30. april 2020.30. apr 2020.
Glavobolju zadavao  kombinovani test
VELIKI BROJ OSMAKA POLAGAO PROBNU
MALU MATURU NA INTERNET PLATFORMI

Glavobolju zadavao kombinovani test

Učenici su uglavnom iznosili primedbe da je prijava na platformu dugo trajala pa su na svako novo pitanje čekali duže od pet minuta te nisu stigli da prođu sve zadatke. Mnogima je pred kraj testa signalizirana greška i nije im priznat određen broj odgovora. Bilo je i onih kojima se nije učitavala druga strana testova za koje mali maturanti kažu da nisu bili teški ali da jednostavno nisu uspeli na sva pitanja da daju odgovore
Protekla nedelja za učenike osmih razreda osnovne škole “Mića Stanojlović” kao i za njihove vršnjake širom Srbije bila je u znaku polaganja probne male mature. Za razliku od prethodnih generacija, ovogodišnja je probne testove, koji su imali za cilj da đacima i njihovim nastavnicima ukažu na eventualne “slabe tačke” u znanju, polagala on line.
Test iz srpskog jezika buduću srednjoškolci su polagali prošle srede i imali su mogućnost da platformi pristupe u bilo kom terminu u toku dana. Međutim, zbog opterećenosti bilo je problema u internet vezama ali su ipak uspeli da rešavanje testa privedu kraju.
Dan kasnije rešavani su zadaci iz matematike a prošlog petka na red je došao kombinovani test koji je đacima, po pravilu, i najteži.
–Naši učenici su po preporuci ministarstva mogli da pristupe platformi od 16 do 21: 30. Đaci koji iz tehničkih razloga nisu uspeli da 23. aprila urade test iz matematike mogli su to da učine dan kasnije do 16 časova- objasnila je direktorka koceljevačke osnovne škole Sonja Popović.
Učenici su uglavnom iznosili primedbe da je prijava na platformu dugo trajala pa su na svako novo pitanje čekali duže od pet minuta te nisu stigli da prođu sve zadatke. Mnogima je pred kraj testa signalizirana greška i nije im priznat određen broj odgovora. Bilo je i onih kojima se nije učitavala druga strana testova za koje mali maturanti kažu da nisu bili teški ali da jednostavno nisu uspeli na sva pitanja da daju odgovore.
–Bilo je veoma stresno, posebno prvi i drugi dan. Svi su zaista želeli da rade i dovijali se na razne načine da obezbede tehničke mogućnosti i zato veliko hvala roditeljima i učenicima na ogromnom trudu koji je bio osnova da se u ovako visokom procentu uradi onlajn testiranje. Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja je za učenike koje su škole prijavile da nemaju tehničkih mogućnosti obezbedilo telefone i kartice sa besplatnim internetom. Zbog socijalne strukture roditelja bila je neophodna i ogromna podrška škole, posebno odeljenskih starešina čiji je zadatak bio da iskoordiniraju kompletan proces sa učenicima i roditeljima, prateći uputstva nadležnog ministarstva. Želim da istaknem i pohvalim njihovo maksimalno zalaganje, trud i odgovornost koju su još jednom pokazali, kao i rad svih ostalih kolega naše škole koji vrlo uspešno već osam nedelja izvode nastavu na daljinu. Učenici su i dalje veoma zainteresovani. Čak učestvuju i na raznim konkursima. To znači da su na pravi način motivisani- zaključila je Popović.
Od 132 osmaka u koceljevačkom kraju probni onlajn test iz srpskog jezika polagalo je 117 učenika. Rešavanju zadataka iz matematike pristupilo je nešto manje, njih 111, odnosno skoro 85 odsto đaka, dok je kombinovani radilo pet više, tj.116 učenika.
Među njima bio je i David Vasić koji se nada da će uspeti da upiše šabačku Gimnaziju i kaže da je probne testove solidno rešio.
–Iz svih testova sam imao po 16 bodova. Solidan je rezultat i imam još vremena da korigujem ono što nisam dovoljno dobro savladao. Najteže mi je bilo rešavanje kombinovanog testa, dok mi iz matematike zadaci nisu bili teški. Najviše problema mi je zadavala fizika i čini mi se da većina nas ima slične probleme. Nezgodno je što ima mnogo predmeta koji su u okviru jednog testa i to je mnogo materijala i gradiva za obnavljanje- ocenio je ovaj mali maturant.
I njegovoj drugarici Jani Javorac najviše glavobolje zadavao je kombinovani test, dok su joj zadaci iz srpskog jezika bili najlakši. Planira da upiše farmaciju i nada se da će sve uspeti da obnovi do zvaničnog polaganja male mature.
–Što se tiče probnih testova imam utisak da sam grešila na nekim lakšim pitanjima dok sam teže zadatke uspešno rešavala. Kod onih prostijih pitanja bili su ponuđeni neki slični odgovori pa sam tu imala dileme, dvoumila sam se. Uglavnom sam pravila greške u kombinovanom testu kod zadataka iz hemije i fizike. Ovi predmeti mi inače slabije idu. Ovaj probni test sam razumela kao priliku da proverim svoje znanje i spremnost za polaganje mature. Sam način izvođenja probne mature bio je praćen problemima u internet vezama. Meni je inače i on lajn nastava komplikovanija od uobičajene škole. Imamo više vremena ali nam više traže nastavnici nego što su tražili u školi i teže nam je da sami savladamo neke sadržaje. Sa druge strane mislim da bi i prijemni bilo lakše da polažemo on lajn kao i probni- smatra Jana.
Vesna Bošković

Najnoviji broj

2. februar 2023.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa