U SUSRET JUBILEJU, 40 GODINA POSTOJANjA I RADA SREDNjE MAČVANSKE ŠKOLE U BOGATIĆU
PRATE SAVREMENE DRUŠTVENE TOKOVE
Tehnički uslovi su na visokom nivou. Škola pravi plan za uvođenje dualnog obrazovanja. Vlada timski rad, sloga, zajedništvo... Naši učenici pri polaganju prijemnih ispita u ustanovama visokog obrazovanja su visoko
kotirani
kotirani
Ona je bila među prvim učenicima novootvorene srednje škole u Bogatiću. Nastava u prvom razredu se odvijala u prostorijama OŠ“Mika Mitrović“ Bogatić, kao izdvojeno odeljenje Šabačke gimnazije. Potom su se preselili u novu zgradu gde je naša sagovornica, današnji direktor jedine srednje škole u Bogatiću Milica Dražić završila srednješkolsko obrazovanje kao laboratorijski tehničar za fiziku. Nakon srednje škole 1981. godine upisuje tehnološko-metalurški fakultet. Kao diplomirani tehnolog počela je da radi u školi kao nastavnik praktične nastave i stručnih predmeta u području rada poljoprivreda, proizvodnja i prerada hrane. Potom je radila kao koordinator praktične nastave, a 2014 izabrana za vršioca dužnosti direktora. Od 2015. je direktor, jedine srednje škole u Bogatiću, koja sutra slavi veliki jubilej, 40. godina postojanja i rada. I to je bio povod razgovora za “Glas Podrinja”.
Četiri decenije rada je iza škole i sigurno dovoljan period da se detaljnije razmišlja o opravdanosti njenog postojanja i uticaja na sredinu gde egzistira?
Sama činjenica da škola uspešno posluje već četrdeset godina dovoljno govori o opravdanosti njenog postojanja.
Svesni smo evoluiranja jedine srednje škole u Bogatiću, kako u pogledu naziva, tako i opredeljenja u smislu školovanja odgovarajućih kadrova. Kako bi ste danas predstavili ovu obrazovnu instituciju staru 40. godina?
Naša škola se trudi da ide u korak sa vremenom, da prati trendove u obrazovanju i tehnologiji,ali uvek osluškujemo potrebe privrede okruga. Trudimo se da ponudimo profile koji su u isto vreme atraktivni i korisni.
Kakve su mogućnosti u pogledu realizacije nastavnog programa imajući u vidu stimulans ali i stručnu zastupljenost kadrova u nastavi?
Nastavni planovi i programi se realizuju u potpunosti. Broj i struktura nastavnog i nenastavnog kadra omogućava kvalitetnu realizaciju obrazovno-vaspitnog rada.
Nastavnicima je omogućeno stalno stručno usavršavanje.
U radu sa učenicima škola sarađuje sa stručnjacima i van njenih okvira.
Postoji li adekvatna tehnička i prostorna osposobljenost za izvođenje kvalitetne nastave?
Tehnički uslovi su na visokom nivou, škola je opremljena računarima i nastavnim sredstvima koja su neophodna za realizaciju nastave u bilo kom obrazovnom profilu. Vođenje evidencije obrazovno-vaspitnog rada i praćenje napredovanja učenika u školi se obavlja isključivo preko elektronskog dnevnika.
Nastava se realizuje u učionicama i specijalizovanim kabinetima za opšteobrazovne, izborne i stručne predmete. Školska biblioteka raspolaže stručnom literaturom i solidnim fondom knjiga za potrebe učenika i nastavnika. Redovno se dopunjuje i osavremenjuje novim izdanjima.
Problem nedostatka učionica će biti rešen otvaranjem tri novosagrađene i fiskulturne sale. U planu je da se do kraja kalendarske godine uradi rekonstrukcija sanitarnih čvorova.
Kako ocenjujete saradnju škole i lokalne zajednice?
Saradnja sa institucijama kao što su Centar za socijalni rad,osnovne škole i predškolska ustanova,KOC,gradska biblioteka, policijska stanica, Dom zdravlja, veterinarske stanice i ambulante,ugostiteljski objekti, agencije za računovodstvo, tehnički pregledi,auto-mehaničarske radnje je izvanredna. Pre svega moramo napomenuti da Opština Bogatić podržava našu školu i zajedno sa nama teži da unapredimo kvalitet obrazovanja.
Ne retka tema razgovora je i reforma školstva. Koliko je Mačvanska srednja škola spremna da joj odgovori?
U saradnji sa privrednicima i lokalnom samoupravom, škola pravi plan za uvođenje dualnog obrazovanja.
Postoji li prednost ili možda ograničenost u doprinosu i nastavnom procesu nekadašnjih učenika, a danas nastavnika u školi, što je uostalom i vaš slučaj?
Svi zaposleni u školi daju svoj maksimum u radu. Vlada timski doprinos , sloga, zajedništvo... Ponosni smo kad saznamo činjenicu da naši učenici uspešno završe fakultete a još ponosniji kad se ukaže prilika i da se zaposle kod nas.
U čemu se ogleda uspeh vaših učenika u širim okvirima i kakva je njihova prohodnost na ustanovama višeg obrazovanja?
Prošle školske godine angažovanost predmetnih nastavnika i učenika je bila na zavidnom nivou. Učenici su ostvarili plasmane na republičko takmičenje i to iz: istorije, srpskog jezika i književnosti, mašinstva i obrade metala dok su ostali imali direktan plasman. Jedan učenik je osvojio prvo mesto na takmičenju iz Poslovne ekonomije, jedan drugo iz istorije, imali smo i jedno treće mesto iz Književne olimpijade, kao i jedno treće mesto iz Kuvarstva. Slični rezultati zabeleženi su i prethodnih godina. Naši učenici pri polaganju prijemnih ispita u ustanove visokog obrazovanja su visoko kotirani. Veliki broj završava fakultete u roku. Neki od njih se vraćaju da rade u našoj školi.
Kako će biti obeležen predstojeći jubilej, 40. godina postojanja i rada?
Predstojeći jubilej, 40 godina postojanja, škola obeležava svečano i radno. Nadam se da će mo imati priliku da ugostimo i ministra Mladena Šarčevića, koji treba da otvori nove učionice i fiskulturnu salu.
Ove školske godine upis je bio odličan, od planiranih 180 upisano je 172 učenika. Interesovanje je za sve obrazovne profile je odlično.
Četiri decenije rada je iza škole i sigurno dovoljan period da se detaljnije razmišlja o opravdanosti njenog postojanja i uticaja na sredinu gde egzistira?
Sama činjenica da škola uspešno posluje već četrdeset godina dovoljno govori o opravdanosti njenog postojanja.
Svesni smo evoluiranja jedine srednje škole u Bogatiću, kako u pogledu naziva, tako i opredeljenja u smislu školovanja odgovarajućih kadrova. Kako bi ste danas predstavili ovu obrazovnu instituciju staru 40. godina?
Naša škola se trudi da ide u korak sa vremenom, da prati trendove u obrazovanju i tehnologiji,ali uvek osluškujemo potrebe privrede okruga. Trudimo se da ponudimo profile koji su u isto vreme atraktivni i korisni.
Kakve su mogućnosti u pogledu realizacije nastavnog programa imajući u vidu stimulans ali i stručnu zastupljenost kadrova u nastavi?
Nastavni planovi i programi se realizuju u potpunosti. Broj i struktura nastavnog i nenastavnog kadra omogućava kvalitetnu realizaciju obrazovno-vaspitnog rada.
Nastavnicima je omogućeno stalno stručno usavršavanje.
U radu sa učenicima škola sarađuje sa stručnjacima i van njenih okvira.
Postoji li adekvatna tehnička i prostorna osposobljenost za izvođenje kvalitetne nastave?
Tehnički uslovi su na visokom nivou, škola je opremljena računarima i nastavnim sredstvima koja su neophodna za realizaciju nastave u bilo kom obrazovnom profilu. Vođenje evidencije obrazovno-vaspitnog rada i praćenje napredovanja učenika u školi se obavlja isključivo preko elektronskog dnevnika.
Nastava se realizuje u učionicama i specijalizovanim kabinetima za opšteobrazovne, izborne i stručne predmete. Školska biblioteka raspolaže stručnom literaturom i solidnim fondom knjiga za potrebe učenika i nastavnika. Redovno se dopunjuje i osavremenjuje novim izdanjima.
Problem nedostatka učionica će biti rešen otvaranjem tri novosagrađene i fiskulturne sale. U planu je da se do kraja kalendarske godine uradi rekonstrukcija sanitarnih čvorova.
Kako ocenjujete saradnju škole i lokalne zajednice?
Saradnja sa institucijama kao što su Centar za socijalni rad,osnovne škole i predškolska ustanova,KOC,gradska biblioteka, policijska stanica, Dom zdravlja, veterinarske stanice i ambulante,ugostiteljski objekti, agencije za računovodstvo, tehnički pregledi,auto-mehaničarske radnje je izvanredna. Pre svega moramo napomenuti da Opština Bogatić podržava našu školu i zajedno sa nama teži da unapredimo kvalitet obrazovanja.
Ne retka tema razgovora je i reforma školstva. Koliko je Mačvanska srednja škola spremna da joj odgovori?
U saradnji sa privrednicima i lokalnom samoupravom, škola pravi plan za uvođenje dualnog obrazovanja.
Postoji li prednost ili možda ograničenost u doprinosu i nastavnom procesu nekadašnjih učenika, a danas nastavnika u školi, što je uostalom i vaš slučaj?
Svi zaposleni u školi daju svoj maksimum u radu. Vlada timski doprinos , sloga, zajedništvo... Ponosni smo kad saznamo činjenicu da naši učenici uspešno završe fakultete a još ponosniji kad se ukaže prilika i da se zaposle kod nas.
U čemu se ogleda uspeh vaših učenika u širim okvirima i kakva je njihova prohodnost na ustanovama višeg obrazovanja?
Prošle školske godine angažovanost predmetnih nastavnika i učenika je bila na zavidnom nivou. Učenici su ostvarili plasmane na republičko takmičenje i to iz: istorije, srpskog jezika i književnosti, mašinstva i obrade metala dok su ostali imali direktan plasman. Jedan učenik je osvojio prvo mesto na takmičenju iz Poslovne ekonomije, jedan drugo iz istorije, imali smo i jedno treće mesto iz Književne olimpijade, kao i jedno treće mesto iz Kuvarstva. Slični rezultati zabeleženi su i prethodnih godina. Naši učenici pri polaganju prijemnih ispita u ustanove visokog obrazovanja su visoko kotirani. Veliki broj završava fakultete u roku. Neki od njih se vraćaju da rade u našoj školi.
Kako će biti obeležen predstojeći jubilej, 40. godina postojanja i rada?
Predstojeći jubilej, 40 godina postojanja, škola obeležava svečano i radno. Nadam se da će mo imati priliku da ugostimo i ministra Mladena Šarčevića, koji treba da otvori nove učionice i fiskulturnu salu.
Ove školske godine upis je bio odličan, od planiranih 180 upisano je 172 učenika. Interesovanje je za sve obrazovne profile je odlično.
Lj.Đ.
Najnoviji broj
24. april 2025.