочито проблематична и на веома ниском нивоу, упозоравају.
Велики проблеми су и, како наводи Протић, недовољни и неефикасни механизми наџора над пословањем трговаца у погледу остваривања прописаних обавеза у односу на потрошаче, неадекватни инструментиза заштиту потрошача, слаб капацитет потрошачких организација, недостатак судске заштите, као и низак ниво обавештености о правима потрошача.
Члан Ужег преговарачког тима за вођење преговора о приступању Србије ЕУ који је задужен за ово поглавље, Небојша Лазаревић, додаје и да је преговарачка позиција Србије за поглавље 28 готово спремна, али да не треба да очекујемо отварање овог поглавља у наредним месецима.
„Због предстојећих избора за Европски парламент и формирања нове Европске комисије, ЕУ ће бити преокупирана унутрашњим питањима, па је тешко очекивати да ће остварити формалан и видљив напредак и отварање овог поглавља, јер је за отварање потребно добити пристанак свих чланица ЕУ, што је у овом тренутку готово немогуће“, објаснио је Лазаревић. „Али, то не значи да треба да будемо обесхрабрени, или још горе, да не радимо ништа у наредном периоду. У наредним месецима, треба да урадимо све што је до нас како бисмо поправили стање у овој области, јер је то ствар која се тиче првенствено наших грађана“.
Повод за обележавање Светског дана заштите потрошача је говор којим се председник САД Џон Кенеди обратио Конгресу, 15. марта 1962. године, којим је постављен темељ јавне политике заштите потрошача.

Најновији број

25. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa