Инфо

25. фебруар 2016.25. феб 2016.
Квалитетно и инклузивно предшколско васпитање и образовање у Србији

ВРТИЋИ БЕЗ ГРАНИЦА

Побољшање услова за раст и развој деце предшколског узраста. Јак идентитет заједнице и осећаја припадања. Деца заслужују већу пажњу и интегрисану бригу
У Предшколској установи „Наша радост“ у Крупњу у четвртак 25. фебруара 2016. године одржан је округли сто на тему „Сви заједно у активностима на стварању бољих услова за раст и развој деце предшколског узраста“ са циљем да се резимирају резултати пројекта „Вртићи без граница 2 - квалитетно инклузивно предшколско васпитање у Србији“ реализованог у крупањској општини у протекле две године. Пројекат је подржан од стране УНИЦЕФ, Швајцарске агенције за развој и сарадњу, Министарства за просвету, науку и технолошки развој, Филозофског факултета Универзитета у Београду и општине Крупањ који координира и спроводи ЦИП - Центар за интерактивну педагогију. У раду су учествовали и представници различитих институција из локалне самоуправе: Општина Крупањ, Дом здравља, Црвени крст, Центар за социјални рад, Дом културе, Основна школа.
Један од главних циљева представља унапређење укључивања деце предшколског узраста у предшколско васпитање и образовање како би се лакше дошло до што већег броја деце и деце из друштвено осетљивих група којима је такође место у предшколском васпитању и образовању, са жељом да се кроз различите акције и иницијативе у локалној заједници деци пруже најбољи услови за нормалан развој.
- У Крупњу постоји јак идентитет заједнице, осећај припадања што је велика снага на коју заједница треба да се ослони. То је нешто што ова заједница има, треба да задржи, негује и настави да и даље брине о деци како би имала децу која ће бринути о заједници. Треба искористити локалне ресурсе и удружити иницијативе на заједничком задатку, наћи заједничи именитељ на основу кога би се више подржао рани развој и рано учење деце - говори Драгана Коруга из Центра за интерактивну педагогију у оквиру излагања на тему „Праведан систем - брига о деци и породицама из друштвено осетљивих група“.
Крупањ је средина која нема довољно развијене привредне потенцијале при чему се јавља финансијски проблем који је веома изражен. Међутим, управо захваљујући припадању заједница уз добру самоорганизацију може много да се „капитализује“. Заправо, један од задатака је побољшање квалитета програма предшколског васпитања и образовања, односно пројектовање смерница које би поправиле тај квалитет полазећи од неких најновијих теоријских полазишта.
- Данашња дискусија је имала акценат да локалној заједници скрене пажњу да је неопходна интегрисана брига о деци. Свако са свога аспекта може да има улогу у бризи о деци и стварању бољих услова за њихов раст и развој. Деца заслужују већу пажњу и помало су неоправдано маргинализована, њихове потребе у друштву треба ставити на прво место када је у питању васпитни и образовни систем, као и систем социјалне заштите. У Крупњу имамо позитивна искуства, припремити дете за живот значи практиковати живот од почетка. Деца кроз решавање одређених животних ситуација стварају свакодневна искуства - истиче Станиша Чабаркапа ментор на реализацији пројекта „Вртићи без граница 2“ говорећи на тему „Кораци ка квалитетној пракси у оптимизацији мреже предшколског васпитања и образовања“.
Заључци округлог стола су и да већина деце не жели да учи нешто што није део њиховог интересовања. У предшколском васпитању и образовању је веома битно искористити почетну добробит деце, осећање тренутног задовољства где је улога васпитача да то задовољство подстиче препуштајући им иницијативу и давајући проблеме које ће решавати. На тај начин деца ће проблемски стицати знања и вештине интегрисаног учења која целовито делују на личност детета.
Д. Жугић

Најновији број

25. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa