Инфо

8. октобар 2020.8. окт 2020.
ОДРЖАНА ПРВА СЕДНИЦА ВЕЋА У НОВОМ САЗИВУ

КОРОНА ПОВЕЋАЛА ТРОШКОВЕ У ШКОЛСКИМ ОБЈЕКТИМА

Иако је на дневном реду било финансијско пословање васпитно-образовних установа у прошлој години са планом за текућу, о овоме се углавном најмање дискутовало. У највећој мери било је речи о актуелној епидемиолошкој ситуацији и начину организовања наставе у доба короне
Општинско веће недавно се први пут састало у новом сазиву у којем су сви чланови, осим једног, из претходног. Уместо дугогодишњем већнику Радивоју Николићу мандат је поверен Марији Терзић.
Иако је на дневном реду било финансијско пословање васпитно-образовних установа у прошлој години са планом за текућу, о овоме се углавном најмање дискутовало. У највећој мери било је речи о актуелној епидемиолошкој ситуацији и начину организовања наставе у доба короне.

Директорка основне школе “Мића Станојлови” рекла је да је извођење он лајн наставе током првог таласа епидемије било много напорније него рад у редовним околностима.
–Али, нисмо имали много избора. Брзо смо се снашли и одрадили све што се од нас очекивало. Што се тиче почетка нове школске године, све мере су испоштоване, набављена средства за дезинфекцију за све школе. Сви канали комуникације функционишу одлично и ниједна школа на подручју општине нема ни један проблем. Користе се редовно средства за дезинфекцију и врло смо задовољни јер сви носе маске и поштују прописане мере. Како ученици и наставници, тако и родитељи. Појачано је дежурство и у школском дворишту и у школи. За сада све функционише у најбољем реду и немамо пријављених случајева ковида- истакла је Соња Поповић и додала да има деце која због респираторних тегоба не дођу у школу али их родитељи одведу код лекара и тек када добију оправдање и потврду да су здрава, могу да присуствују настави.

У овој установи трошкови на име одржавања хигијене и набавке средстава за дезинфекцију су се прилично повећали али се, према речима директорке, за то користе финансијска средства која нису била утрошена током трајања он лајн наставе, попут путних трошкова.
–Само када погледате цену једне литре алкохола која је 145 динара и када знате да имате 14 објеката у којима је потребно извршити дезинфекцију и више пута дневно, онда је јасно да су трошкови значајно већи- закључила је Поповић.

Да су се трошкови на име хигијене повећали потврдио је и директор Средње школе у Коцељеви.
–То је јасно али још увек немамо тачан пресек да би могли да кажемо тачну цифру. Дезинфекциона средства се користе значајно више него што је то раније био случај. Трудимо се да испоштујемо све препоручене мере. Ученици, док су у учионици и у самом објекту школе, носе маске. Међутим, чим изађу у двориште они их скидају па их константно опомињемо. Такође, имамо појачана дежурства- рекао је Верољуб Матић.
На овој седници истакнуто је да су на подручју коцељевачке општине реконструисани готово сви школски објекти, те да су радови започети у прошлој, настављени и у овој години.

Председник већа Душан Илинчић обавестио је чланове већа да је након идејног завршен и извођачки пројекат за проширење, изградњу и доградњу новог вртића.
–Надамо се да ћемо врло брзо наћи средства и кренути у расписивање тендера за реализацију овог пројекта. То је нешто што је неопходно урадити, имајући у виду број уписане деце као и број деце на чекању. Реч је о једној од највећих инвестиција која ће се реализовати у Коцељеви- нагласио је Илинчић.

ИЗМЕНЕ ПОСЛОВНИКА
На дневном реду, пре разматрања финансијког пословања вртића, основне и средње школе, веће је донело Пословник о свом раду. О разлозима за његово усвајање као и изменама које је предвидео говорио је секретар већа Бранко Ђурић који је, најпре наговестио да је неопходно овај документ ускладити са одредбама Закона о именама и допунама Закона о локалној самоуправи и новим Статутом који је донет у марту месецу прошле године.

–Поред усклађивања Пословника са новим прописима, потребно је извршити и одређене допуне ради ефикаснијег рада већа. Ове измене у односу на стари пословник су веома мале и односе се на то да је надлежност општинског већа проширена и добија још две тачке које треба да пропрати а то је надлежност праћења реализације програма пословања и да врши координацију рада јавних предузећа чији је оснивач општина као и да подноси тромесечни извештај о раду јавних предузећа скупштини општине ради даљег извештавања у складу са Законом којим се уређује правни положај јавних предузећа- објаснио је Ђурић.
Осим тога, измена у пословнику односи се и на сазивање седница већа. Наиме, до сада су дневни ред и материјал достављани члановима већа пет дана пре одржавања седнице. По новом је предвиђено да тај рок може бити краћи, али да је председник већа у обавези да на почетку заседања образложи хитност потребе за заказивањем седнице на такав начин.

–Предвидели смо, такође, да се материјал за седнице може достављати члановима електронским путем. Услед ове епидемиолошке ситуације и у случају новог увођења ванредног стања или ситуације можда ћемо морати да имамо више телефонских седница, па како би могли да достављамо ове материјале, предвидели смо да то можемо чинити електронским путем- саопштио је секретар општинског већа.
В.Бошковић

Најновији број

26. новембар 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa